Easter - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu Easter - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

Easter

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 April 2011 | Australië, Townsville

Maandag 18 april
Ik heb nog steeds niets gehoord van de coffeeshop of de oppasadressen, dus heb ik vandaag gesolliciteerd bij de Donut King. Dus dat heeft een deel van de dag gekost. Want ik heb ook nog wat kleren gekocht voor het eerst sinds ik in Australië ben. Verder heb ik vandaag mijn opdracht voor Engels afgemaakt en op mijn USB gezet, omdat ik geen inkt meer had. s’Avonds moest ik weer werken en het was dus weer net zoals eerst, dus ik wil daar echt zo snel mogelijk weg. En toen wilden ze dat ik woensdag kwam maar dan kan ik dus niet want dan moet ik naar de universiteit. Dus toen moest ik maar vrijdag komen, dat is dus maar een paar avonden van deze week en daar kan ik dus niet mijn huur van betalen, maar gelukkig komt deze week de studiefinanciering.

Dinsdag 19 april
Vandaag heb ik eerst uitgeslapen en moest ik om 12 uur op de universiteit zijn. Daarna ben ik de stad ingegaan omdat ik mijn Tax File Number (TFN) nodig had voor mijn werk. Als je dat nummer hebt hoef je geen belasting te betalen en ik krijg deze week nogal veel betaald en anders zou ik $34 belasting moeten betalen. Die heb ik nu dus gelukkig ook. Verder hoefde ik vandaag niet te werken gelukkig.

Woensdag 20 april
Vandaag moest ik om 12 uur op de universiteit zijn en ik heb daar tot zeven uur gezeten. Ik had maandag dus mijn opdracht af en op mijn USB gezet op uit te printen. Maar nu kon ik hem dus niet openen en moest ik het opnieuw gaan uittypen, maar gelukkig had ik het alsnog op tijd af. Ik heb ook mijn CV maar eens aangepast. Ethan gaat mij aanbevelen bij zijn werk, waar iemand pas is ontslagen. Het is wel ver weg, maar ik kan er tenminste met de bus komen, dus ik hoef niet iedereen te vragen om me op te halen. En het is vooral overdag dus kan ik aan het eind van mijn dienst gewoon naar huis met de bus. Een ander voordeel is dat ik hier tenminste in de vakanties fulltime kan werken, en bij het restaurant gaat dat niet want ze zijn alleen ’s avonds open.

Donderdag 21 april
Ook vandaag moest ik weer de hele dag naar de universiteit. Om zes uur kwamen Angela en Danielle mij ophalen en gingen we naar de bioscoop. We gingen naar Thor en het was wel een leuke film. Toen we thuis kwamen gingen we nog een andere film kijken en uiteindelijk lagen we pas rond half drie in bed.

Vrijdag 22 april
Vandaag moest ik eigenlijk werken, maar ik werd gebeld dat ik niet hoefde te komen en dat ze wel bellen als ze me nodig hebben. Lekker stabiel baantje dus, ik heb nu deze week maar een avond gewerkt en ik zou vandaag eigenlijk ook betaald moeten krijgen. Ik ga dinsdag met Ethan mee naar zijn werk om mijn CV af te geven en hopelijk kan ik daar dan meteen deze week beginnen, bij Ethan ging dat namelijk heel snel, en dan kan ik na dit weekend stoppen bij het restaurant. Ik weet nu dus niet wanneer ik weer moet werken, maar tot en met dinsdag zijn hier nog feestdagen en woensdag en donderdag heb ik universiteit. Dus dan zou het vrijdag zijn, maar dan wil ik eigenlijk naar een bijeenkomst voor de internationale studenten, dus ik zit eraan te denken om te bellen dat ik op vrijdag niet kan komen. Maar ja dan werk ik dus volgende week waarschijnlijk ook maar een avond. Dus ik weet niet echt wat ik moet doen, maar ik zie eerst wel hoe het dinsdag gaat.

Zaterdag 23 april
Ook gisteren gingen we weer laat naar bed dus vandaag heb ik ook een beetje uitgeslapen. ’s Middags gingen we voor een matras kijken. Want de zus van Angela komt volgende week, dus we moesten iets vinden waar ze op kan slapen. Daarna ben ik boodschappen gaan doen en ik heb eindelijk weer een fatsoenlijke voorraad eten. En vooral ook groenten en fruit! Verder hebben we gisteren weer een film gekeken en daarna gingen we slapen

Zondag 24 april
Vandaag is het Pasen en Ethan had voor paashaas gespeeld. Hij had met wasmiddel allemaal sporen gemaakt door het huis en overal paaseieren neergelegd. Van Greta en Ethan kreeg ook iedereen een paashaas en van Angela paaseieren. Ik heb vandaag echt veel te veel chocolade gegeten en als ik dat andere baantje krijg word ik alleen maar nog dikker, omdat we dan donuts meekrijgen. Dus waarschijnlijk kan je me aan het eind van het jaar naar Nederland rollen! Verder heb ik vandaag ook nog een andere opdracht gedaan, ik moet morgen nog 400 woorden schrijven en dan is het klaar.

Ik zal ook weer een link neerzetten voor de foto’s van Pasen (morgen) en ik zal in een aparte blog morgen de opdracht posten. Het is dan wel in het Engels maar misschien willen jullie wel weten wat voor opdrachten ik moet doen.

Xx

  • 24 April 2011 - 22:08

    Laura:

    hopelijk word je daar dan wel aangenomen xxx

  • 24 April 2011 - 22:48

    Heleen:

    Hoi Essie, Vervelend van dat restaurant. Hopelijk krijg je wel je zuur verdiende geld en als je dan dat andere (donut)baantje krijgt, is het helemaal geweldig. Om een beetje in vorm te blijven, is het misschien wel een idee om te gaan sporten. Lekker bewegen en de extra kilo'tjes eraf zweten. Ben benieuwd wat voor opdracht je hebt gemaakt. Veel succes met alles en een dikke kus. Mama.

  • 25 April 2011 - 14:19

    Ines Junqueira Silva:

    Jeez het lijkt wel of het alleen maar erger wordt in dat restaurant duim voor dat andere baantje hoop dat je die krijgt. Zodat je zo snel mogelijk bij dat freakie restaurant weg bent.

    bonne chance.

    x

  • 25 April 2011 - 20:59

    Fleur:

    hé hé dat is niet de bedoeling hè dat je allemaal kilotjes aankomt.. daar heb je niet voor gesonjabakkerd hier in nederland. btw dat matras kan misschien nog wel eens voor mij zijn:P
    we moeten trouwens snel weer skype daten(t liefst nog voor mn examens:D) maar k hoor t nog wel van je.

    talk to you soon!! xx

  • 02 Mei 2011 - 07:15

    Ada De Vries:

    Hallo,
    sorry voor de late reactie maar we zijn een weekje naar Lochem geweest.We hadden een werkvakantie op het programma staan.Het overstek van de caravan moest worden geschilderd en we hebben ook 3 zijkanten van de caravan schoongemaakt.Alles is nu weer mooi en kan er weer even tegenaan.Deze week van de vakantie zijn de kinderen nog in Lochem met hun tante Anita.Wij moeten allebei de hele week werken.Wat een gedoe met die baantjes zeg.Kan mij voorstellen dat als je het geld echt zo nodig hebt het wel lastig is als je maar zo weinig werkt.Nou ja hopen dat je snel weer iets anders vind wat wel leuk is.Hier verder alles okee.De koninginnedag was ook erg leuk.Anna zat op de rommelmarkt,Daan en Loes deden mee met een groep met 6-kamp.Het thema was "Ik hou van Holland."Dus ze moesten spelletjes doen met nep Kazen en eieren koppen veel waterspellen dus dat was erg leuk en het weer speelde ook goed mee.Nou je weet weer wat van ons en we mailen weer.
    Groetjes Dirk,Ada,Daan,Anna en Loes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 39863

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: