Baantje zoeken, Uni en Japan - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu Baantje zoeken, Uni en Japan - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

Baantje zoeken, Uni en Japan

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Maart 2011 | Australië, Townsville

Maandag 7 maart
Vandaag hoefde ik niet naar de uni maar ben ik naar het winkelcentrum gegaan om een baantje te zoeken. Ik ben gewoon allemaal winkels in gelopen om te vragen of ze iemand nodig hadden en als dat zo was heb ik mijn cv gegeven. Bij heel veel winkels moest je online solliciteren en dat heb ik dus gedaan toen ik thuis was. Ik heb deze week bij ongeveer 10 winkels gesolliciteerd, variërend van kleding/schoenenwinkels, supermarkten en fastfoodketens. Nu maar hopen dat ik snel word gebeld en eindelijk een baantje heb.

Dinsdag 8 maart
Vandaag ben ik op de fiets naar uni gegaan en dat was echt een hel! Het was superwarm en ik wist de weg niet precies en moest dus steeds op een kaart kijken. Ik ben dus een paar keer verkeerd gereden en deed er dus nogal lang over. Uiteindelijk kwam ik na drie kwarrtier eindelijk, net op tijd, bij de universiteit aan. Ik had beter een ander shirt mee kunnen nemen want nu zat ik daar dus helemaal bezweet. Na mijn les ben ik naar de bibliotheek gegaan en heb ik daar tot rond een uur vijf gezeten. De terugweg ging een stuk sneller en was een stuk minder warm gelukkig. Natuurlijk was ik hartstikke verbrand toen ik thuiskwam, ondanks de zonnebrandcrème. Maar dat was de volgende dag gelukkig alweer weg. Verder heb ik vandaag wat gelezen voor de uni en wat tv gekeken.

Woensdag 9 maart
Vanmorgen vroeg opgestaan om met mama te skypen, zoals elke woensdag. (bij jullie is het dan nog dinsdag avond). Ethan heeft me naar de universiteit gebracht en daar ben ik de hele dag geweest. Toen ik klaar was heb ik Gretta gebeld en die kwam me ophalen. Eigenlijk is dat niet echt heel goed, want nu heb ik dus een fiets maar mijn huisgenoten willen me steeds brengen en halen met de auto. Maar volgende week trekt Danielle, dat meisje uit Singapore, hier ook in en zij gaat ook op de fiets, dus dan kunnen we mooi samen fietsen. Zou meteen ook een goede work-out zijn!

Donderdag 10 maart
Ook vandaag ben ik de hele dag naar de uni geweest en het heeft de hele dag geregend. Ik ben dus niet op de fiets gegaan, want dan zou ik helemaal doorweekt aangekomen zijn. De regenbuien hier zijn namelijk niet zoals die in Nederland, maar wel een stukje erger. Je bent na een minuut of vijf al helemaal doorweekt en zoiets als miezeren, het komt hier echt me bakken uit de hemel vallen. Bij sociologie kwam er iemand vertellen over het ‘ exchange programm’. Dan kan je dus voor een of twee semester naar het buitenland om daar lessen te volgen. Dat wil ik opzich best wel doen, maar ik moet alleen even kijken of dat allemaal wel financieel kan en of het geen problemen geeft met de studiefinanciering. Als ik het ga doen, doe ik het waarschijnlijk pas het tweede semester volgend jaar, dus dat zou dan in juli zijn. Of het eerste semester van mijn derde jaar. Daar moet ik dus even informatie over verzamelen en kijken hoe het precies werkt. In ieder geval kan je het als internationale student ook doen, dus het zou wel mogelijk moeten zijn. Ik moet dan alleen nog even kijken waar ik heen wil en waar ze social work hebben. Maar het word denk ik USA of Canada. Dat laat ik jullie allemaal wel weten, ik ga volgende week of de week erop weleens informeren.

Vrijdag 11 maart
Vandaag heb ik eigenlijk de hele dag niets gedaan, ik had namelijk geen uni. Ik heb wel huiswerk gedaan en s’avonds gingen we tv kijken. Toen we tv aan het kijken waren, was Ethan op internet aan het kijken en zag dat er een aardbeving was geweest in Japan. Zoals ik al eerder had verteld heb ik een Japanse huisgenote, dus dat was wel even schrikken. Ze was nog niet thuis en wist dus van niets. Zodra ze thuis kwam had Ethan aan haar verteld wat er was gebeurd en toen gingen we dus meteen het nieuws kijken. Kioko ging toen proberen haar familie te bereiken en het lukte uiteindelijk om een zus te bereiken. Die had ook haar vader en andere zussen kunnen bereiken en ze hadden gelukkig niets. Ze kon alleen haar moeder niet bereiken, maar dat lukt uiteindelijk gelukkig ook en die was ook niet gewond. Mijn huisgenoten beginnen nu toch wel te geloven in de theorie dat in 2012 de wereld vergaat. Eerst overstromingen, dan een cycloon, aarbeving in Nieuw Zeeland en dan een Aardbeving en Tsunami in Japan… Tja, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken…

Zaterdag 12 maart
Mijn huisgenoten gingen vandaag shoppen voor nieuwe schoenen en jurkjes voor vanavond. Ik ging niet mee uit vanavond, maar ben wel mee gaan shoppen, ook al heb ik niets gekocht. Verder heb ik vandaag wat geleerd en ben ik even naar de supermarkt geweest om vlees te halen. ’s Avonds gingen mijn huisgenoten uit en heb ik lekker CSI zitten kijken.

Zondag 13 maart
Vandaag heb ik niet zoveel gedaan, lekker uitgeslapen en wat geleerd en nu zijn we films aan kijken. Een aanrader: Easy A, die is echt heel grappig en ik denk dat Laura hem vooral wel leuk vind. Vanavond ga ik nog skypen met mama en dan is deze week ook al weer voorbij. Volgende week heb ik mijn eerste ‘toetsen’ dus wens me maar succes. Ze schijnen heel makkelijk te zijn dus hopelijk is dat ook zo.

Xx

PS: Er was ook een tsunami waarschuwing voor Australie, maar die komt hier gelukkig niet. En volgens het Australische nieuws gaat die niet echt veel schade in Australie aanrichten.

  • 13 Maart 2011 - 16:30

    Heleen:

    Ja Essie, zo zie je maar weer met die natuurrampen, je weet nooit wat je te wachten staat. Gelukkig hebben jullie er niet veel last van en voor 2012... het is al zo vaak gezegd dat de wereld vergaat, dus dat moeten dan nog maar zien. In ieder geval heb je dan wel een jaartje Australie gehad. Verder veek succes met de toetsen, maar dat zal wel lukken met je boeken erbij. Dikke kus en tot skyps. Mame

  • 14 Maart 2011 - 00:39

    Laura:

    haha je hebt temminste wel lekker warm weer gehad, en hopelijk vind je snel een baantje! En ik zal wel een keer op internet kijken voor die film! xxxx

  • 14 Maart 2011 - 07:50

    Ada De Vries:

    Hoi,
    Leuk om weer wat van je te horen.
    Ja dat zal zeker schrikken zijn voor je huisgenootje!Wel fijn dat ze nu weet dat het met haar familie goed gaat.
    Hier is er ook veel op televisie te zien over de ramp.Hier begint het steeds meer lente te worden.Steeds meer narcissen en tulpen in de tuin.Anna heeft woensdag haar typediploma opgehaald en had 200 aanslagen per minuut en een 9 als cijfer.
    Ze was erg trots en wij ook.
    Ik hoop dat je snel een baantje gaat vinden is toch lekker meegenomen een extra centje.
    Fijne tijd en we mailen!
    Dirk,ada,Anna,Daan&Loes.

  • 14 Maart 2011 - 08:14

    Ines:

    Nou wat die rampen betreft, laten we maar hopen dat je huisgenoten geen gelijk hebben.

    Van wat ik lees valt de uni reuze mee. Dus ik denk dat die toetsen ook wel moeten (zeker als je lees hoe vaak je in de boeken duikt. Wel logisch). Veel succes en "break a leg" ik zie wel hoe je ze ervaren hebt.
    Good luck with the job hunt.

    xx

  • 24 Maart 2011 - 18:26

    Hanny,:

    Ha, die Esther leuk om je verslagen te lezen. Gefeliciteerd met je eigen stekkie en dat baantje komt vast ook snel. Door onze vakantie had ik even niet zo veel tijd om te lezen. Nu wel weer, binnenkort ga ik face-book aanmelden ondanks dat Sjaak en Daan heel hard roepen dat is niets voor jou. We zullen zien, groetjes Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 39842

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: