9.5 Weeks to go... - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu 9.5 Weeks to go... - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

9.5 Weeks to go...

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 September 2011 | Australië, Townsville

Het is alweer zo’n anderhalve maand geleden dat ik een verslagje heb geplaatst, maar hier is weer een update.

Ik heb er inmiddels een ander baantje bij, bij de Burger King. Hier heet het alleen anders maar het valt onder hetzelfde, niet echt geweldig, maar het is in ieder geval weer wat extra geld, dus daar doen we het dan maar voor.

Zoals ik al in een van mijn vorige verslagen had verteld is het plan een beetje veranderd en ben ik van plan om volgend jaar een jaar in Amerika als au pair te gaan werken. Het was redelijk lastig om een organisatie te vinden die mij wilde plaatsen omdat ik geen rijbewijs heb en op de meeste plekken heb je die wel nodig. Maar gelukkig heb ik een organisatie gevonden die me ook wil plaatsen zonder rijbewijs. Ze raden dan wel aan om 200 uur ervaring aan met kinderen onder 2 omdat het dan weer wat makkelijker is om je te plaatsen. Dus ik doe nu ook vrijwillegerswerk bij een kinderdag verblijf om aan die 200 uur te komen. Ik heb ook van de week het au pair bureau gemaild om te vragen of ik ook mijn rijbewijs in Amerika kan halen, maar dat moesten ze dan wel even uitzoeken. Ook zei ze dat het minsten drie maanden duurt om geplaatst te worden, terwijl het eerst tussen 1 en 3 maanden was. Dus dan zal ik minstens drie maanden in Nederland zijn, wat eerst niet helemaal de bedoeling was, maar er is niets aan te doen. Dus ga ik als ik in Nederland ben toch ook maar een baantje zoeken, zo kan ik dan nog wat extra geld sparen en heb ik tenminste ook een daginvulling.

Hier heb ik het op het moment nogal heel erg druk, met twee baantjes, vrijwillgerswerk, de lessen op de universiteit en dan ook nog het huiswerk. Ik ben nu eigenlijk vijf dagen in de week van s’ochtends rond 8/9 uur tot s’avonds rond half zeven weg en dan in de weekenden of avonden werk ik ook nog bij de Burger King. Dus heel veel vrije tijd heb ik niet, maar ik overleef het wel ;).

Ook heb ik inmiddels mijn vluchten geboekt en ik zal vrijdag 2 december om 15.15 aankomen op Schiphol. Ik vlieg 30 november om 18.35 naar Brisbane, daar kom ik da nom 20.15 aan. Dan moet ik wachten op mijn volgende vlucht op 1 december 11.15 naar Peking. Dan kom ik rond 23.00 aan in Peking en daar moet ik dan weer wachten tot 6.00 om vervolgens in het vliegtuig naar Schiphol te stappen. Dus het is wel veel wachten, maar dat scheelde dan wel weer in geld, dus dat moet ik er dan maar voor over hebben. Jammer genoeg kon ik niet een extra koffer boeken van Brisbane naar Amsterdam, dus de extra spullen moet ik dan maar opsturen. De andere oplossing was om gewoon naar het vliegveld te gaan en dan overbagage te betalen, maar dat word dan toch wel een beetje erg duur. Zo rond de $15 per kilo, en dat zou dan een koffer van 23kg zijn, dus dat is niet echt een heel goed idee. Dus nu ben ik een beetje aan het zoeken naar de goedkoopste manier om het naar Nederland te sturen.

Ik heb al aan de huisbaas aangegeven dat ik wegga en we hebben geregeld dat Shelley mijn kamer kan overnemen, dus dat is wel leuk. Aangezien ze iedereen hier al kent en ze wel goed met iedereen kan opschieten.

Danielle kwam gisteren met een heel goed idee voor mijn afscheidsfeestje. We gaan waarschijnlijk voor een nacht een kamer boeken in het hotel van het casino. Dan kunnen we naar het casino en het is da nook nog cheap Tuesday dus kunnen we ook nog heel goedkoop uitgaan. We boeken dan gewoon 1 kamer en delen de kosten door 4 of 5, dus dan vallen de kosten heel erg mee.

Ik heb dus nog ongeveer 9.5 week te gaan in Australie en dan ben ik al weer in Nederland. De tijd is echt heel snel gegaan en waarschijnlijk kom ik behoorlijk aan ;). Ik heb de laatste tijd namelijk zin in allemaal Nederlandse dingen en die zijn jammer genoeg niet heel erg gezond. Denka aan: stroopwafels, zuurkool, broodje kroket, oliebollen, appelflappen, tompouze (schrijf je dat zo?), hagelslag enz.

Er komt waarschijnlijk nog wel een verslagje voordat ik vertrek, maar in ieder geval tot over 9.5 week!

Xx

O ja, ik ben ook nog steeds helemaal bij met GTST, wist niet dat ik het zou gaan volhouden, maar wat doet die Nick creepy zeg!

• 17 September 2011 - 09:46

Kees En Paula:

Je bent wel lekker druk zeg poeh...
    gezelig dat je weer even naar Nederland komt, kunnen we weer live bijkletsen en je zien. Heel veel suc6 nog even de laatste weken.
    Nog wel een vraag:
    Heb je dan wel een diploma als je terug komt naar Nederland? Want je wil dan volgend jaar als au pair naar Amerika, dan ga je geen school meer doen ?
    of zien wij het niet helemaal goed ?
    Liefs van ons

• 17 September 2011 - 10:16

Heleen:

Fijn je straks weer in ons midden te hebben, als is het maar voor korte duur. Heel veel succes nog de komende weken met al je activiteiten, en vooral je studie natuurlijk. Ik hoor je wel weer op skype. Enne... tompouze schrijf je met een c ipv een z. Dikke kus, je mamsie

• 17 September 2011 - 10:46

Jan Dankers:

Heweldig dat verslag het is inderdaad een vol progamma maar dat houd je wel van de straat.Misschien zie ik je morgen op skype en je bent hier welkom. groetjes ikke

• 18 September 2011 - 11:12

Ada De Vries:

Hallo,

wat een verhaal en zeker druk zeg.
    Leuk dat je weer thuis komt al denk ik dat dat ook wel weer even wenne is aan onze levensstijl.
    Hier alles okee.
    Kinderen gaan allemaal weer naar school en het ritme zit er weer aardig in.
    Daan heeft het ook prima naar zijn zin op het voortgezet onderwijs.
    Eerste cijfers al weer binnen en ook al een paar keer nat geregend.
    Ga je goed en wachten je volgende mailtje weer af.

Groetjes Ada,Dirk,Daan,Anna en Loes.

• 18 September 2011 - 20:26

Laura:

nouja je hoeft je temminste niet te vervelen en binnekort ook londen! x

• 17 November 2011 - 06:34

Ada De Vries:

Beste Esther,

VAN HART GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG.Ik wist helaas je adres niet meer dus doe ik het maar zo.
    Ik weet niet of je dit nog naleest maar ik hoop dat je weet dat wij vandaag aan je denken.
    Wat zijn de plannen voor de komende tijd?Wanneer kom je weer naar Nederland en hoe dan verder.
    Ik wens je een leuke dag in het verre Australie en ik hoop dat je veel kado's en kaarten en mailtjes gaat krijgen uit het verre Nederland.

Groetjes Dirk,Ada,Daan,Annaen Loes.