Coral en Angela's verjaardagsweek - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu Coral en Angela's verjaardagsweek - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

Coral en Angela's verjaardagsweek

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 Augustus 2011 | Australië, Townsville

Hallo Iedereen!!!

Hier is weer een verslagje, sinds de vorige keer zijn er weer een aantal dingen gebeurd.

Ik heb nu een baantje op de universiteit, maar jammer genoeg is het niet helemaal zoals ik had gehoopt. Toen ik mijn CV ging afgeven, vroeg de manager hoeveel uur ik wilde werken en ik zei 20. Toen had hij gezegd dat ie me 15 kon geven en dat vond ik wel goed want ik zou $20 per uur betaald krijgen. Vorige week ging hij het rooster maken en zei hij dat ie me 9 uur kon geven, waar ik niet heel blij mee was, maar is toch beter dan niets.Dus toen ging ik maar zoeken naar een ander baantje voor de avond en weekenden. Deze week zou ik dus het werkrooster krijgen en ik had mijn rooster van de universiteit naar de manager gestuurd. Toen heeft ie me dus al de verkeerde uren gegeven en ook maar 6 uur, wat dus niet genoeg is.Dus ik heb hem meteen terug gemaild en nu is het een dag later en heeft ie nog steeds niets laten horen. En ik kan dus morgen niet komen werken omdat ik dan de hele dag naar de universiteit moet.Maar ik heb dus nog geen reactie en het is nu al half tien s´avonds. Dus hopelijk krijg ik nog wel op tijd bericht terug. Ik was dus vorige week naar de supermarkt gegaan om voor een baantje te soliciteren voor weekenden en avonden, maar ze hebben niemand nodig. Nu ben ik dus maar weer naar een part-time oppas baantje aan het zoeken want die paar uur werk die ik op de universiteit krijg hebben ook niet heel veel zin. Het is gewoon heel irritant, want het lijkt steeds eindelijk goed te gaan en meerdere baantjes komen mijn kant op en dan gaat het uiteindelijk toch allemaal niet door en kan ik weer opnieuw beginnen. Het was de bedoeling dat ik deze week zou beginnen met sparen, maar dat gaat dus ook weer niet lukken...

Verder is er deze week iets heel erg gebeurd op de campus. Een jongen van 18 was vier weken op stage geweest in een ziekenhuis en dinsdag avond kwam hij terug. Hij voelde zich niet zo lekker dus ging hij naar zijn kamer. De volgende ochtend was hij niet in de klas en normaal was hij er wel altijd, dus de mensen in die klas hadden zoiets van waar is híj? Toen is een van de meisjes die in hetzelfde gebouw woont de sleutel gaan vragen om te kijken of hij er was. En toen hebben ze hem dood in de douche gevonden. Niemand wist toen wat er was gebeurd dus er waren allerlei geruchten. Nu blijkt dat hij is doodgegaan aan Meningokokken. Dat is die ziekte die een aantal jaar geleden in Nederland ook was en waar iedereen toen voor was ingeent. Nu werd dus iedereen die in direct contact met hem was geweest getest, maar dat waren niet zoveel mensen omdat hij dus meteen naar zijn kamer was gegaan. Het is wel een beetje slecht van de universiteit, want iedereen is vandaag pas officieel op de hoogte gebracht van wat er was gebeurd, terwijl het vorige week woensdag gebeurd is. Nu moet iedereen dus heel goed opletten en als je ziek bent moet je meteen naar de dokter gaan om te kijken of je het niet hebt. Dat was dus wel een schok...

Nu wat leukere onderwerpen. Vorige week woensdag waren Angela en Coral jarig. Angela werd 19 en Coral 19. Op dinsdag avond was er een toga party op de universiteit en daar gingen we dus heen om hun verjaardag te vieren. We hadden allemaal stof gekocht zodat we mooie toga´s in verschillende kleuren zouden hebben.We gingen eerst hier indrinken en daarna naar de universiteit. We bleven niet tot zo heel laat maar het was wel heel gezellig. De volgende dag was dus echt de verjaardag en Danielle, Greta en ik hadden bedacht om cupcakes te maken. Angela moest s´avonds werken tot 10 uur dus dan hadden we mooi de tijd. Maar toen hoefde ze ineens niet meer te werken en viel ons plan een beetje in het water. Uiteindelijk hadden we maar beslpten dat ze niet in de keuken mochten komen en hebben we toch nog cupcakes gemaakt. We hadden ook nog cadeautjes gekocht ook al had Angela gezegd dat ze niets wilde. Voor Angela hadden we een fotolijstje met wat foto´s erin van het vorige semester. En voor Coral een kookboek waar we allemaal een stukje hadden ingeschreven. Coral kan namelijk niet koken dus nu kan ze het mooi leren. Voor zaterdag avond hadden we een avond naar het casino gepland en daarna zouden we uitgaan. Eerst gingen we bij vrienden van Greta indrinken, want die wonen in de stad. Vanaf toen ging het allemaal een beetje mis. De alcohol viel niet zo goed bij Angela en toen moest ze dus overgeven en ze kon amper lopen. Ze had niet eens zo heel veel gedronken, maar 2 of 3 glazen, maar toen kon ze dus naar huis. Het enige probleem was dat alleen Coral en Shelley niet hadden gedronken en Coral wilde haar niet naar huis bregen omdat ze niet tegen ovegevende mensen kan. Maar Shelley had haar auto niet, dus heeft ze met Greta´s auto gereden. Greta had Angela naar de auto gebracht en Danielle en ik gingen mee terug. Danielle ging bij Angela achterin zitten om de kotszak vast te houden en ik zat voorin om de weg te wijzen. Angela vond een van de vrienden van Greta leuk en de hele weg in de auto zei ze: I hate my life, I ruined everything, he won't like me anymore! En het was eigenlijk best wel zielig. Ze was helemaal aan het huilen en had allemaal kots op haar gezicht en het was ook pas negen uur. Toen we thuiskwamen is Danielle bij Angela gebleven en ging ik terug met Shelley. Toen we in de stad aankwamen, kwamen we erachter dat Shelley haar ID vergeten was bij ons thuis, dus konden we weer terug. Uiteindelijk zijn we nog wel even uit geweest en om twaalf uur ging ik met Coral mee terug naar huis, nadat we naar de MCdonald's waren geweest. Toen we thuiskwamen hebben we hier nog een hele tijd met zijn alle aan tafel gezeten en Angela voelde zich al wat beter. Rond een uur of drie gingen we allemaal naar bed en de volgende dag hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. Het casino moeten we natuurlijk een keer overdoen, alleen dan misschien maar niet indrinken.

Nou dit was het wel weer voor nu denk ik. Als er weer wat gebeurd laat ik het wel weten en ik zal proberen de foto's er hier ook op te zetten.

Xx

• 01 Augustus 2011 - 13:03

Heleen:

Nou, nou het zit allemaal niet mee met die baantjes. Hopelijk komt het deze week goed. Dat casino moet je inderdaad maar een keer overdoen. Gelukkig zat jij voorin in die auto. Succes met alles en tot vanavond. Dikke kus, mama

• 01 Augustus 2011 - 13:23

Jannemanneke:

zo zo weer veel meegemaakt maar dat maakt jou alleen maar sterker.drink jij niks?

• 03 Augustus 2011 - 17:42

Laura:

is wel kutt van het overgeven, maar dat gebeurt wel is valt niet veel aan te doen haha, hoop dat het verders snel goed gaat met je baantjes! x