Eindelijk een baantje - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu Eindelijk een baantje - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

Eindelijk een baantje

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 April 2011 | Australië, Townsville

Hier is dan weer het volgende verslagje, veel leesplezier!

Maandag 28 Maart
Vandaag ben ik naar de stad te gaan om nog meer cv’s uit te delen. Ik heb gesoliciteerd bij twee hotels, maar dat word vast niets. Ik heb het in ieder geval wel geprobeerd. Verder heb ik vandaag niet zoveel gedaan.

Dinsdag 29 maart
Vandaag moest ik naar de universiteit van 12 tot 2. Ik had vandaag en ‘quiz’, we moesten twee paragrafen schrijven over een standpunt. Een paragraaf voor en een tegen, mijn stelling was: ‘Jonge mensen worden onterecht beschuldigd van roekeloos rijgedrag’. Daar moest ik dan dus twee paragrafen over schrijven, maar ik denk dat het niet heel goed ging. Je moest namelijk ook alles gebruiken wat we tot nu toe geleerd hadden en ze hadden al van te voren gezegd dat de meeste mensen dat slecht maken. Het telt maar voor 10% mee, dus het is nou ook niet zo’n ramp als je het niet goed gedaan hebt. Maar ik zal wel laten weten wat het geworden is als ik het terug heb gekregen. Toen we dat gedaan hadden ging de docent nog verder wat dingen uitleggen. En toen rolde iemand met zijn ogen en zei iemand anders wat en toen was de docent boos en heeft ze iedereen weggestuurd. Wat voor mij niet zo erg was want nu kon ik mooi mijn bus naar Willows (winkelcentrum) halen. Ik had namelijk vorig weekend bij een aantal coffeeshops gesoliciteerd (niet die met drugs :P), en ik had nog niets gehoord, dus nu ging ik vragen hoe het er voor stond. Bij de ene was de manager er en die zei dat ze me binnen een paar dagen zou bellen en bij de andere zouden ze de manager laten weten dat ik langs was geweest. Daarna ging ik naar huis en s’avonds had ik een solicitatiegesprek bij hetzelfde indische restaurant als Danielle. Dat ging verder goed en vrijdag moet ik beginnen.

Woensdag 30 maart
Ik had vanmorgen eerst met mama geskypt en haar verteld dat we donderdag naar een feest op de universiteit gingen. Toen heeft mama geld overgemaakt zodat ik iets kon drinken, thank you! Verder had ik een beetje stres want ik had mijn telefoonrekening te laat gekregen en was dus te laat om te betalen. Mijn telefoonrekening was namelijk niet op mijn nieuwe adres bezorgd en ik kreeg hem gisteren van Charity. Ik had hem eigenlijk de 25ste moeten betalen en nu gingen ze dus dreigen dat ze mijn telefoon zouden blokkeren vanaf 1 april als ik niet meteen betaalde. Het enige probleem was dat mijn geld van mijn Nederlandse rekening nog niet op mijn Australische stond, maar ’s avonds gelukkig wel en heb het toen meteen betaald. En gelukkig is mijn telefoon niet geblokkeerd, want dat zou wel een beetje een ramp zijn. Verder heb ik vandaag de hele dag op de universiteit gezeten en ben ik teruggebeld door een van de coffeeshops, ik moet morgen komen voor een gesprek. ’s Avonds moest Danielle werken en Greta, Angela en ik gingen haar ophalen. We hadden superhard de muziek aan en alle ramen open, dat was echt super grappig.

Donderdag 31 maart
Vandaag had ik een solicitatiegesprek om op te passen. Ik moest daar rond 12 uur zijn en heb dus de bus genomen. Het zit echt op een rotlocatie en ik moet twee bussen nemen om er te komen, maar we gingen het toch maar proberen. Ik had geen idee waar ik heen moest en liep daar dus met een kaart rond. Ik kon het uiteindelijk niet vinden maar ik was wel vlak in de buurt. Toen stopte er een auto en ik had dus naar die straat gevraagd, maar hij wist het ook niet. Toen is hij naar huis gereden om een andere kaart te halen, maar die hele straat stond er niet op. Toen heb ik dus uiteindelijk maar die vrouw opgebeld om te zeggen dat ik het niet kon vinden en toen is ze me komen halen. Het gesprek ging wel redelijk, maar ik denk niet dat ik het ga worden, omdat ik afhankelijk ben van openbaar vervoer en ze zei dat ze me te ‘verlegen’ vond. Maar ja, het is eigenlijk toch te ver om daar steeds heen te gaan, dus we wachten wel gewoon af of er nog iets anders voorbij komt. Daarna had ik dat solictatiegesprek voor de coffeeshop en daarvoor moest ik ook twee bussen nemen, omdat het een andere locatie was dan waar ik kom te werken. Dit ging wel heel goed en de manager was heel positief en ik zou binnen een paar dagen iets horen. Daarna heeft het ruim een uur geduurd voordat ik terug was bij mijn overstap plaats, normaal 25 minuten, doordat het superhard regende. Het was allemaal overstroomd en water stroomde de bus in, ook was er een bushokje naast de weg met een bankje en de hele zitting was onder water, zo hoog was het. Uiteindelijk was ik s’avonds rond half zeven pas thuis. Zoals je ziet staat er niets over de universiteit in vandaag en dat klopt want vandaag heb ik dus ‘gespijbeld’ om naar die solicitatiegesprekken te gaan. ’s Avonds gingen we naar de Traffic Light Party in de UniClub. Je moest groen dragen als je ‘op zoek’ was, geel als je ‘twijfelde’ en rood als je ‘bezet’ was. We gingen met de hele ‘family’ en we hadden een nieuw familielid Luke, een vriend van Angela die ook uit de buurt van Brisbane komt. Het grappige is dat hij steeds nederlands tegen mij probeerde te praten. Want zijn familie komt uit Nederland en hij is daar vorig jaar een paar maanden geweest. Rond een uur of tien gingen we met de taxi naar de universiteit. Het kostte vijf dollar om binnen te komen, maar verder heb ik de hele avond geen drankje hoeven kopen, dus dat scheelde weer. Water is namelijk gratis en aangezien ik niet zo’n drinker ben heb ik dat dus gedronken. Verder had Ethan een shotje voor Danielle en mij betaald met Jack Daniels, maar dat vond ik echt niet lekker en het brandde. Daarna heeft Danielle voor mij nog een ander shotje betaald en dat was wel heel lekker, ik weet niet wat het was, maar het smaakte naar caramel en het brandde ook niet. Ik heb ook nog wat van Ethans Wodka Sunrise geproefd en dat luste ik ook. Dus weer twee dingen op mijn lijstje die ik wel lust. Er was een of andere creepy dude, Moon, en die volgde mij en Danielle steeds. Dan gingen we op het podium en dan ging hij daar bij ons staan. Dus we veranderde steeds van positie. Ook was er een of andere gast die achter mij aan het dansen was en die probeerde steeds mijn hand te pakken dus dan veranderde we ook van postitie en ging Danielle naar die kant. Op het einde gingen we even zitten en toen kwam er een of andere gast ons advies vragen omdat twee ‘army guys’ wilden gaan vechten. Toen kwam er ook nog zo’n ‘army guy’ op mijn schoot zitten, dat ging dus net iets te ver en toen heb ik hem dus mooi weggeduwd *. Daarna gingen we naar huis en ging Danielle nog soep en noedels voor ons maken. Luke, Ethan en Greta gingen nog zwemmen en Danielle en ik gingen rond twee uur naar bed. Angela rond 7 uur en Greta rond 9 uur toen ze Angela naar de universiteit had gebracht. (foto’s van het feest staan op hyves, maar ik zal de link ook wel neerzetten)

Vrijdag 1 april
Vandaag was mijn eerste werkdag bij het Indische restaurant en het was de hel! Danielle had al gezegd dat het erg was, maar dit was nog erger dan ze gezegd had. De vrouw van de eigenaar is een echte trut. Ze heeft me zo goed als naar de keuken verbannen en ik heb dus de hele tijd staan afwassen. Ik kreeg vandaag nog niet betaald, omdat het mijn trainingsdag was dus het was wel balen dat ik dan op een vrijdag moest beginnen. Ze hebben namelijk niet echt openingstijden. Het ligt er gewoon aan hoe druk het is. Om tien uur waren we dus klaar en morgen moet ik weer .

Zaterdag 2 april
Vandaag ben ik met Angela, Greta en Luke naar castle hill geweest en dat was wel leuk. Je kon over heel Townsville uit kijken. Ik zal wel een keer foto’s op hyves zetten als ik wat betere foto’s heb. De foto’s die ik nu heb gemaakt zijn namelijk niet zo heel mooi omdat het heel bewolkt was. ’s Avonds moesten Danielle en ik weer werken. We moesten om zes uur beginnen en Ethan had ons gebracht. We waren er rond kwart voor zes, maar bleven in de auto tot het zes uur was, omdat we niet naar binnen wilde. Ook vandaag werd ik weer naar de keuken verbannen en heb ik drie uur staan afwassen. Ik heb de klanten niet eens gezien, en ik ben aangenomen als serveerster. Een beetje raar, maar ik krijg in ieder geval betaald en daar doen we het voor. Ik had dus ook gevraagd wanneer we betaald kregen, en hij zei de eerste betaling is na twee weken en daarna iedere week. En als we ontslag willen nemen moeten we dat drie weken van te voren laten weten! Dat is nogal balen, want eerst had hij twee dagen gezegd. Dus als ik die andere baan krijg, dan moet ik misschien voor een week of twee allebei doen. Maar dat is dan ook wel weer dubbel geld. ’s Avonds kon ik niet slapen, dus ben ik GTST van vorige week online gaan kijken en toen was het ineens vier uur, dus toen ben ik maar wel gaan slapen.

Zondag 3 april
Ik heb vandaag vooral geleerd want ik heb donderdag een examen voor psychologie. Ook moest ik om zes uur weer werken, dit keer zonder Danielle. Het was niet zo heel druk en ook nu ging die vrouw het serveren doen en kon ik weer in de keuken verdwijnen. Uiteiteindelijk liet ze me ook nog de tafels afruimen, maar dat was het wel. Het is echt een rotbaantje maar met twee dagen werk heb ik wel ruim $100 verdiend, dus dat is dan wel weer goed. Ook heb ik ’s avonds nog met mama, Jan, Kees, Paula, Oma, Bianca en Laura geskypt en dat was ook wel leuk! Daarna heb ik nog met oma gebeld en rond een uur ben ik gaan slapen.

Xx

De link voor de foto’s: http://princes-essie17.hyves.nl/album/62580578/Family_pics_and_Traffic_Light_Party/heOD0zHt/

  • 04 April 2011 - 16:36

    Hidde En Paula:

    Hoi Esther,

    We hopen echt dat de die "Tulband" wat gezelliger wordt voor jou. en dat je het restaurant eens mag verkennen
    mag je ook voorproeven
    ? Zet m op !


  • 04 April 2011 - 18:24

    Kees En Paula:

    Hey meid,
    We vonden het hardstikke leuk om je even te zien en met je te praten, grappige ervaring dat skypen. We zijn blij dat het goed met je gaat en dat je je draai een beetje gevonden hebt.
    Veel suc6 met je baantjes en we hopen dat je snel iets vind wat je echt leuk vind. Veel liefs van ons.

  • 04 April 2011 - 22:20

    Heleen:

    Wat een verhalen weer. Balen van dat baantje, maar ja, even doorzetten maar. Er komt vanzelf iets leukers. Was wel heel gezellig zondag om te skypen met de hele familie. Studeerse maar voor je examen deze week en tot de volgende skype. Dikke kus, mama

  • 25 April 2011 - 14:10

    Ines Junqueira Silva:

    heey meid,

    echt vreemd dat baantje als serveerster hoop voor je dat je iets beters vindt.
    veel geluk

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 39852

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: