Eindelijk weer een verslagje - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een verslagje - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een verslagje

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 Mei 2011 | Australië, Townsville

Hallo iedereen!!!

Het is alweer veel te lang geleden dat ik een blog gepost heb, maar hier komt er dan eindelijk weer een met de hoogtepunten van de afgelopen weken :)

Ik heb Ethan mijn CV meegegeven en ik had een paar dagen later een sollicitatiegesprek en ik heb de baan, ik moest de volgende maandag om negen uur langskomen, zodat ze me konden laten zien wat de bedoeling was. Het is een baantje voor 10 tot 20 uur in de week, wat precies goed uitkomt, als ik 10 uur werk kan ik precies mijn huur voor de week betalen, maar ik wil natuurlijk liever 20 uur werken. De afgelopen twee weken heb ik daar vier keer moeten werken, maar ik zit nu nog niet aan die 10 uur omdat ik nog in training ben. Er is ook iemand anders in training en wij kunnen nu dus niet tegelijk werken, vandaar de mindere uren. Maar deze week is de laatste trainingweek als het goed is, dus na volgende week kan ik meer uren krijgen. Het enige wat wel jammer is, is dat ik twee bussen moet nemen om er te komen en dus een uur van te voren moet vertrekken. Maar ik heb nu in ieder geval een baantje en daar ben ik al blij genoeg mee.

Ik heb dus in het weekend dat ik te horen kreeg dat ik het baantje had, Taj Mahal (het Indische restaurant) gebeld om te zeggen dat ik iets anders had. Het gesprek ging ongeveer zo:
Ik: ‘Hoi Fred, ik belde even om te zeggen dat ik een ander baantje heb gevonden.’
Fred: ‘ Hoi Esther, hoe gaat het? Ik wilde je net vanavond bellen om te zeggen dat ik je geld hier heb klaar liggen en dat je het kan komen ophalen. Je kan elke dag van de week na vijf uur komen.
Ik: ‘ Oke, dan kom ik het ergens deze week wel ophalen en zie ik je dan.’
Fred: ‘ Oke, doei.’
Een beetje raar dus, hij had alles al gewoon klaarliggen, terwijl hij me nog niet eens had ontslagen ofzo. Ik ben die week met Ethan het geld gaan ophalen en ik moest mijn Tax File Number meenemen. Dat had ik dus gedaan, maar schijnbaar moest ik een formulier invullen die hij mij aan het begin dat ik daar werkte had gegeven en die had ik dus niet bij en hij had die ook niet meer. Dus ik moest nog een keer terugkomen om dat formulier af te geven. Hij heeft me uiteindelijk wel betaald $392 en dat was eigenlijk $50 dollar teveel volgens mijn berekening, maar dat ga ik natuurlijk niet zeggen :). Hij heeft er nu dus wel $13 belasting afgehaald en dat zou ik dan terugkrijgen als ik dat formulier afgeef. Ik kon dat formulier dus niet meer vinden en die ga ik dus ook niet meer afgeven, hij bekijkt het maar. Hij zou sowieso geen belasting moeten rekenen, want hij betaald me zwart. Maar ik ga daar nooit meer terug naar toe!

Op de universiteit gaat alles wel goed. Ik heb wel veel opdrachten die in de laatste twee weken af moeten zijn. Een ‘case study’, die is 50% van mijn eindcijfer, dan nog een essay, die is 15% en dan nog drie examens. Ik heb mijn laatste examen op 10 juni en daarna heb ik dus vakantie. Als ik die ‘case study’ af heb zal ik die ook wel posten, is misschien wel interessant om te lezen voor jullie.

Ik heb een paar weken geleden een bericht gekregen van iemand die een live-in nanny/au pair zocht. Ze wilde dan dat je in juni 5 weken met ze mee naar Melbourne ging en daarna door de week op de kinderen zou passen. Maar als je niet bij ze wilde wonen, hoefde dat niet perse. Dus ik heb een bericht terug gestuurd dat ik het wel wilde, met de tijden dat naar de universiteit moet erbij. Toen kreeg ik een bericht terug dat ze me niet konden gebruiken omdat ze door de week iemand nodig hadden van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.00. Toen vroegen ze of ik geïnteresseerd was in alleen de Melbourne trip, en dat wilde ik wel. Ik zou dan $250 per week betaald krijgen en ook nog naar Melbourne gaan. Maar daarna hoorde ik niets meer en heb ik een bericht gestuurd. Toen kreeg ik een bericht terug dat ze iemand hadden gevonden die voor zes maanden bij ze kon blijven en het ging dus niet door. Maar dat is misschien ook wel beter, nu wil ik in de vijf weken dat ik vakantie heb full time gaan werken in de donutshop en dan verdien ik ook nog eens meer :P.

Van de week had mama mij een brief doorgemaild van de studiefinanciering over het collegekrediet. De universiteit moest dan een formulier invullen. Ik ging dus naar de administratie met die brief, maar ze wilden niet tekenen omdat ze niet konden bewijzen waar ik woonde en de datum van het semester klopte niet. Dat kwam omdat mijn Nederlandse adres daar opstond en de datum was 1 september, wat de datum van het begin van school zou zijn in Nederland. Dus ik heb geprobeerd het uit te leggen en uiteindelijk werd de manager erbij gehaald. Zij heeft het uiteindelijk wel ingevuld, maar ik moest de volgende dag terugkomen, omdat ik nog niet voor alle vier de vakken had ingeschreven en ik dat eerst moest doen. Dat heb ik dus gedaan en de volgende dag heb ik het formulier gelukkig ingevuld teruggekregen.

Verder zijn we van de week uitgegaan en dat was echt super leuk. We gingen eerst thuis 'indrinken' en toen gingen we rond een uur of tien de stad in. Het was wel leuk, Danielle was al dronken voordat we in de stad waren en ze trok allemaal freaky dudes aan. Die achtervolgde haar dan de hele avond. We gingen met zeven mensen: Danielle, Angela, Shelley, Greta, Ben C, Todd en ik. Later kwam er nog een Ben bij. Danielle danste met allerlei freaky dudes, Angela meer met de tweede Ben en ik of met Todd of met Shelley en Greta. Ben en Todd moesten Danielle steeds 'redden' van de creeps en het was op zich wel grappig. Een van die dudes had een roze hoed met glitters en zette die op Danielle’s hoofd, en op een of andere manier ging die hoed steeds van de een naar de ander en uiteindelijk hebben we hem zelfs mee naar huis genomen. Op een gegeven moment heeft Danielle mij moeten redden van een creep. Het was een of andere Aboriginal en hij was echt een beetje eng. Eerst greep hij Shelley en toen vielen ze achterover op het podium en zij viel bovenop hem. Ik was toen met Todd aan het dansen.. Toen ik met Todd aan het dansen was, stond hij zeg maar achter mij en had mijn heupen van en die creep duwde Todd gewoon weg en greep mijn heupen. En het was meer knijpen dan gewoon vasthouden, dus dat was een beetje freeky. Todd probeerde die gast dus weg te werken, maar het lukt niet echt en toen liep ik dus weg van die gast. Maar hij bleef me maar achterna komen en toen danste hij achter mij en deed zijn armen om mij heen, zeg maar net als je iemand knuffelt, zo zag het er waarschijnlijk uit. Maar zo voelde het absoluut niet, ik kon bijna niet weg van die gast komen dus heb ik mijn ellebogen maar gebruikt om hem van me af te krijgen. Daarna kwam ie weer terug en werd het nog een tikkeltje erger, die gast begon aan mijn rug te zuigen en dat was echt zooooo smerig, ranzig en nog meer van die dingen. Danielle danste voor mij en ze zag mijn gezicht en toen vroeg ze of ik ok was. En ik zo van NEE!!! En toen ging zij tussen ons in staan en ging zij met die gast dansen, maar toen ging ie achter haar aan en waren Todd en Ben C nodig om hem weg te werken. Zij gingen gewoon om Danielle heen dansen zodat hij niet bij haar kon komen en toen ging ie gelukkig vanzelf weg. We gingen uiteindelijk rond half vier naar huis, na een gevecht. Greta was met een of andere gast aan het dansen en toen wilde een andere gast met haar dansen, dat eindigde dus in een ruzie. Toen gingen Greta en die gast waar ze mee aan het dansen was dus naar buiten en kwam die andere gast achter hun aan. Die andere gast wilde toen die gast die met Greta aan het dansen was slaan, maar hij raakte Greta's wang, de beveiliging duwde Greta toen weg en ze vloog tegen de balie. Toen kreeg die gast waar ze mee aan het dansen was ook nog een kopstoot en had hij een heel dik oog. Daarna zijn we maar weggegaan. Toen we thuis waren gingen we Burlesque kijken en rond vijf uur ging ik naar bed. Toen was ik rond acht uur weer wakker en ging ik nog even bij iedereen zitten. Want Shelley, Ben C, Todd en Ben bleven bij ons slapen, in de woonkamer en rond negen uur gingen ze weg. Toen ging ik dus weer terug naar bed en heb ik de eerste workshop van die dag gemist, maar dat was niet erg, want ik kan er twee missen en ik had er nog geen gemist.

Nu is het bijna vakantie en jammer genoeg gaan de meeste mensen die ik hier ken dan alweer weg. Omdat het internationale studenten zijn, en ze hier maar voor een half jaar waren. Maar hopelijk zijn er volgend semester weer andere leuke mensen om mee om te gaan :).

O ja, Ook heb ik van de week de volgende helft aan kaartjes op de bus gedaan, dus die moeten er ook binnenkort zijn.

Een link voor de foto’s:
http://princes-essie17.hyves.nl/album/64031850/Cheap_Tuesday_17_05_11/t01aFeyV/

Xx

  • 19 Mei 2011 - 16:38

    Kees En Paula:

    He meid,
    Leuk om weer iets te lezen van je, bedankt voor je brief en de kaart, wij zijn absoluut niet jaloers op je :) Fijn dat je nu een andere baan hebt en dat dit een stuk leuker is dan dat indische restaurant. Hier alles goed, tuin is bijna klaar (eindelijk). Veel liefs en veel suc6 met je laatste loodjes op de uni.

  • 19 Mei 2011 - 20:49

    Heleen:

    Hoi Essie, wat leuk weer eens iets te lezen. Grappige verhalen over dat stappen. Toch een abo aan de haak slaan...? Hoor je straks op skype. Dikke kus, mamsie

  • 20 Mei 2011 - 12:21

    Ines:

    heey,

    nou als je zegt vreemd dan bedoel je ook echt vreemd. Gellukig is alles goed afgelopen. En heb je toch nog een leuke tijd gehad.
    Suc6 met de laatste weken van het semester.

    xx

  • 23 Mei 2011 - 07:11

    Ada De Vries:

    Hallo Esther,
    Wat een belevenis met dat uitgaan.Wel fijn dat je dan met zoveel mensen bent die je kunnen helpen.Fij dat je een andere baan hebt kunnen vinden.Hier alles okee.Afsluitingen van sport en clubjes zijn druk aan de gang.Deze week de avondvierdaagse.Anna loopt voor het eerst de 10 km.Ben zeer benieuwd hoe ze het er vanaf gaat brengen.
    Fijn om weer wat te hebben gehoord en tot mails!!

    Ada,Dirk,Daan,Anna en Loes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 39866

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: