Verhuisd! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu Verhuisd! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

Verhuisd!

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 Maart 2011 | Australië, Townsville

Hier is weer een bericht van mij, dit keer vanuit mijn nieuwe kamer. Waar jullie straks nog van alles over zullen horen.

Maandag 28 februari
Ik heb vandaag niet zoveel gedaan, lekker lui geweest en wat gelezen voor sociologie. Gisteren kreeg ik mijn lenzen er niet uit en dus heb ik er toen maar mee geslapen, want ik moest toch iets. Vandaag heb ik nog meer geprobeerd ze eruit te krijgen, maar nog steeds geen succes. Ik heb van alles geprobeerd maar het wil maar niet lukken, vloeistof in mijn oog, natte vingers, droge vingers, maar nee ze kwamen er maar niet uit. Ik weet nu niet eens meer zeker of ze er nog wel inzitten en waar ze dan zouden zitten. Morgen dus maar naar de opticien.

Dinsdag 1 maart
Vandaag had ik om 12 uur een workshop van ‘Effective Writing’ en we moesten echt superver lopen, dat is echt super irritant. Al mijn lokalen zitten namelijk vrij dicht bij elkaar, maar deze is echt helemaal de andere kant op. Dit vak is om goed academisch Engels te leren schrijven, bijvoorbeeld essays. Je leert alle grammatica echt helemaal vanaf de basis. Zo gingen het dit keer over zinsbouw, onderwerp-werkwoordelijk gezegde-lijdend voorwerp. Dacht ik net dat ik er vanaf was in Nederland krijg ik het nu allemaal in het Engels, maar dat is ook wel goed zo leer ik het tenminste meteen goed. Ook gaan we het hebben over hoofdletters en punten en komma’s. Na de workshop heb ik de bus naar ‘Stockland’, een winkelcentrum, genomen om daar naar een opticien te gaan. De eerste twee waar ik heen ging hadden geen tijd en de derde kon er meteen naar kijken. Wat bleek, mijn lenzen waren allebei weg. Ik vind het wel een beetje vreemd dat ze allebei tegelijk zijn verdwenen, maar het zal dan wel. Dat was wel zo’n beetje wat ik vandaag gedaan heb.

Woensdag 2 maart
Vandaag moest ik van 12 tot 19 naar uni en heb de rest van de dag dus niet veel anders meer gedaan. Ik heb ‘s avonds nog mijn sociologie gelezen en dat was het voor vandaag.

Donderdag 3 maart
Overdag ben ik naar de uni geweest en ‘s avonds hadden Ben en Charity een BBQ bij het zwembad en dat was wel gezellig. Verder heb ik morgen een afspraak met de huisbaas, van het huis waar ik ga wonen om het contract te tekenen!

Vrijdag 4 maart
Vanmorgen heb ik eerst met Fleur geskypt en daarna heb ik mijn spullen ingepakt, want morgen ga ik verhuizen! In de middag had ik een afspraak met de huisbaas om het contract te teken en Danielle kwam ook. Dat was allemaal zo geregeld. Ik heb toen afgesproken dat ik morgen rond 12 uur in zou trekken.

Zaterdag 5 maart
Vandaag ben ik verhuisd, Charity en Ben hebben me gebracht en een van mijn huisgenoten, Ethan, heeft me daarna naar ‘Stockland’ gebracht. Daar had ik afgesproken met Danielle want we zouden voor een fiets gaan kijken, haar vriend Martin was ook mee. Uiteindelijk hadden we een fiets gevonden en Ethan had gezegd dat ik hem maar moest bellen als ik opgehaald moest worden. Dat deed ik dus, maar er nam niemand op en er werd ook niet gereageerd op mijn smsjes. Danielle had toen besloten dat we een taxi zouden nemen en dat zij zou betalen. Nu moet je je voorstellen dat die fiets ook de taxi in moest en niet in de koffebak paste. Danielle en Martin zijn dus op de achterbank gaan zitten met die fiets op hun schoot, wat er op zijn zachtst gezegd nogal apart uitzag. Daarna hebben ze me geholpen de fiets in elkaar te zetten, maar we hadden geen ‘spanner’ (een moersleutel? Om het zadel vast te zetten. Dus moet ik morgen zo’n ding gaan zoeken om het zadel vast te zetten, nu draait hij namelijk rond. Daarna zijn Danielle en Martin weggegaan en heb ik mijn spullen uitgepakt. Mijn huisgenoten, Greta, Angela en Ethan vroegen toen of ik mee wilde naar het strand en dat heb ik gedaan, dat was wel gezellig. Toen we in de auto naar huis zaten vroegen ze of ik die avond mee wilde naar een pub en ik vond het best. Rond een uur of tien heeft Tommy, de andere huisgenoot, ons naar die pub gebracht. Het was drie keer niks, er zaten alleen maar oude mensen en het was bijna helemaal leeg. Toen hebben we dus een taxi genomen naar de stad en zijn daar naar een nachtclub gegaan, en daarna nog naar een andere. Het was wel heel leuk en heel anders dan dingen die ik normaal doen. En Laura, geloof het of niet, ik heb zelfs op een podium gedanst, en nee ik was niet dronken :P. Rond een uur of een gingen we weer naar huis, maar Greta wilde langer blijven want ze had daar een jongen ontmoet. Wij zijn dus naar huis gegaan en in de taxi was pas te merken hoe dronken Ethan eigenlijk was. Hij had zij enkel omgezwikt en toen we thuis waren hebben Angela en ik er ijs opgelegd en daarna zijn we allemaal naar bed gegaan.

Zondag 6 maart
Vandaag heb ik lekker uitgeslapen en daarna heeft Ethan me naar de supermarkt gebracht zodat ik eten kon kopen. Ik zou hem bellen als ik weer moest worden opgehaald. Bij de supermarkt hadden ze geen ‘spanner’ en dus ben ik nog bij een andere winkel gaan kijken, maar daar hadden ze hem ook niet. Toen ben ik Ethan gaan bellen en kwam ik erachter dat ik een verkeerd nummer had. Ik had geen telefoonnummer van de andere huisgenoten, dus die kon ik ook niet bellen. Ook reden er geen bussen, dus mijn enige oplossing was een taxi, want met negen van die tasjes met boodschappen naar huis lopen is ook geen optie. Toen ik thuis kwam heeft Ethan me meteen het goede nummer gegeven en ben ik mijn spullen gaan uitpakken en heb ik wat gegeten. Daarna heb ik zo’n twee uur zitten lezen voor psychologie en heb ik wat foto’s gemaakt van het huis en mijn kamer. S’avonds heb ik geskypt met mama en met allebei de oma’s gebeld.

O ja, ik heb nog een huisgenoot, Kioko (geloof ik), maar die zie je nooit. Die zit alleen maar ik haar kamer en komt er alleen uit om te eten of naar de wc te gaan.

Morgen ga ik weer naar Stockland, maar dit keer om een baantje te zoeken, daar mee over de volgende keer.

Xx

PS: Ik vroeg me af of jullie allemaal de foto’s kunnen zien via de link die ik steeds neerzet.

Fijne carnaval of vakantie of net wat allemaal!

Voor foto's: http://princes-essie17.hyves.nl/album/61508747/My_House_The_Strand/wfEoSfqa/?&pageid=3ION8WN0P5WK0C8GG

  • 06 Maart 2011 - 17:59

    Kees En Paula:

    Hey Esther,
    Mooie kamer heb je, we zijn wel een beetje jaloers op het zwembad grrr...:) Je foto's kunnen we zien dat is geen probleem. We hebben je verslagen uitgeprint en aan je oma gegeven zodat ook zij kan lezen wat je allemaal meemaakt.
    Liefs van ons uit het frisse Linschoten

  • 06 Maart 2011 - 18:41

    Fleur:

    Eejj k lees hier vanuit Tsjechie je blog,, en hij is weer leuk om te lezen,, k zag idd op je foto's al dat je n leuk kamertje hebt en n leuke vrolijke blauwe fiets.. Spreek je snel weer p.s. Skype was erg gezellig en moeten we zeker vaker doen!!

  • 06 Maart 2011 - 20:35

    Jan:

    Nou het was weer een heel verhaal maar wel erg leuk je doet het toch maar met dat stappen van jou. geweldig geniet er maar van neem alles maarc goed op. Morgen ga ik de krant bezorgen i.p.v. Tim moet ewr dus vroeg uit. Veel liefs uit Vught en tot de volgende keer maar weer.

  • 07 Maart 2011 - 07:54

    Ada De Vries:

    Hoi Esther,
    Wat een verhalen weer ,jij maakt heel wat mee.Gisteren bij oma de vries geweest.Ze vond het heel leuk dat jij had gebeld.We hebben ook even wat op het graf bij opa gezet.Met ons alles okee,de zon komt ook steeds meer door maar 's nachts is het nog wel koud.Ons 1e team van de korfbal vereniging is zaterdag ne 6 jaar kampioen geworden dus dat was feesten.Met het hele gezin gaan kijken,de zaal was helemaal versierd met spandoeken en rood/witte vlaggen,ballonnen en linten.
    Verder niet erg veel spannends te melden.Jij maakt iedere dag wel wat mee zeg.Geen dag is voor jou hetzelfde.Geniet ervan en na de foto's met kangaroe heb ik geen foto's meer gezien.Ik ga nog even aan Dirk vragen of hij kan uitleggen hoe ik ze te zien krijg.Veel plezier daar,
    groet dirk,ada,daan,anna & loes.

  • 07 Maart 2011 - 13:47

    Laura:

    Heyy
    Ik heb de foto's gekeken en je hebt wel een mooie kamer, maar vooral een mooi zwembad! En gelukkig ben je uit gegaan werd keertje tijd hea xD
    noujaaa doeeixx

  • 07 Maart 2011 - 18:08

    Hidde En Paula:

    Hoi Esther,

    Wat heb je een leuke kamer en het zwembad ziet er ook niet verkeerd uit.
    Moet je wel regelmatig schoonmaken anders plak je erin vast.
    Veel plezier en tot ziens

  • 07 Maart 2011 - 18:47

    Ellen:

    hey Esther, leuk om weer van je te horen (vooral dat dansen in 'n nachtclub....)en wat 'n lekker zwembad!
    Vergeet niet te studeren he?
    Lieve groet van hier.

  • 08 Maart 2011 - 21:22

    Heleen:

    Zozo, wat een verhalen weer. En ja, je bent wezen stappen, dansen in een nachtclub, wie had dat gedacht! Geniet er maar lekker van. Leuke foto's en wat een aparte fiets. Wel grappig. Nu nog de weg naar de uni zien te vinden... Ik spreek je straks wel op skype. Dikke kus en succes met alles.
    Mama

  • 14 Maart 2011 - 08:07

    Ines:

    Sorry voor de late reactie. Ik zie dat je een leuke tijd hebt met je huisgenoten. Ook leuk dat je lol heb en lekker uit je dak gaat. Hoop dat er meer van zulke uittjes in je toekomst liggen. Je hebt een leuk huis, geweldig die foto's.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 39846

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: