Earthquake...! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu Earthquake...! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

Earthquake...!

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 April 2011 | Australië, Townsville

Hallootjes daar!

Ik ben had dus vorige week weer geen tijd om een blog te posten, dus krijgen jullie er nu weer een van twee weken. Ik weet niet meer precies wat ik welke dag heb gedaan, dus ik ga het allemaal gewoon achter elkaar vertellen, hopelijk word het zo ook niet te lang.

Eerst zal ik een vertellen wat er gisteren is gebeurd. Ik zat in mijn kamer te leren op mijn laptop en ineens begint ie te bewegen. Ik had echt zoiets van ‘wow, wat is hier aan de hand?’. Maar mijn laptop was niet het enige dat bewoog, ik bewoog ook en de luxaflex en de muren en de kast en mijn ramen. Na een minuut was alles weer normaal en ik had zoiets van ‘is dit nou echt gebeurd of ben ik nou gek?’. Een minuut later kwam Angela mijn kamer ingerend of ik dat ook had gevoeld. Wat bleek nou het was dus een aardbeving. Wij natuurlijk meteen op internet opzoeken of er nieuws was. De berichten verschillen een beetje maar dit is wat er ongeveer stond: de aardbeving had een sterkte van 5.2 of 5.4 (dat verschilde per bericht) en in het ene bericht stond dat het epicentrum 124 km van Townsville was en in de andere 30 km. Er was verder geen schade en geen gewonden. Ook was er geen tsunami waarschuwing gegeven, er konden misschien alleen nog naschokken komen, maar die zijn er tot nu toe nog niet geweest. Maar hier is verder niets aan de hand en ik ben daarna gewoon naar mijn werk gegaan.

Mijn werk was natuurlijk niet al te leuk, zeker nu Danielle ontslag had genomen en ik dus vanaf maandag elke avond moest werken. Maar er is nu ook weer een nieuw meisje, Sylvie en ze is heel aardig. Donderdag, vrijdag en zaterdag hebben we samen gewerkt en vrijdag en zaterdag was het echt superdruk. Dus nu moesten ze me wel in het restaurant laten werken, en ik dit keer waren ze niet eens zo gemeen. Ik had toen zoiets van zo erg is het nog niet, maar zaterdag was het weer supererg. Die eigenaar zegt dan allemaal dat ie zelfmoord wil plegen door ons, omdat wij niet weten waar alle dingen liggen en hoe we dingen moeten maken. Maar ik heb nog niets van het andere werk bij de coffeeshop gehoord. Ik heb ze nog een paar keer teruggebeld en ze zeiden dat ze dinsdag of woensdag zouden terugbellen, maar dat hebben ze niet gedaan. Ik ben ze misschien morgen nog wel en anders ga ik maar naar iets anders zoeken. Inmiddels heb ik ook nog voor twee oppasadressen gesolliciteerd, dus hopelijk hoor ik daar nog wel iets van. In de tussen tijd blijf ik hier dan maar werken, heb ik besloten, nu Sylvie er is vind ik het namelijk wel wat minder erg.

Verder was het de bedoeling dat ik deze week minstens twee opdrachten af zou maken, maar dat is dus niet helemaal gelukt. Het is er jammer genoeg maar een geworden, maar gelukkig hebben we een lang weekend vanwege Pasen en andere feestdagen, dus dan kan ik hopelijk ook nog aardig wat gedaan krijgen.

Nou dit was het wel zo ongeveer, het is niet zo lang en heeft niet heel veel details, maar ik weet ook niet alles meer. Als je nog iets wil weten moet je het maar vragen en volgende keer word het weer gewoon een blog van een week.

Xx

  • 17 April 2011 - 20:55

    Inez:

    Shocking! Ook Christchurch had weer een aftershock van 5.3
    Ik ben blij dat het alsnog goed met je is!

  • 18 April 2011 - 06:15

    Ada De Vries:

    Hoi,
    Fijn weer wat van je te horen.
    Wat zal dat een vreemde ervaring zijn zeg!Dat hebben wij hier in Nederland natuurlijk helemaal niet.Hoop dat je snel wat anders vindt qua werk want dit lijkt mij niet echt een leuke situatie.Hier alles okee.De kinderen zitten zich ook op de vakantie te verheugen.Wij gaan de eerste week van de mei vakantie naar Lochem.Dat wordt een werk vakantie want we moeten de overstek van de caravan gaan schilderen.Dirk zal in deze week nog een paar dagen naar huis gaan om te werken.Wij hopen dat het weer ons meezit dan kunnen wij het misschien afmaken.De tweede week van de vakantie zijn we gewoon thuis en moet ik meer werken omdat een collega van mij vakantie heeft.Ga je goed en het blijft leuk om op deze manier te horen hoe het met je gaat.

    Groetjes uit Linschoten.
    Dirk,Ada en de rest.

  • 25 April 2011 - 14:14

    Ines Junqueira Silva:

    Heey,
    Ben blij dat alles oke is daar. Wel jammer van die baas van je. Met een beetje geduld van zijn kan moet het vast nog wel lukken.
    En anders hoop ik dat je snel wat anders hebt gevonden.

    x I

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 39872

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: