Doctor, Confusion and other Random stuff :) - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu Doctor, Confusion and other Random stuff :) - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

Doctor, Confusion and other Random stuff :)

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 Juni 2011 | Australië, Townsville

Het is natuurlijk alweer veel te lang geleden dat ik een blog heb gepost, schaam schaam, maar hier is er dan eindelijk weer. Bereid je maar voor want het wordt waarschijnlijk een hele lap tekst :). Als eerste wil ik Ines en tante Anneke bedanken voor de kaartjes, ik schrijf binnenkort wel iets terug, maar had het een beetje druk de laatste paar weken vanwege examens en laatste opdrachten die af moesten.

De afgelopen weken waren wel een beetje druk aangezien we de laatste examens van het semester hadden en de laatste opdrachten af moesten hebben. En natuurlijk doe ik alles weer op het laatste moment, daar moet ik echt eens wat aan doen volgend semester. Van een vak week ik al zeker dat ik het gehaald heb en dat is CU1010 (effective writing), twee van de andere vakken ben ik ook wel redelijk zeker dat ik ze gehaald heb, ik ben alleen een beetje van voor de psychologie. Dat is echt niet mijn ding en de opdrachten had ik allemaal net gehaald, dus hopelijk is mijn examen ook net goed genoeg, anders heb ik een probleem en moet ik dat vak opnieuw doen, wat ik natuurlijk liever niet wil, dus dat is even afwachten. Van een van mijn vakken had ik geen examen maar een ‘case study’ die 50% meetelt, maar het kan nog wel even duren voor ik dat punt heb. De leraar die dat namelijk moest nakijken heeft complicaties met haar zwangerschap en is nu nogal ziek, dus moet iemand anders het nakijken. Maar hij heeft ook deadlines om dingen te publiceren, dus het kan wel even gaan duren.

Verder ben ik 10 dagen geleden (5 juni) naar de dokter geweest omdat ik de week ervoor ineens allemaal rode plekken in mijn nek, mijn rug en mijn buik had. En na een week waren ze nog niet weg dus toch maar even de dokter gebeld. Ik had om twee uur een afspraak en dan kon ik om half twee de bus nemen, maar omdat bussen hier de laatste tijd vaak zo’n 20 minuten te laat zijn besloot de bus eerder te nemen om 1 uur. Toen was ik dus drie kwartier te vroeg, maar ik had mijn boeken meegenomen om te leren dus dat was niet zo heel erg. Maar toen was ik pas om half drie aan de beurt. De dokter ging met allemaal lampjes kijken en uiteindelijk zei hij dat het drie dingen kon zijn: een schimmelinfectie, dermatitis of psoriasis. Ik had die ochtend nog een artikel gelezen over die laatste in een tijdschrift heel toevallig en hoopte dus maar dat dat het niet was omdat het chronisch is. Hij dacht dat het zeer onwaarschijnlijk was dat het een schimmel was omdat het niet jeukte of pijn deed. Dus dan zou het dermatitis of psoriasis zijn. Nu had ie een zalfje gegeven en als het erger werd was het een schimmel, als het wegging dermatitis en als het wegging maar weer terugkwam psoriasis. Ook had ie me doorverwezen naar pathologie (zeg je dat zo in het Nederlands? :S) en gingen ze een monster nemen om te onderzoeken wat het was. Na tien dagen moest ik terugkomen om te kijken hoe het ging, en dat was dus vandaag. Het was niet weg, maar niet meer rood en zag er wel beter uit en de dokter denkt dat het dan toch psoriasis is . Heb ik weer denk ik net een beetje een fatsoenlijke huid te hebben en dan krijg je dit, gelukkig heb ik dan wel een lichte vorm. Er was nog geen uitslag van het onderzoek, maar als er niets uit komt, wil hij misschien nog een onderzoek laten doen. Nu moet ik het elke dag insmeren met bodylotion en zodra het weer erger word moet ik weer die zalf gebruiken, hopelijk blijft het zoals het nu is of trekt het helemaal weg. Ik zou zeggen, zoek het vooral NIET op op google, want je schrikt je dood als je die plaatjes ziet, zo erg ziet het er bij mij niet uit hoor! Je ziet het nu zelfs bijna niet meer, het zijn nu alleen wat donkere, droge plekjes.

Na dit weekend word het een beetje stil hier. Todd is al weg en Ben, Kyle en Danielle vertrekken zaterdag. Danielle komt dan gelukkig 21 juli wel weer terug. Het wordt een beetje eenzaam hier in de vakantie, Danielle is de hele tijd weg, Greta gaat 18 dagen weg en ook Angela gaat voor twee weken naar huis. Ik weet niet of ik al had gezegd dat we een een nieuwe huisgenoot hadden, Coral. Zij huurt nu Ethan’s kamer en Ethan is weer terug in Brisbane. Ze gaat heel vaak naar huis, maar ik hoop maar dat ze in de vakantie hier blijft anders is er een kans dat ik hier een week helemaal in mijn uppie zit . Als het goed is trekt er ook een nieuwe jongen in, die krijgt Ayoko’s kamer. Dus hopelijk dat ie dan komt, dan zit ik in ieder geval hier niet in mijn eentje. Hopelijk dat ik veel kan werken want afgelopen week en deze week heb ik maar 4,5 uur gewerkt. Nu begin ik dus wel een beetje te stressen, want dan krijg ik maar $50 betaald en mijn huur is $140, dus dan moet ik geld van mijn Nederlandse rekening halen, maar dat geld ben ik aan het sparen voor volgend semester en dan moet ik deze week of volgende week ook nog boodschappen doen. Dus extra uren in de vakantie kan ik wel gebruiken,

Dat is ook nog een beetje een probleem. Aan het begin van het jaar was de studiefinanciering die ik kreeg genoeg voor een semester als ik het voor 4 maanden zou sparen. Nu is de koers nogal sterk veranderd in mijn nadeel en kom ik dus aardig wat tekort. Dus het geld wat ik verdien in de vakantie kan waarschijnlijk allemaal daarheen. Anders probeer ik te regelen dat ik kan betalen wat ik heb en dan de rest maandelijks, maar dat moet vast wel goedkomen. Oke nu ga ik het hebben over de ‘confusion’ en het is misschien een beetje moeilijk te begrijpen en komt misschien een beetje als een verassing, maar ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit.

Ik ben eens aan het denken geweest en weet niet echt of Townsville nou echt de plaats is waar ik wil zijn. Het is wel mooi enzo en het ligt ook zeker niet aan de opleiding of de mensen. Het is meer dat veel mensen hier zeggen, als je eenmaal in Townsville bent kom je er bijna niet meer uit en dit ik niet echt een plek waar ik wil blijven. En hoe moet ik nou beslissen of Townsville ‘de plek’ in Australië is als ik niets van de rest heb gezien? Daar komt dan ook nog eens dat geld probleem bij, want als ik het in termijnen ga betalen voor dit semester heb ik volgend jaar precies hetzelfde probleem dat ik weer tekort kom. Nu zat ik eraan te denken om dan een jaar te gaan werken, maar hoe, wat en waar? Nu kan het namelijk na dit jaar of het volgende jaar en daarna niet meer omdat het dan te moeilijk wordt om weer in te stromen. Nu zat ik dus te denken om misschien nog een keer als au pair te gaan werken, maar dit keer een jaar. Dat is toch anders dan een paar weken en dit keer wil ik dan ook via een bureau gaan, omdat je zo in contact blijft met andere au pairs in de buurt. Ik wil natuurlijk wel naar een Engelstalig land en dan kom je toch uit op: de VS, Engeland of Australie. Nou zou je denken Australie is de beste en handigste oplossing, maar zo simpel is dat niet. Ik zou dan namelijk een werkvisum moeten aanvragen en dat kan niet als je al in Australie bent. Dus dan zou ik dat moeten doen als ik in Nederland ben. Het probleem is dan dat ik mijn huur en alles hier op moet zeggen en als ik me inschrijf bij een bureau ik niet weet of ik een gezin heb gevonden voordat ik terugga. Dus dan zou ik weer terugkomen, maar heb ik (nog) geen werk, geen huis, dus dat lijkt me niet echt een heel goed plan. Dan zat ik te denken aan Amerika, omdat ik in Engeland al geweest ben en dit zou dan toch echt helemaal iets anders zijn. Dus ik informatie opzoeken en het kwam erop neer dat bij de meeste bureaus het een vereiste is om een rijbewijs te hebben en die heb ik dus niet. Dus dan zou het Londen worden, omdat ik dit keer wel in een grotere stad wil wonen. Nu ben ik dus wat informatie gezocht en wat organisatie gemaild en het is niet onmogelijk om in Amerika te worden geplaatst zonder rijbewijs, je moet alleen flexibeler zijn met de locatie. Maar ik ga er wel een beetje vanuit dat als je ergens heengaat zonder rijbewijs, ze je toch wel ergens plaatsen in een grote stad met goed openbaar vervoer. Ook heb ik natuurlijk naar de kosten gekeken en verassend genoeg is Amerika in verhouding niet eens duurder dan Engeland. Je moet namelijk een bedrag betalen aan de organisatie en daar zitten dan bepaalde dingen bij inbegrepen. Als je naar Engeland gaat moet je bijvoorbeeld je reis ernaar toe zelf betalen en als je naar Amerika gaat en je het jaar afmaakt, worden je heen en terugvlucht betaald. Wat natuurlijk veel scheelt, als ik dat zelf moest betalen was het misschien niet mogelijk. Nu heb ik natuurlijk ook gekeken wanneer ik dan zou gaan, januari 2012 of 2013? Eerst zat ik te denken aan 2013, maar toen kwam ik erachter dat als je vanaf Australie vertrekt je $500 aan air fair moet betalen en vanuit Nederland helemaal niets, dus dan zou ik vanaf Nederland moeten vertrekken. Nu ben ik niet echt van plan om in 2013 naar Nederland te gaan als ik dat dit jaar al doe, dus dan zou het januari 2013 worden. Ik heb dus wat organisaties gemaild, maar ik heb ze ook gezegd dat ik nog niets definitief beslis tot september/oktober.

Nu is er nog iets anders dat in mijn hoofd speelt en dat is wat als ik terugga naar Australie. Ik wil natuurlijk mijn opleiding afmaken, maar wil ik dat in Townsville? Nu heb ik dus zitten denken dat ik niet naar Perth kon omdat mijn niveau niet hoog genoeg was, maar dat is het na dit jaar wel. Ik weet al dat het zou worden goedgekeurd door DUO, dus dat zal alleen een formaliteit zijn. Maar hier heb ik verder nog niet heel veel over opgezocht, dus ik moet eerst eens gaan uitzoeken of dit wel mogelijk is. Ik heb het er ook met mijn huisgenoten over gehad en zij zeiden ook dat dat wel een goed idee zou zijn omdat ik zo ook nog een andere plaats van Australie leer kennen. Veel om over na te denken dus en jullie vinden het misschien wel een beetje raar, maar het is nu ook alleen nog een idee en ik beslis het voorlopig toch nog niet. Ik ga er eerste waarschijnlijk nog wat gesprekjes met mama over hebben op skype, te beginnen met vanavond :) want ze weet dit ook niet eens allemaal, ik kom zelf pas net mee.

Nu weer iets anders, we zijn afgelopen zaterdagavond de stad in geweest, want Ben werkt in een PADI cap, dat is een fiets taxi en het leek ons wel leuk om daar eens een rondje mee te maken. Hij deed het gratis, maar we hebben hem toch nog betaald in donuts en Danielle had wraps voor hem gemaakt. Het was super grappig, want de PADI cap had zeg maar een bankje en daar kon je met zijn drieën op en wij waren met zijn vieren. Dus Angela, Danielle en ik zaten op het bankje en Greta zat/lag op onze schoot. Toen gingen we allemaal door de bochten racen en viel Greta bijna eraf, haha.

Ook houden we hier allerlei film marathons, zo hebben we laatst een Disney marathon gehouden. We gingen eerst de Kleine Zeemeermin kijken en daarna Mulan, Belle en het Beest en Jungle Book. Het was wel gezellig en natuurlijk gingen we donuts eten, want ik moet bijna elke zaterdag werken tot sluit en dan kan ik alle overgebleven donuts meenemen als ik dat wil. Afgelopen week zijn we ook naar de ‘Weir’ gegaan, een soort dam, filter iets, weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen en dat was ook super grappig. Danielle en Greta hadden een watergevecht en ze gingen ook in een boom klimmen en toen kwam Danielle niet echt heel ver. Daarna gingen we ook nog naar de speeltuin en toen zijn we weer naar huis gelopen. Ik heb trouwens ook nog een paar keer gejogd, maar dan gewoon met mijn huisgenoten voor de lol.

Foto’s: http://princes-essie17.hyves.nl/album/64764256/Stuff_IndiGirls_in_Padicap_ft_Ben_Chen/xQljzGQ5/

Ik denk dat ik jullie nu wel weer genoeg te lezen heb gegegeven. Hopelijk heeft iedereen de kaartjes gekregen die ik heb gestuurd en heb ik jullie te veel verward met mijn verhalen!

Xx

  • 15 Juni 2011 - 14:14

    Heleen:

    Zozo, wat een verhalen weer. Ik heb het maar een in keer gelezen, anders komt het er toch niet van. Wel veel stof om over na te denken. We zullen wel zien. Vanavond even skypen als het lukt., want volgens mij doet ie het nog steeds niet. Laura is trouwens geslaagd, maar dat was wel te verwachten. Spreek je snel weer, en werkse. Dikke kus, mama

  • 16 Juni 2011 - 06:37

    Ada De Vries:

    Hallo,
    Wat een verhaal zeg!Zeker genoeg om over na te denken.Bedankt voor je kaartje.Wij hebben het gekregen.Hier alles okee.Daan is op zijn nieuwe school gaan kennismaken met zijn klasgenoten en de mentor.Heeft er veel zin in en is op school bezig met de musical.Anna gaat maandag kijken bij de training van polstokspringen en misschien meedoen.Loes heeft zaterdag haar kinderfeestje.
    Kees en Paula zijn afgelopen donderdag op vakantie gegaan.Nog niet gehoord hoe ze het daar hebben.
    Bedankt voor je berichtje en het gaat je goed.
    Ada de rest van de de Vriesen.

  • 16 Juni 2011 - 08:37

    Hoi Esther,:

    Hallo Esther,

    Wat een verhalen allemaal en wat maak je veel mee. Alvast gefeliciteerd met je examen. De verdere uitslag horen wij wel. Ook bedankt voor je kaartje. Leuk dat je iedereen een kaartje stuurt. Veel plezier en succes met aal mogelijke dingen die in het vooruitzicht liggen.

    Hidde en Paula

  • 15 Juli 2011 - 15:47

    Ines:

    Heey,
    Je hebt weer heel veel meegemaakt lees ik. Nou snap ik niet zo heel erg wat er nou verwarrend aan jou maybe plannen is, maar dat zal weer aan mij liggen.

    Sorry dat ik zo laat een berichtje achter laat, maar ik had niet gezien dat je een blog had gepost dus bij deze. Veel plezier ik hoop dat je snel alles op orde hebt zodat je weet wat je wilt doen.

    XX en tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 1613
Totaal aantal bezoekers 39844

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: