Eindelijk een kamer! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu Eindelijk een kamer! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

Eindelijk een kamer!

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Februari 2011 | Australië, Townsville

Hier is dan weer mijn volgende verslagje. Niet heel veel boeiends, mijn zoektocht naar een kamer en de eerste lees op uni, die niet heel interessant waren. Ik zal eerst even uitleggen wat mijn vakken zijn:

Self in Professional Helping:
Dit onderwerp introduceert studenten aan de beginselen van professionele hulp, met een nadruk op het verkennen van de rol van 'het zelf' in een dergelijk werk. Met behulp van een bronnen, zullen de studenten de betekenis van ‘het zelf’ verkennen en de sociale processen die betrokken zijn bij de bouw ervan. De oorsprong van professionele hulp word vervolgens onderzocht, inclusief een inleiding tot de filosofische oorsprong, ethische en waarde oriëntaties en basis kennis die belangrijk zij n bij de professionele sociale praktijk. Aandacht wordt besteed aan de verschillende perspectieven en theoretische kaders om het begrip en de praktijk van professionele hulp vorm te geven. De rol van de zelfstandigheid in het helpen van de praktijk wordt vervolgens onderzocht, met de nadruk op het belang in dit proces van kritisch bewustzijn en reflectie.

Effective Writing:
Dit onderwerp biedt aandacht aan een belangrijke vaardigheid: het vermogen om te schrijven op een manier die zowel academische studie en het latere beroepsleven zal bijstaan. De nadruk ligt op het schrijven van informatie-overdracht, communicatie en overtuigingskracht, eerder dan op het schrijven voor zelfexpressie. Belangrijke onderwerpen zijn elementaire grammatica en interpunctie, analyse en een overzicht van het materiaal; planning, ontwikkeling en bewerken van het werk; praktische toepassing in essays en rapporten.

Australian Society: An Introduction to Sociology:
Dit onderwerp introduceert manieren van het sociologisch verkennen van de sociale wereld, met een bijzondere nadruk op de analyse van de Australische samenleving in een internationale context. Het gaat om de behandeling van sociale patronen en structuren; onderzoeken naar de vorm van de wereld waarin we leven, en het herkennen en verkennen van sociale ervaring in het kader van sociale verandering en processen in de wereld. Door de behandeling van een scala van onderwerpen, zoals gezin, werk, de media en het onderwijs, ontwikkelen studenten een goed begrip van grote maatschappelijke en culturele veranderingen die plaatsvinden in Australië en hoe deze impact hebben op het leven van individuen, groepen en gemeenschappen.

Exploring Psychology 1:
Een algemene inleiding tot de theorieën, methoden, resultaten en toepassingen van moderne wetenschappelijke psychologie. De behandelde onderwerpen omvatten geschiedenis, het zenuwstelsel, geheugen, intelligentie, motivatie en emotie, ontwikkeling, persoonlijkheid en psychische stoornissen.

Dit zijn mijn vakken voor het eerste semester. Ik weet niet of het nou heel duidelijk is, maar ik weet ook niet echt hoe ik het zelf moet uitleggen, dus heb ik het maar van de site gehaald. Dus als het een beetje vaag Nederlands is weet je waarom.

Maandag 21 februari
Vandaag hoefde ik eigenlijk niet naar de universiteit want ik had geen lessen. Maar ik ben wel gegaan om bij de ‘international office’ naar accommodatie te zoeken. Ik heb daar wat kamers opgezocht op internet en ben gaan bellen. Bij de eerste nam er een vrouw op en die wilde dat ik meteen kwam en toen is ze me komen halen op de universiteit. Die vrouw was rond de zestig en er woonde ook nog een chinees meisje. Dat meisje wilde niet in de zon en dus ging ze ’s ochtends rond zes uur weg en kwam ze ’s avonds ron negen uur pas thuis. Die vrouw wilde iemand om een kamer te huren omdat ze in april naar Amerika ging en dat Chinese meisje niet alleen durfde te zijn. Ik was er niet echt weg van, maar hield het wel als optie. Ik heb ook nog andere mensen gebeld maar veel namen er niet op. Ik heb nog wel een afspraak kunnen maken voor morgen, bij een ouder echtpaar die wallibies opvangen. Ook kwam in vandaag met Paula en Eduardo in contact. Ik weet niet of ik het daar al eerder over heb gehad, maar het is een Spaans stel dat ook woonruimte zocht en eventueel met mij een huis of appartement wilde huren. Ze hadden op de site van JCU een appartement met drie kamers gezien en vroegen of ik geïnteresseerd was. Ze hebben toen gebeld en konden morgenavond langskomen. We moesten dan alleen wel nog iemand vinden aangezien het appartement drie slaapkamers had. Ik heb toen een meisje aangesproken in de ‘international office’ en ze was wel geintereseerd maar kon niet mee komen kijken omdat ze al een andere afspraak had. Verder heb ik vandaag mijn boeken gehaald, die niet echt goedkoop waren $420!!! Maar ja, ik heb ze toch nodig dus het moest dan maar.

Dinsdag 22 februari
Vandaag ben ik gaan kijken naar de kamer bij de mensen met de wallibies. En ik vond het er nou niet bepaald goed uitzien en besloot dus vrij snel dat het niets ging worden. Daarna kwam ik dat andere meisje tegen die ook nog een kamer zocht. Ze heet Danielle en komt uit Singapore. Zij ging ook nog naar kamers kijken en ik ben mee gegaan. Dat was ook niet echt al te best, maar ze was vanochtend ook al naar een andere kamer geweest. Ze zei dat het daar heel goed was en dat ze daar nog een kamer hadden en heeft mij het nummer gegeven. Ik ging vandaag met Paula en Eduardo naar het appartement kijken en zou foto’s maken voor Danielle. Maar het was al snel duidelijk dat het niets ging worden. Er zaten gaten in de gordijnen, er waren geen bedden, te weinig meubels, alles was oud, het water in het zwembad was groen, niet al te best dus. We hadden al brij snel besloten het niet te doen. Ik heb toen s’middags contact opgenomen met de mensen die nog een kamer hadden. Dat meisje heette Jess. Ik vroeg of ik vrijdag kon komen omdat ik anders geen vervoer had, maar er waren ook al twee andere jongens die daarvoor nog kwamen kijken. Toen vroeg Jess of ik anders woensdag kon en dan zou ze me komen halen, dat heb ik dus gedaan. Ook vandaag had ik nog geen lessen, dus ik had mooi de tijd om nog wat accommodatie te zoeken.

Woensdag 23 februari
Ik had vandaag twee lessen, maar dat waren introductie lessen, dus daar valt niet zoveel over te vertellen. Ik had vandaag tussen de lessen door om vier uur een afspraak met Jess. Er was ook nog een jongen die een afspraak voor mij had. Ik ben daar dus gaan kijken en het zag er heel goed uit. Een ruim huis, er wonen vijf andere studenten, ruime keuken en woonkamer, een zwembad en het was niet al te duur, $140 per week. Ik had dus besloten dat ik het wilde, maar toen ik er was smste de jongen die voor mij was net dat hij het wilde. Jess vroeg toen aan mij of ik het ook wilde en omdat ze wist dat ik Danielle kende kreeg ik het! Ik heb nu dus eindelijk een kamer. Verder heb ik op uni gezeten tot zeven uur en hebben we daarna nog boodschappen gedaan.

Donderdag 24 februari
Vandaag heb ik niet zoveel bijzonders gedaan. Ik ben naar de uni geweest voor nog twee andere introductielessen, maar dat was het wel zo’n beetje.

Vrijdag 25 februari
Vandaag ben ik naar Willows (een winkelcentrum) geweest om voor een Iphone te gaan kijken. Dat is gelukt dus nu heb ik eindelijk een Australisch mobiel nummer, veel goedkoper! Het duurde ongeveer een uur voordat ik er was met de bus, best wel lang dus. Maar in de kamer waar ik nu ga wonen, zit er een winkelcentrum vlakbij wat dus wel handig. Ik ga dan maar wel een fiets kopen, want na een uur of zes gaan er geen bussen meer.

Zaterdag 26 februari
Vandaag had ik afgesproken met Danielle en gingen we naar het strand. Zij had eerst een duikbijeenkomst op de uni en ik heb toen de bus naar de uni genomen. Vanaf daar zijn we toen met een bus naar het strans gegaan. Het was heel erg gezellig en we hebben lekker langs het strand gelopen en ijsjes gegeten. Ik was daarna wel verbrand, ook al had ik me ingesmeerd, maar dat was wel te verwachten met mij. We hebben lekker gekletst en toen we terugwilden moesten we superlang op de bus wachten. Dus een paar gekke foto’s en een half uur later zijn we maar gaan lopen naar de andere bus die ik moest hebben. Ik had hem gelukkig nog net gehaald en verder heb ik vandaag ook niet zoveel gedaan.

Zondag 27 februari
Vandaag had ik een lui dagje, heb de hele dag een beetje tv gekeken, uitgeslapen en een beetje gezwommen, dat was het wel voor vandaag. O ja, ik heb ook nog met mama en Jan geskypt wat heel erg gezellig was.

Ik zal hier mijn adresgegevens ook even neerzetten, want kaartjes krijgen is ook heel leuk!

Esther ten Have
24 Indigo Crescent
4814 Annandale
Townsville
Australia

Mijn telefoonnummer is:
+61410014578

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn blog. Ik vind het echt heel leuk dat er zoveel mensen zijn die het lezen!

Voor de foto’s van het strand:
http://princes-essie17.hyves.nl/album/61508747/The_Strand/wfEoSfqa/

Xx

  • 27 Februari 2011 - 14:52

    Kees En Paula:

    Super gefeliciteerd met je kamer !
    Erg leuk, tot nu toe heb je het nog lekker makkelijk gehad :) Klinkt als lekker relaxed en zo ...
    Geniet er maar lekker van en wij vinden het erg leuk om je verhalen te lezen.
    Veel liefs

  • 27 Februari 2011 - 14:52

    Monique Enneking:

    Lieve Esther,

    Wat leuk om je reisverhalen te lezen en te horen dat je het al zo goed maakt. Ik vind het allemaal heel dapper wat je doet en wat je allemaal niet gedaan hebt om aan een kamer te komen. En Wauw een kamer met een zwembad erbij. Heel jaloersmakend hoor zo'n verslag als je hier in de regen zit. het is hier alleen maar koud en vies weer geweest, dus je mist niets.

    Ik hoop dat het verder goed gaat en dat we nog veel van je mogen lezen. Hou je haaks en geniet van de zon en de vrienden. Dikke kus van Julius, Otto, Victoria, Diederik en natuurlijk mijzelf.

  • 27 Februari 2011 - 15:44

    Diana:

    heey,

    Ik ben blij voor je dat je nu eindelijk een kamer hebt, dat neemt heel wat stress weg. Wel fijn dat je al zo vele mensen hebt leren kennen want zo zie je maar dat ze je heel wat verder kunnen helpen. Het lijkt erop dat het je tot nu toe allemaal goed vergaat daar, mooi zo!

    Liefs!

  • 27 Februari 2011 - 16:04

    Heleen:

    Zo schat, nog maar even je blog bijgewerkt voor je ging slapen? We hebben fijn even bij kunnen kletsen. Fijn dat je nu zelf een stekkie krijgt. Leuk dat je al zoveel mensen kent. Fijne week verder en tot de volgende skype.
    Dikke kus, mama

  • 27 Februari 2011 - 21:16

    Fleur:

    N kamer!! Het is je gelukt!! En wat n grappige foto's!! K kijk uit naar je volgende blog!! En k spreek en zie je donderdag!! Xx

  • 27 Februari 2011 - 21:41

    Ines:

    Heey,
    Kei gaaf dat je nu een kamer hebt. Het is erg leuk om zo eens te lezen wat er allemaal gebeurt aan de andere kant van de wereld. Die vakken van jou klinken best wel lastig.
    Maak er het beste van en tot de volgende blog

    xx

  • 28 Februari 2011 - 08:02

    Ada De Vries:

    Hoi Esther,

    Gefeliciteerd met je kamer en nee ik snap nog steeds niet wat de vakken precies inhouden maar dat is niet zo erg hoor.Hier is de vakantie voorbij en gaan de kinderen gewoon weer naar school.Daan heeft in de vakantie geschaatst,Anna had een slaapfeestje en op vrijdag zijn ze allemaal gaan zwemmen.Anna zit nu op blokfluitles maar dat is binnenkort afgelopen en dan wil ze graag op saxofoon les.Ik weet niet of wij daar wel zo blij mee zijn!Het is hiet nat en het wordt ook weer wat kouder.Niet echt het weer wat jullie daar hebben.
    Groetjes uit Linschoten en ik ga zeker een keer een kaartje sturen.

    Dirk,Ada,Daan,Anna&Loes.

  • 28 Februari 2011 - 15:37

    Laura:

    Leeeuk dat je een eigen kamer hebt gevonden, en ik snap nog steeds niet veel van je vakken xD

  • 01 Maart 2011 - 13:35

    Hidde En Paula,:

    Van harte gefeliciteerd met je kamer, Nu kun je je gaan concentreren op je studie. Aan je verslagen te zien heb je al heel wat beleefd. Het is ook leuk om zo met elkaar te communiceren ondanks de grote afstand tussen ons.
    Geniet ervan en dikke kus van ons

  • 02 Maart 2011 - 10:17

    Ellen:

    fijn dat je nu eigen woonruimte hebt, gefeliciteerd. Heel leuk om zo weer al je verhalen te lezen. Ik wens je heel veel succes en veel 'studieplezier' daar.
    Lieve groet van Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 39870

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: