Nieuw baantje, nieuwe planen, nieuw semester - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu Nieuw baantje, nieuwe planen, nieuw semester - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

Nieuw baantje, nieuwe planen, nieuw semester

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Juli 2011 | Australië, Townsville

Hallo iedereen!
Ik weet het ik heb al een hele tijd niets meer van me laten horen, dus nu komt er weer een update en ik heb behoorlijk wat te vertellen.
Eerst maar eens de reden waarom ik zolang niets heb laten horen. Mijn laptap had het begeven en dus kon ik alleen op internet op mijn Iphone. Een heel verslag schrijven daarop duurt toch een beetje lang en daar had ik niet echt het geduld voor. Nu is deze week eindelijk mijn nieuwe laptop binnengekomen, een minilaptop van dell. Hij is echt heel handig en klein, dus ik kan hem makkelijk meenemen naar de universiteit. Maar natuurlijk kostte dat ook weer geld en ik moest eigenlijk mijn geld opsparen, maar ja ik kon ook niet zonder laptop, zeker niet als de universiteit weer begint. Maar gelukkig heb ik er tot nu toe nog geen spijt van.
Het is hier nu vakantie en dat was soms best wel saai. Ik heb gelukkig meer uren gekregen bij mijn werk, waar ik dus wel blij mee was. Zo heb ik vorige week 29 uur gewerkt, en volgende week ook weer 23. Danielle is vertrokken voor haar rondreis in Australie en komt 20 juli weer terug. Ze heeft wel heel erg pech gehad en dat is wel sneu. Om te beginnen was er een aswolk en kon ze niet naar Melbourne vliegen vanaf Adelaide en dus moest ze een bus nemen en ze is wagenziek. Daarna had iemand haar bankpas geskimd en was bijna al haar geld verdwenen. Toen is ze naar de bank gegaan en heeft ze het wel teug gekregen maar een paar dagen later was er nog meer weg. Ze zou ook van Melbourne naar Brisbane en Sydney vliegen, maar de vliegmaatschappij waarmee ze zou gaan was aan de grond gehouden vanwege veiligheidsredenen dus toen kon ze daar ook niet meer heen. Nu blijft ze wat langer in Adelaide en dan komt ze weer terug naar Townsville. Een paar dagen na Danielle´s vertrek is Angela vertrokken, zij ging voor twee weken naar huis. Toen Angela weg was kwam de familie van Greta voor een week en daarna ging Greta naar huis voor bijna drie weken. Dus ik heb samen met Coral Greta naar het vliegveld gebracht en daana zouden we iets samen gaan doen, maar dat ging iets anders. We kwamen thuis en toen ging ze haar spullen pakken en ging ze naar haar ouders en heb ik haar twee dagen niet gezien. Toen ze terug was zou ze me ophalen van mijn werk en dat had ze ook gedaan en een uur later ging ze al naar bed, dus hadden we nog niets gedaan. De volgende dag moesten we allebei werken en toen kwam ze rond negen uur thuis met een of andere gast en toen gingen ze naar haar kamer en heb ik ze de rest van de avond ook niet meer gezien. Dat vond ik dus wel een beetje stom want ik ben toen dus eigenlijk die hele week alleen geweest, maar gelukkig kwam Angela op zondag thuis. O ja, nog zoiets, Coral en ik hadden gezegd dat we het huis zouden schoonmaken voordat Angela thuis kwam en dan zou ik de douche enzo doen en Coral de woonkamer en de vloeren. Toen kwam ze dus met het excuus dat ze daar geen tijd voor had omdat ze moest werken, maar ondertussen ging ze wel twee dagen naar haar ouders. Ik moest dus op zaterdag de hele dag werken en was toen rond zes uur thuis en toen heb ik alles maar in mijn eentje schoongemaakt. Komt ze thuis zegt ze dat ze naar een verjaardag moet en geen zin heeft, dus ik ga douchen kom ik terug de woonkamer in, is ze weg. Toen hadden we dus nog niets gedaan. Maar ja, ze is wel aardig maar een beetje apart, ze past zeg maar niet echt bij de rest van ons. Ook is Ayako, het Japanse meisje, verhuissd en hebben we een nieuwe huisgenoot, Tom. Jammer genoeg is hij niet echt knap zoals we gehoopt hadden, maar hij is wel aardig en ook wel net een beetje als Ayako. Hij zit ook de meeste tijd in zijn kamer maar het verschil is dat hij er ook nog wel uitkomt en initiatief neemt om een gesprek te beginnen. Angela is dus inmiddels terug, dus dat is wel fijn heb ik eindelijk weer iemand om tegenaan te kletsen.
Inmiddels zijn de plannen toch wel best veranderd. Ik heb gekeken naar de studiefinanciering en wat ik nu krijg is niet meer genoeg om de kosten te dekken. Dat komt doordat de Australische dollar omhoog is gegaan en de Euro naar beneden, dus dat is niet zo best voor mij. Zo was eerst 4200 euro genoeg om 8250 dollar te dekken en nu is het nog maar 4900 dollar. Dus kan ik wel regelen om het verder maandelijks af te betalen, alleen heb ik dan volgend jaar weer hetzelfde probleem. Dus het wordt dan toch gaan werken en zoals het er nu uitziet wordt het toch als au pair naar Amerika. Ik heb het er ook met mama over gehad en hoewel ze het eerst niet zo´n goed idee vond, snapt ze het nu denk ik wel. Ik ben ook echt wel van plan om daarna terug naar Australie te gaan om mijn opleiding af te maken. Alleen dan wil ik proberen om hem af te maken in Perth. Ik heb inmiddels wat rondgemaild en ik kan pas weten of ik iets overnieuw moet doen als ik dit jaar heb afgemaakt. Dan moet ik me daar gewoon inschrijven en dan kijken ze of de vakken overeenkomen. Daarom heb ik nu fotografie ingewisseld voor antropologie omdat me dat dan iets relevanter leek.
Nu moet ik dus nog genoeg geld bij elkaar krijgen voor het eind van het jaar en dat gaf dus wel wat stress. Waar ik nu werk krijg ik niet heel veel uren, behalve nu in de vakantie, en ik moet er elke keer dat ik moet werken drie uur reistijd bij rekenen, wat ook een beetje tijdverspilling is. Dus heb ik van de week voor een baantje in de kantine van de universiteit gesolliciteerd en ik heb het gekregen dus dat is wel echt super fijn! Het is waarschijnlijk wel voor rond de 15 uur per week in plaats van 20, maar aan de andere kant krijg ik wel 20 dollar per uur betaald. Dus ook al werk ik 15 dat ik nog 300 per week en ik zou dan alleen maar door de week werken en niet in de avond wat ook wel prettig is. Ook heb ik contact gehad met een Nederlandse vrouw die een oppas zocht, dus hopelijk wordt dat wat en ook kreeg ik een mailtje van een ander nederlands gezin ook op zoek naar een oppas. Hopelijk wordt een van die twee wat, want dat zou natuurlijk wel fijn zijn. Een van de eisen om in Amerika met kinderen onder twee te kunnen werken is dat je 200 uur ervaring hebt, dus ga ik ook vrijwillgerswerk in een kinderdagverblijf doen, dus dat is ook wel leuk. Alles is ook op fietsafstand, dus ik hoef niet meer zo veel geld te besteden aan de bus.
Ik zal misschien best nog wel wat vergeten zijn, maar dit waren de belangrijkste dingen.
Xx
Esther

PS: Hanny, Sjaak en Daan bedankt voor de kaart! Ik heb hem vandaag gekregen.

  • 14 Juli 2011 - 17:59

    Kees En Paula:

    He meid,
    je hebt weer een hoop te vertellen, volgens ons heb je het wel naar je zin, hoe is het afgelopen met je examens ?
    Onze vakantie was geweldig, we zijn bij tante Tinie geweest in Amerika en het gaat best goed met haar. We hebben haar verteld dat jij in australie studeerde en dat vond ze leuk om te horen. Nou suc6 met werken en hou je taai. Groetjes van ons

  • 15 Juli 2011 - 15:55

    Ines:

    Heey,

    Ik zie dat alles langzaam op zijn pootje terecht komt. Hoop dat je ondanks alles toch nog een leuke tijd hebt in australie En ga vooral zo door. De koersen slaan over een tijdje vast wel weer om en lossen je probleempjes zich van zelf op.

    Morgen vertrek ik op vakantie en ik houd ook een blog bij.

    xx en veel suc6 met alles

  • 23 Juli 2011 - 17:55

    Hanny:

    Hallo Esther, fijn voor je dat alles een beetje duidelijk wordt nu, hoe je verder wilt. Nu maar hopen dat het goed komt met een van de oppas gezinnen. Misschien telt je baantje in Engeland ook wel mee voor de 200 uur.

    Succes met alles en groetjes
    Hanny

  • 23 Juli 2011 - 17:55

    Hanny:

    Hallo Esther, fijn voor je dat alles een beetje duidelijk wordt nu, hoe je verder wilt. Nu maar hopen dat het goed komt met een van de oppas gezinnen. Misschien telt je baantje in Engeland ook wel mee voor de 200 uur.

    Succes met alles en groetjes
    Hanny

  • 25 Juli 2011 - 23:25

    Laura:

    haha het meeste heb je me al via skype verteld x

  • 07 Augustus 2011 - 07:30

    Ada De Vries:

    hallo Esther,

    wij zijn net terug van vakantie.ik zit net op mijn gemak aale binnengekomen mails te lezen en dus ook die van jouw.weer heel wat te vertellen zeg.wij zijn naar lochem geweest waar onze stacaravan staat.prima vakantie gehad.maandag gaan dirk en ik weer aan het werk en de kinderen hebben in montfoort nog een soort tent feest.daar kunnen ze huuten bouwen en smincken en nog veel meer.Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen voor jouw maar er zijn genoeg nieuwe opties.
    Let op jezelf.
    Dirk,Ada en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 39860

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: