O' week - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu O' week - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

O' week

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 Februari 2011 | Australië, Townsville

Sinds mijn laatste verslagje zijn er wat dingen veranderd. Zaterdag 12 februari zijn we naar Townsville vertrokken. Ik zat met Charity (het meisje die ik via internet leerde kennen) in de auto en haar ouders en Ben (Charity’s vriend) reden achter ons aan. We hebben er ongeveer 4,5 uur over gedaan denk ik. Onderweg zagen we nog de schade van de cycloon. Er waren allemaal huizen half ingestort en er lagen allemaal bomen op. Ook lag er allemaal zand op de weg, dat kwam doordat het aan het strand lag en het zand de weg op was geblazen. Uiteindelijk kwamen we aan bij het appartement en moesten Ben en Charity de sleutel ophalen. Daarna gingen we naar het appartement kijken en de spullen uit de auto halen. De spullen moesten dus naar het appartement, die op de derde verdieping is. En er waren geen liften dus alles moesten we de trappen op slepen. Vervolgens ben ik met Charity en Ben boodschappen gaan doen, terwijl de vader van Charity internet aan de praat probeerde te krijgen. Toen we terugkwamen van het boodschappen doen, zei de vader van Charity dat internet het niet deed. De mensen die het appartement hiervoor hadden gehuurd hadden hun internet niet opgezegd, waardoor we dus geen verbinding konden maken. De vorige huurders waren niet te bereiken en we wisten ook het wachtwoord niet, dus konden we ook niet op hun internet. Toen we alles hadden opgeruimd zijn we gaan omkleden en gaan zwemmen, er is namelijk een gemeenschappelijk zwembad bij het appartementencomplex. Daarna ging iedereen douchen en hebben we gegeten. Daarna gingen we naar bed en de ouders van Charity bleven slapen.

Zondag 13 februari gingen we eerst nog naar een paar winkels om wat dingen voor in het appartement te kopen. Toen we terugkwamen gingen we nog even iets drinken en hebben we nog even rummikub gespeeld. Daarna gingen de ouders van Charity naar huis. We hebben die dag verder niet zoveel gedaan, wat gezwommen en gegeten.

Maandag 14 februari was het begin van O’week (oriëntatieweek). Ik had eerst een introductie van mijn richting en opleiding. Eerst ging iemand vertellen wat het allemaal inhield. Dat was een beetje een vage gast, hij begon allemaal over een ‘mothership’ en van die rare dingen. Daarna werd je opgesplitst in een groepen per opleiding en moest je naar buiten. Buiten werd je dan weer in kleinere groepjes verdeeld met een mentor. Die ging je dan rondleiden en wat dingen vertellen. Ik ben ook naar de ‘international office’ geweest, omdat ik de ‘welcoming session’ voor internationale studenten had gemist, toen waren we namelijk nog in Cairns. Ik moest de volgende dag terugkomen en dan was er nog een extra voor studenten die het gemist hadden. Daarna kwam Charity mij ophalen en gingen we terug naar het appartement. Toen we terug waren gingen we eerst nog even zwemmen en daarna kijken of de tv het deed, maar we hadden geen zenders. Daarna gingen we eten en rummikub spelen, dat deed ik eerst nooit maar nu dus wel. Daarna gingen we douchen en naar bed.

Dinsdag 15 februari gingen we weer naar de uni. Daar heb ik toen een beetje rondgelopen en daarna ben ik naar het computerlokaal gegaan. Charity kwam daar ook naar toe, want ze vond haar rondleiding saai. Dus hebben we nog even op de computer gegaan en zijn we een muffin gaan eten. Daarna zijn we naar Ben toe gegaan en hebben we pizza gegeten. Daarna gingen we naar wat winkels en toen we thuis kwamen zijn we gaan opruimen en hebben we gezwommen. Toen hebben we eten gekookt en zijn we naar bed gegaan.

Woensdag 16 februari ben ik met de bus naar uni gegaan. Charity en Ben gingen namelijk terug naar Cairns en komen pas zaterdag terug. Dat ging wel goed. Ik ben naar een ‘accomodation session’ geweest, waar ze gingen uitleggen hoe je woonruimte kon vinden. Ik heb daar toen een Deens meisje ontmoet, Kristina, die ook iets aan het zoeken was. We wilden misschien samen iets gaan huren, maar ze had die avond nog een afspraak om naar een kamer te gaan kijken. Uiteindelijk heeft ze die kamer genomen. Ik ben toen nog naar de ‘international office’ geweest voor meer informatie over woonruimte en heb toen de bus naar huis genomen. Wat nogal goedkoop is, maar $1,40, wat ongeveer 0,96 eurocent is. Toen heb ik gekookt en een dubbele aflevering van Fringe gekeken en toen ben ik naar bed gegaan.

Donderdag 17 februari ben ik vroeg opgestaan. Ik moest namelijk de bus nemen om 7.26 want ik moest om half negen op de uni zijn. Ik ging namelijk naar de Reef HQ, een aquarium met allemaal koraal en vissen. Daar werden we in vier groepen verdeeld en kregen we een rondleiding van ongeveer twee uur. We mochten ook achter de schermen kijken, wat ook wel leuk was. Toen de rondeleiding was afgelopen mochten we nog een beetje rondlopen. Tijdens die rondleiding heb ik drie andere meisjes ontmoet: Carina, Julie en Gitte, allemaal uit Denemarken. Carina vertelde me dat ze een meisje kende die iemand zocht om mee te huren en heeft me haar nummer gegeven. Uiteindelijk bleek dat ze net een kamer had gevonden. Toen we weer terugkwamen op de uni ben ik met de bus boodschappen gaan doen. Wat nou niet echt bepaald handig is met al die tassen en toen moest hier ook nog die trappen op, maar ik heb het overleefd. Daarna heb ik gekeken of internet het deed en hij deed het! Ik toen gegeten en nog even op de computer gezeten, daarna ging ik douchen en naar bed.

Vrijdag 18 februari ging ik met de uni naar Billabong Sanctuary, een dierentuin. Ook gingen de Deense meisjes en dat meisje die een kamer zocht mee. Dat meisje heet Megan en kwam uit Amerika. Toen we daar binnenkwamen moest je eer $1,00 betalen om de kangoeroes te voeren. Het was wel heel erg leuk, we kregen een rondleiding en gingen eerst naar de koala’s. Eerst gingen ze er wat over vertellen en toen mocht je ze aaien. Om ze vast te houden moest je $10,00 betalen, maar het was het wel waard. Als je aan het wachten was mocht je ook nog een babykrokodil vasthouden, wat ik ook heb gedaan. Vervolgens gingen ze wat vertellen over de wombat en ook die mocht je vasthouden, wat ook $10,00 kostte, dat heb ik niet gedaan. Toen mocht je ook een slang vasthouden en dat heb ik dan weer wel gedaan. Toen iedereen aan de beurt was geweest gingen we naar de krokodillen. Daar hielden ze een stuk vlees boven de krokodil die dan vervolgens omhoog sprong. Ook hadden we daar een lunch en daarna gingen we terug naar de bus. Er was s’avonds een feest op de uni en de andere meisjes vroegen of ik mee wilde, maar ik kon dan geen bus meer terug nemen. Uiteindelijk heb besloten om toch te gaan en dan maar te zien hoe ik thuis kwam. Ik kon altijd nog een taxi naar huis nemen. Ik ben toen eerst naar de ‘international office’ geweest en heb daar naar iemand gebeld die een advertentie voor een kamer had staan, maar de kamer was net weg. Toen ben ik snel naar de bus gegaan en heb de bus om 17.07 genomen die 10 minuten te laat was. Ik was om kwart voor zes thuis en om kwart over zes moest ik weer buiten staan om de laatste bus naar uni te nemen. Op uni heb ik gewacht op de rest en zijn we eerst naar een pre-party geweest. Die werd gegeven door Maureen, een Amerikaans meisje. We hebben eerst op haar kamer gezeten en zijn daarna naar de gemeenschappelijk ruimte gegaan, waar nog meer mensen kwamen. Er was ook een hele vage jongen. Hij zei: mag ik jou iets raar vragen? Hebben wij twee dagen geleden gezoend? Want ik had toen te veel gedronken en kan me niets meer herinneren, alleen dat ik met iemand heb gezoend die op jou leek. Ik had echt zoiets van: NEE. Ik had hem nog nooit gezien echt zo vaag. Daarna zijn we naar de uni club gegaan en rond een uur gingen we weg. Ik heb toen maar een taxi genomen, het kostte wel iets, maar het was het wel waard. Toen ik thuis kwam ben ik meteen gaan douchen en naar bed gegaan.

Zaterdag 19 februari heb ik ‘uitgeslapen’. Ik was pas om half negen wakker, zo laat ben ik nog nooit wakker geworden hier. Waarschijnlijk nog steeds jetlag ofzo, want in Nederland sliep ik zo 11 uur en nu misschien maar 6. Maar dat word vast nog wel beter. Verder heb ik vandaag een beetje tv gekeken en dingen van mijn laptop verwijderd. ‘ S avonds kwamen Ben en Charity thuis en heb ik gekookt. We hebben toen ook het internet op de laptops gezet. En dat was het wel zo’n beetje.

Zondag 20 februari hebben we ook niet heel veel gedaan. Ik heb met Charity ongeveer 5 afleveringen van ‘One tree hill’ gekeken. Toen verveelden we ons en zijn we gaan zwemmen. Ben had een vriend hier en toen die weg was kwam Ben ook naar het zwembad. Daarna ben ik met Chartiy naar de supermarkt geweest. En heeft Charity gekookt en hebben we gegeten. Nu zitten we een beetje op de computer en straks ga ik nog met mama skypen.

Volgende week ga ik nog een nieuwe mobiel kopen en een headset want de microfoon van mijn laptop doet nogal raar. O ja, ik moet ook mijn boeken nog kopen en die zijn best duur $420! En dat is alleen voor het eerste semester, maar ik er ook niet veel aan doen. Dat was het dan voor nu. Sorry dat het zo lang is, maar ik had geen internet dus nu komt alles in een keer. Ik heb trouwens ook foto’s, dit is de link:

http://princes-essie17.hyves.nl/album/61222870/Uitzicht_Reef_HQ_Billabong_Sanctuary/BRmB9P_K/

(je moet hem even kopieren en plakken in je internetbalkje)


Xx

  • 20 Februari 2011 - 10:06

    Fleur:

    super leuk dat je al wat meisjes heb leren kennen,, en die woonruimte dat komt vast goed. super leuke foto's trouwens. K spreek je snel weer!! xx

  • 20 Februari 2011 - 10:12

    Anna De Vries:

    Heel cool dat je een slang,koala en krokodil hebt beet gehouden en een kangeroe hebt gevoerdt.
    Ook leuke foto's en een cool verhaal.
    Ook ben ik best wel verwondert wat je allemaal meemaakt lijkt me echt gaaf!!!
    Heb gisteren gekorfbalt en helaas verloren.
    verder gaat alles hier goed en ik ben echt verwonderdt!
    Ben benieuwt wat je de volgende keer meemaakt,

    Groetjes,
    Anna je nichtje en de rest
    daaaaaaaaaaaaaag

  • 20 Februari 2011 - 16:40

    Heleen:

    Zo, dat is zeker weer een heel verhaal. Wel leuk dat je dit met ons deelt. Die woonruimte komt best wel goed, gewoon even doorzoeken. Voorlopig zit je goed bij Charity. We hebben inmiddels geskypt, dus we weten al weer wat meer van elkaar. Ik zal deze week je spullen bij elkaar in de doos proberen te krijgen en naar je versturen. Het is momenteel hier erg koud, net boven nul en een koude, gure wind. Wel iets anders dan 32 graden! Nou lieverd, een dikke kus en tot de volgende keer.
    Mama

  • 20 Februari 2011 - 16:43

    Kees En Paula:

    He Esther,
    Leuk om nu ook al je 2e verslagje te lezen, blijven we toch een beetje op de hoogte. tot nu toe heb je zo te lezen alleen nog leuke dingen gedaan, ben benieuwd waneer je echt moet gaan leren en hoe je school gaat bevallen. Blijf schrijven, dit is erg leuk, en vast veel succes als de school echt begint.
    Liefs van ons

  • 21 Februari 2011 - 17:12

    Gerard:

    Hoi Esther,

    Fijn om te lezen dat het zo goed gaat.
    Ik lees dat je al een hoop leuke dingen gedaan hebt en veel gezien hebt. Ik hoop voor je dat je snel een eigen kamer vindt. Gezien jou doorzettingsvermogen gaat ook dat je zeker lukken.
    Esther veel succes met de start van je studie en het vinden van je kamer.
    Ik hoop snel weer van je te horen.
    Liefs papa.

  • 22 Februari 2011 - 15:49

    Ines:

    Ik hoor dat je flink bezig bent geweest. Het is ontzettend leuk om zo te lezen wat je allemaal aan het doen bent. Super dat je nieuwe mensen hebt leren kennen. Hoop dat je een leuke tijd hebt.
    xx

  • 22 Februari 2011 - 18:50

    Laura:

    echt leuk dat je al die dieren hebt vastgehouden, en die eigen kamer komt wel goed! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 39852

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: