Australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu Australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

Australia

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Februari 2011 | Australië, Cairns

Dit is dan mijn eerste verslagje vanuit Australie. Het heeft even geduurd, maar ik had steeds geen tijd of geen zin om te gaan typen. Ik zal maar bij het begin beginnen.

Zondag 6 februari vertrok ik samen met mama, Jan en Laura rond half twee naar Dusseldorf. Toen we daar aankwamen gingen we eerst mijn koffer inchecken en toen nog iets drinken en wat rondlopen. Rond vijf uur ging ik naar de gate, want om zes uur vertrok mijn vliegtuig naar Londen. Dat was een korte vlucht en ik hoefde gelukkig ook niet lang te wachten. Toen ik in Londen aankwam moest ik nog eten en ongeveer drie uur wachten op mijn volgende vlucht. Die vlucht zou ongeveer 21 uur gaan duren en daar keek ik dus niet echt naar uit. In het vliegtuig zat ik naast een man uit Zuid-Afrika. Hij zat hele verhalen aan mij op te hangen en hij had een hele fles wisky leeggezopen nog voor we in Bangkok waren. Ik zat trouwens op niet zo’n leuke plaats, in de middelste rij in het midden. In Bangkok moest iedereen het vliegtuig uit en alle spullen meenemen om er een half uur later weer doodleuk in te stappen. Toen was het nog acht uur vliegen naar Sydney en daar moest ik dan weer overstappen op een vliegtuig naar Cairns.

O ja, dat zal ik ook even vertellen. Via internet ben ik in contact gekomen met een meisje dat drie jaar geleden naar Cairns is verhuisd en nu ook in Townsville gaat studeren. Omdat er op het moment dat ik nog geen accommodatie had er een overstroming in Townsville was, hebben dat meisje en haar ouders gevraagd of ik naar hen toe wilde komen. De vader van dat meisje heeft toen mijn vlucht omgeboekt en vandaar dat ik nu in Cairns zit. We gaan dan samen naar Townsville, waar ik bij haar en haar vriend in hun appartement mag blijven tot ik iets anders heb gevonden.

Het is hier niet echt mooi weer, wel warm maar het regent super veel en super hard. Maar ja, dat gaat ook wel weer over denk ik dan maar. Deze week ben ik een paar keer langs de universiteit hier geweest. Ze hebben hier namelijk ook een vestiging en vandaag heb ik me ingeschreven voor mijn vakken. Dat was namelijk nogal ingewikkeld om te doen, dus zo is het toch gelukt. Dit zijn mijn vakken voor het eerste semester: The political World: Intro to polical science, exploring psychology 1, australian society: an introduction to sociology en Self in professional helping.

Verder heb ik deze week een bankpasje aangevraagd. Ik moet alleen nog wachten op het pasje en ik moet nog een nummer bellen om de code van het internetbankieren te krijgen. Alleen ben ik dat vergeten dus wordt dat waarschijnlijk pas na het weekend.

Die jetlag valt trouwens best wel mee, tot een uur of vier/vijf. Dan ben ik echt heel moe en ’s nachts wordt ik steeds weer super vroeg wakker. Ik ga hier tot nu toe wel vroeg naar bed de eerste paar dagen rond een uur of acht. Maar het lukt nu al weer om wat langer op te blijven.
Morgen gaan we naar Townsville dus ik hou er maar eens mee op want we vertrekken morgen om half acht. Als ik nog iets ben vergeten hoor ik het wel,dan zet ik het wel in het volgende stukje. Dan zal ik jullie ook vertellen over O’week (orientation week) en of het al een beetje lukt met andere woonruimte vinden.

  • 11 Februari 2011 - 14:13

    Heleen:

    Hoi schat, leuk zo'n eerste verslag. Gelukkig had je dus wel 'aansrpaak' in het vliegtuig! Ben benieuwd wat die vakken precies inhouden. Fijne dag in de dierentuin en tot het volgende bericht of op skype. Dikke kus, mama.

  • 11 Februari 2011 - 14:36

    Fleurtjuhhh:

    Heejj,, mooi dat t goed gaat daar en dat je goed bent aangekomen.. Ik dacht ff dat je van de aardbodem was verdwenen omdat je n paar dagen niks liet horen. Wat ik natuurlijk ook wel begrijp omdat je daar vanalles te zien en te regelen hebt. Als je trouwens n keer op msn bent laat t me ff weten.. En we moeten binnenkort is n keertje gaan skypen, maar dat komt nog wel:p. K kan niet wachtend op je volgende blog.. Goede reis naar townsville en k spreek je binnenkort wel weer!! Xxfleur

  • 11 Februari 2011 - 16:04

    Jan:

    Geweldig je flikt het toch maar weer om daar te wezen aan de andere kant van de aardbol. Ik hoorde dat je zondagmorgen op skype bent ik zal er ook proberen te zijn dan kan ik horen of dat piepstemmetje weg is. grt. Jan

  • 11 Februari 2011 - 17:46

    Caroline:

    Hoii! Superleuk dat je daar nu al iemand kent, dan heb je tenminste iemand die je een beetje kan helpen met allerlei dingen regelen! Wel dapper hoor, dat je dit durft..
    Leuk dat je je reisverslag bij houd, K wacht op je volgende berichtje! Veel plezier daar! xx

  • 11 Februari 2011 - 22:27

    Melanie.:

    eey Esther,

    fijn dat je toch nog iets heb kunnen vinden om een tijdje te logeren. Vind het heel knap van je dat je de stap durft te nemen om voor zon lange tijd zo ver weg te gaan.

    De vakken klinken allemaal heeeel moeilijk, maar ben ervan overtuigd dat het allemaal wel goed zal komen.

    Heel veel plezier en ik wacht op je volgende blog.

    liefs Melanie.

  • 12 Februari 2011 - 09:00

    Ada De Vries:

    Hoi Esther,
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en dat de Yet lag mee is gevallen.Ondanks de regen (die hebben wij hier ook) is de temperatuur bij jou een stuk aangenamer.Neem mij niet kwalijk als ik niet echt begrijp wat de vakken precies inhouden waar jij je voor hebt ingeschreven.Ben je dat in schrijven met die vriendin gaan doen of doe jij dat dan alleen?
    Hier alles okee.De kinderen hebben allemaal hun rapport gekregen en die waren toppie!Vandaag moeten ze allemaal korfballen en Loes moet vanmiddag ook nog dansen.
    Ik hoop snel weer wat van je te horen.
    Groetjes Dirk,Ada,Daan,Anna en Loes.

  • 12 Februari 2011 - 15:45

    Ines:

    Heey,
    Superleuk dat je al wat mensen kent in Austalië. Ik zie dat de reis zonder al te veel problemen verlopen is. Wel jammer dat het regent, maar dat gaat hopelijk snel weer over. Die vakken klinken moeilijk, maar dat lukt je vast wel. Kijk uit naar je volgende bericht.
    Veel plezier.
    xx Ines.

  • 12 Februari 2011 - 19:46

    Hidde En Paula:

    Fijn dat je goed bent aangekomen en een "leuke" reisgenoot hebt gehad. Het is wel een hele rit geweest, we kunnen niet zeggen "ga zo een bakkie bij je doen".
    De vakken die je gaat doen leg je over 4 jaar maar uit. met diploma natuurlijk, Veel sterkte en knufs van ons.

  • 18 Februari 2011 - 15:23

    Hanny De Bruijn:

    Fijn te horen dat het goed gaat. Ik heb dit doorgegeven aan Opa en Oma en die vonden het erg leuk dat je al iemand gevonden hebt waar je voorlopig kan logeren.

    Groetjes

    Hanny Sjaak en Daam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 39862

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: