Nog ruim een week en ik vertrek - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu Nog ruim een week en ik vertrek - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

Nog ruim een week en ik vertrek

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 November 2011 | Australië, Townsville

Hallootjes vanuit Australie!

Waar zal ik beginnen? Eerst maar eens met mijn verjaardag die heel leuk was! Mijn huisgenoten hadden een poolparty georganisseerd en daar hadden we dus wel zin omdat we ook allemaal (behalve Danielle) klaar waren met de examens. Eerst ging ik nog naar het kinderdag verblijf en daarna nog wat alcohol gehaald. Jammer genoeg vertrok Angela onverwachts die avond naar huis omdat haar oma op sterven lag. Er kwamen uiteindelijk rond de tien mensen en het was heel gezellig. Ik was ronde en uur of acht begonnen met drinken (wodka sunrise) en we zaten gewoon allemaal buiten te praten. Tussendoor ging ik nog met Greta en Danielle singstar doen (lees op de tafels en banken staan en die liedjes mee schreewen) wat nogal grappig was. Danielle ging om tien uur naar bed omdat ze de volgende ochtend om acht uur een examen had. Tom had een shotbucket gehaal (een emmer met 33 shots erin) dus op een gegeven moment gingen we shots doen. Daar heb ik er toen 2 f 3 van op. Er was een hele vieze smaak en die heette cowgirl, daar ging ik dus bijna van over mijn nek, ook omdat ik hem niet in een keer wegkreeg dus toen maar een paar flinke slokken wodka sunrise erachter aan om het weg te krijgen. Daarna besloot Greta dat we het zwembad in moesten, maar niemand wilde, dus gingen we met zijn tweeen. We deden niet eens de moeite om te kleden en sprongen er gewoon in korte broek en bh in. Later kwam een vriend van Tom er ook bij maar die had geen zwemkleren of extra kleren dus die ging in zijn onderbroek haha. Op een gegeven moment gingen Greta en ik eruit en toen had Tom besloten er ook in te gaan dus gingen we weer terug. Ik had twee taarten gekregen, een van mijn huisgenoten en de andere van Shelley. Uitieindelijk gingen we die avond rond drie uur naar bed en na 5 wodka sunrise en die shots was ik nog niet drunken wat iedereen nogal verbaasde.

De volgende ochten vertrok Greta naar huis en had ze me nog even wakker gezegd om doei te zeggen. Daarna ging ik weer slapen en toen werd ik door mama wakker gebeld. Ze had een pakketje laten sturen die ik moet gaan ophalen, dus had ze het adres gemaild en daar ging ik dan. Het was niet echt een gunstige plek voor iemand zonder auto, volgens het internet twee bussen en 20 minuten lopen. Maak van die 20 minuten maar 40 en ik kan je zeggen dat is geen pretje met minstens 35 graden in de volle zon. Er was ook geen stop dus ik moest in de berm lopen langs een hele drukke weg, waar ook nog allemaal gasten naar me begonnen te toeteren. Toen ik er bijna was werd ik door dat bedrijg gebeld dat mama een taart voor mij had bested en dat ik het voor $10 kon laten bezorgen of het op kon halen. Nou dat was dan ook lekker, nu had ze verraden wat het was en had ik eigenlijk niet die hele reis hoeven maken. Maar ja, ik was er toch bijna en ben hem toch maar gaan ophalen. Ik vertrok om 12 uur en pas om 16 uur was ik weer thuis, dus dat was me de reis wel.

Woensdag over een week vertrek ik uit Townsville. Ik vlieg dan om acht uur s’avonds naar Brisbane en de volgende ochtend om 11.15 vlieg ik naar Beijing. Eerst zou ik waarschijnlijk die hele tijd op het vliegveld blijven, maar dat plan is veranderd. Greta woont daar namelijk in de buurt dus dan komt ze me ophalen en brengt me de volgende ochtend terug. Zo kunnen we nog iets leuks doen voor ik echt weg ben. Ik kom aan in Nederland op 2 december om 15.15uur.

Voordat ik wegga hebben ik nog wel wat plannen met Danielle om te gaan doen. Zo gaan we bijvoorbeeld zaterdag nog een dagje naar Magnetic Island (moet je maar een googlen) en ze wil ook nog een dagje gaan shoppen. Ik heb morgen mijn laatste dienst bij de Burger King en dan heb ik alleen nog het vrijwillgerswerk bij het kinderdag verblijf, maar daar ga ik volgende week ook nog heen.

Maar ik ga maar eens stoppen, want ik ben al bezig met inpakken, dus moet even mijn kleren uit de weg ruimen voor ik kan gaan slapen.

Xx

PS: Ik denk dat ik ga bevriezen als ik in Nederland ben het is hier nu namelijk minstens 35 graden.

  • 22 November 2011 - 13:51

    Fleur:

    can't wait till your home:D!!
    xx

  • 22 November 2011 - 14:04

    Jannemanneke:

    geweldig dat je die shotjes hebt genomen en je hebt veel plezier gehad goed zo.voolgende week zien we elkaar weer dan kletsen we wel verder.
    grt Ikke

  • 23 November 2011 - 10:32

    Heleen:

    Hee kanjer, leuk verhaal weer. Dat dronken worden lukt maar niet, he. Raar idee dat je al aan het pakken bent. Veel succes nog met alles en ik zal blij zijn als ik je weer zie. Dikke kus, mamsie

  • 24 November 2011 - 07:15

    Ada De Vries:

    Hallo,

    wat een feestje ze!En wat een verhaal van dat kado van je moeder.Was de taart nog wel goed toen je thuiskwam met die hitte?Ik hoop dat je onze felicitatie hebt ontvangen.Ik wist je adres niet meer om een kaartje te sturen.Nou succes met inpakken en een goede reis naar huis.

    Dirk ,Ada,Daan,Anna en Loes.

  • 25 November 2011 - 14:24

    Hanny De Bruijn:

    Hallo Esther,

    Veel plezier nog daar (prachtig Magnetic Island) en goede reis.

    groetjes
    Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 39865

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: