Twee weken in Een verslag, sorry! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu Twee weken in Een verslag, sorry! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Esther Have - WaarBenJij.nu

Twee weken in Een verslag, sorry!

Door: estherinhetbuitenland

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Maart 2011 | Australië, Townsville

Hallootjes Iedereen!

Hier gaat alles tot nu toe nog goed. Ik heb (nog) geen heimwee en als dat nog komt ben ik gelukkig niet de enige hier in huis die daarmee te maken heeft. Mijn huisgenootjes namelijk ook, ik zal van iedereen even een korte beschrijving geven, zodat jullie een beetje weten waar ik het over heb als ik hun namen noem. Bereid je maar vast voor op een lang verhaal, het is namelijk van twee weken.

Angela komt van de golfcoast, ze is 18 en is de jongste thuis. Ze werkt bij KFC en studeert logopedie (ik weet niet zeker of het hetzelfde is, maar in ieder geval iets met spraak, ik weet namelijk niet hoe ik het moet vertalen). Het weekend van de 25ste komen haar ouders en zus haar hier opzoeken en haar zus heeft Social Work gestudeerd net als ik. O ja, ze is een beetje gek en vind het leuk als ze voor school in lichamen mag snijden en oogballen enzo mag aanraken. En we kijken altijd samen Criminal Minds.

Greta komt net als Angela van de golfcoast en ik ook 18. Op het moment heeft ze geen werk (ze zegt al weken dat ze volgende week een baantje gaat zoeken) en ze houd van uitgaan, het liefst wil ze iedere week. Ze studeert rechten en is de enige in huis die rookt. Op woensdag brengt en haalt ze me meestal op van de universiteit omdat er ’s avonds geen bussen meer teruggaan. Ze is een beetje het type dat ‘op jacht’ gaat tijdens het uitgaan en dat is wel grappig, want daar hoor je nogal eens verhalen over.

Aiako (niet Kioko, zoals ik eerder had verteld), komt uit Japan en haar familie woont in het gebied waar de aardbeving is geweest, maar gelukkig zijn ze niet gewond geraakt. Ze studeert ‘environmental science’, milieu wetenschappen als ik het goed vertaal. Ze is heel stil en zit de meeste van de tijd in haar kamer, dus ik weet niet zoveel van haar. Ze heeft twee zussen en haar hobby is modelvliegtuigen maken.

Ethan komt uit Brisbane, maar is half Italiaans en half Duits, en helemaal 100% gay *. Hij komt uit een rijke familie en heeft nu geen baan, maar die wel gaan zoeken. Hij zegt dat ie elke dag heimwee heeft en is 18/19. Hij brengt en haalt me ook weleens op, als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen. Hij studeert rechten net als Greta en ze hebben dezelfde lessen.

Danielle komt uit Singapore zoals ik al eerder had verteld. Haar ouders zijn Chinees en tot haar zevende heeft ze in Canada gewoond. Daarna gingen ze naar Singapore en uiteindelijk is ze naar Adelaide gegaan. Nu studeert ze ‘Marine Science’, ik weet niet hoe ik het moet vertalen, hier in Townsville. Ze weet heel veel dingen en heeft op een enge manier veel met Ethan gemeen. Ze vinden dezelfde liedjes leuk en zeggen dezelfde dingen tegelijkertijd terwijl ze elkaar pas een week kennen.

Nou dit was een samenvatting van mijn huisgenootjes, zodat jullie ook een beetje weten wie het zijn. Nu gaan we naar mijn verslag van dag tot dag, veel leesplezier!

Maandag 14 maart
Vandaag hoefde ik niet naar de universiteit. En heb ik voor zover ik me herinner ook niet zoveel gedaan. Ik heb wat gelezen en opdrachten gedaan voor de universiteit maar dat was het wel. O ja, de uitslagen voor de ‘toetsen’ die had zijn 6.5 (van 10.0) en 15.5 (van 20.0).

Dinsdag 15 maart
Vandaag regende het echt niet normaal hard. Ik moest de bus nemen naar Uni want er was niemand thuis die me kon brengen en met die regen ging ik echt niet fietsen. Eer dat ik bij de bushalte was, die aan het eind van de straat is, nog geen 2 minuten lopen, was ik al redelijk natgeregend. Gelukkig is er een bushokje bij die bushalte en stond ik nog redelijk droog. Eenmaal in de bus waren sommige kleine bruggetjes waar we overheen moesten overstroomd en begon het nog harder te regenen. Maar toen moest ik van de bushalte naar het computerlokaal en eer dat ik daar aankwam was ik helemaal doorweekt en stond ik op sommige plaatsen met mijn enkels in het water. Ik moest naar een lokaal wat ver lopen was, maar ik heb daar les samen met Charity en Ben zou ons met de auto brengen. Ik had waarschijnlijk net zo goed kunnen lopen want ik was toch al doorweekt. Na de les ben ik terug gelopen, want het was nu droog en ben ik naar het computerlokaal gegaan. Daarna ging ik naar huis.


Woensdag 16 maart
Ik heb niet echt zo veel interessants te vertellen over vandaag, ik heb namelijk de hele tijd op de universiteit gezeten. Ik had wel een leuk vak, het gaat er eigenlijk om dat je moet bepalen hoe je geworden bent zoals je bent. En hoe je aan je normen en waarden komt en of dat je eigen normen en waarden zijn of dat je ze gewoon overgenomen hebt van bijvoorbeeld je ouders. Het is in ieder geval heel interessant, wat ze er eigenlijk mee willen zeggen is dat je jezelf moet kennen voordat je andere kan helpen. O ja, en ik had vanavond Criminal minds gekeken met Angela.

Donderdag 17 maart
Ook vandaag heb ik de hele dag op universiteit gezeten. Op donderdagavond is er altijd een feest op de uniclub en Angela en Greta gingen daar naartoe, maar ik had geen geld en ben dus thuisgebleven. Ik heb toen maar een avondje grey’s anatomy, desperate housewives en private practice gekeken.

Vrijdag 18 maart
Ik heb vandaag vooral huiswerk gemaakt en dat was het wel zo ongeveer.

Zaterdag 19 maart
Vandaag heb ik mijn boodschappen gedaan voor twee weken. En ik ben nu echt aan het smartshoppen! Ik heb voor twee weken boodschappen gedaan voor ongeveer 40 euro, niet slecht he?! Ik heb ook een krant gekocht om te zoeken naar een baantje, maar er stond niet echt iets in. Aan het eind van de middag is Danielle haar spullen komen brengen en daarna is ze nog voor een nacht terug gegaan naar de hostel samen met haar vriend.

Zondag 20 maart
Vandaag is Danielle eindelijk ingetrokken en het is echt super gezellig. We hebben niet zoveel gedaan want iedereen had het een beetje druk.

Maandag 21 maart
Vandaag ben ik naar Stockland (winkelcentrum) gegaan om een wasmand te kopen en wat trommeltjes. We hebben hier namelijk nogal last van mieren en ikl had dus trommeltjes nodig om mijn suiker enz. in te doen. Ook kan ik ze gebruiken om eten in te vriezen wat ook wel handig is. Ik heb vanmiddag namelijk voor een week gekookt, zodat ik dat deze week in ieder geval niet meer hoef te doen. Ik heb pasta en rijst gemaakt en dan drie verschillende sauzen, zodat ik niet elke dag hetzelfde aan het eten ben. Ook heb ik vandaag al mama’s pakketten ontvangen wat betekende dat ik eindelijk mijn kamer fatsoenlijk kon inrichten met alles erin. Ik heb niet echt veel bergruimte dus heb ik de verhuisdozen waar mijn spullen inzaten op elkaar gezet en als kastje gebruikt. Ik heb er inpakpapier overheen gedaan zodat het er wat leuker uit ziet en als ik een baantje heb ga ik wel kijken voor een echt kastje. Daarna was het alweer etenstijd en ben ik na het eten nog even verder gegaan met opruimen. Ik heb nog wat tv gekeken en ben daarna gaan slapen.

Dinsdag 22 maart
Ik ben vroeg naar de universiteit gegaan vandaag op de fiets. Ik ben dit keer een andere, kortere weg gegaan maar het is echt geen pretje om met deze temperaturen naar de universiteit te gaan fietsen. Het was zo’n veertig graden in de zon en je raad het al de meeste tijd op de fiets, fietste ik dus in de zon. En ik moet via allemaal binnendoor weggetjes die nogal bergje op bergje af zijn dus dat helpt ook niet echt. Ook heb ik geen versnellingen, wat op zich niet zo erg is, maar daar had ik misschien toch iets beter naar moeten kijken toen ik die fiets aanschafte. Het goede is dan weer wel dat ik zo meteen een work out heb gehad. Ik kwam dus na 25 minuten helemaal bezweet aan op de universiteit en heb dus eerst maar een ander shirt aangetrokken en daarna ben ik naar het computerlokaal gegaan om flyers te gaan maken. Ik heb nog steeds geen baantje en dus heb ik maar besloten om flyers te gaan verspreiden om op te gaan passen. Daarna ben ik weer naar huis gegaan en heb ik wat gelezen voor de universiteit. ’s Avonds hebben we met zijn allen gezellig tv gekeken en iedereen ging redelijk vroeg naar bed.

Woensdag 23 maart
Vandaag had Greta mij naar de universiteit gebracht en ben ik zoals altijd op woensdag daar de hele dag geweest. Om zeven uur heeft Greta mij weer opgehaald, want dan gaan er dus geen bussen meer terug, echt heel irritant.

Donderdag 24 maart
Ook vandaag weer de hele dag uni en verder niet zoveel bijzonders.

Vrijdag 25 maart
Ik heb vandaag een advertentie gezet op een soort marktplaats om op te passen en heb de flyers rondgebracht. Daarna ben ik even het zwembad ingegaan en ben ik gaan leren. Rond half tien ’s avonds gingen we met de hele ‘familie’ naar de Mcdonald’s, dat was echt super grappig. Met twee auto’s en de muziek superhard, we gingen een ijsje eten en daarna weer terug. Toen hadden we nog leuke gesprekken to in de late uurtjes en daarna gingen we slapen.

Zaterdag 26 maart
Vandaag ben ik heel goed bezig geweest. Ik was rond half tien wakker en ben om half elf al mijn aantekeningen van Effective Writing gaan nazoeken op intern, omdat ik allemaal halve had. Ik ben daar toen mee bezig geweest tot ongeveer half vijf en daarna ben ik met Greta naar de supermarkt gegaan en heb ik een pizza als beloning gekocht. S’avonds was Earth Hour en dat was echt super grappig. We hadden dus alle lichten uit en Angela en Ayako waren niet thuis. Greta lag in bed en Danielle, Ethan en ik hadden ‘Earth Hour dancing’ uitgevonden. We gingen met het licht van onze mobiel en muziek keihard aan hier een beetje lopen rondspringen en dansen en het was echt super grappig. Danielle vond het eng in het donker en Ethan liet haar steeds schrikken. Toen om half tien de lichten weer aan mochten hebben we nog even zitten kletsen en zijn we gaan slapen.

Zondag 27 maart
Vandaag ging Danielle beginnen bij haar nieuwe baan en ze moest dus wat formele kleren kopen, Ethan en ik gingen mee. Ze moest ook een fiets hebben en die hebben we uiteindelijk in de auto gekregen. Ook heb ik nog wat cv’s rondgebracht en gesoliciteerd bij een slager. Niet echt mijn ding, maar als ze me zouden aannemen, blijf ik gewoon iets anders zoeken, als ik nu maar iets heb. Toen we op weg naar huis waren, kwam ze er achter dat ze nog geen schoenen had gekocht en dat moesten we dus nog snel even doen. Toen we thuis kwamen heb ik Danielle nog geholpen met haar fiets in elkaar zetten en ben ik nog verder gegaan aan mijn Effective Writing wat ik eindelijk heb afgekregen. Voor het avondeten heb ik pannekoeken gebakken en Ethan en ik hebben nog wat tv gekeken. Ik had eigenlijk met Laura afgesproken om te skypen, maar doordat bij jullie de tijd is verzet en hier niet, was ik dus een uur te laat. Ik heb toen nog wel met mama geskypt voor ruim een uur, wat wel heel gezellig was. Het ziet ernaar uit dat ik of in november, of in januari voor 4 weken naar huis kom. Ik ben ook van plan om er voor of erna nog twee weken vrijwilligerswerk aan vast te plakken, dus daar ligt het een beetje aan. Verder hebben we hier nog wat vreemde gesprekken aan tafel gehad en nu ben ik dit aan het schrijven. Morgen ga ik ‘de stad’ in, om een baantje te gaan zoeken in een restaurant want ik moet nu wel echt heel snel iets vinden. Dat horen jullie volgende keer wel.

Dit was het dan weer voor nu, sorry dat het zo lang was, ik zal proberen het volgende keer wat korter te houden.

Xx

  • 27 Maart 2011 - 13:26

    Jannemanneke:

    Zo dat was nog eens een verslag je maakt wel veel mee. Hier is het nu volop zon dus veel werk in de tuin maar ook in huis want dat laat ik eigenlijk liggen wat niet mag van mezelf. ik mopet maar ewens vakantie gaan nemen om alles bij te werken. Doe iedereen maar de groeten en leg maar uit wie ik ben. groetjes Jan.

  • 27 Maart 2011 - 16:56

    Ines:

    Maakt helemaal niet uit dat je verslagen zo lang. dat is juist leuk dan kunnen wen gedetailleerd lezen wat je meer maakt. Logopedie is volgens mij overal hetzelfde, is wel grappig om te lezen wat er allemaal gebeurt bij jou thuis. Je huisenoten lijken me allemaal hele aardige mensen. zie uit naar je volgende verslag.
    xx
    veel plezier en mooi weer toe gewenst.

  • 27 Maart 2011 - 20:51

    Heleen:

    Inderdaad, het was gezellig om met je te skypen. Was wel een record, geloof ik. Leuk om wat meer van je huisgenoten te weten. Grappig al die verschillende mensen. Veel succes met het zoeken naar een baantje. Hopelijk lukt dat snel. Tot skyps, mama

  • 29 Maart 2011 - 21:34

    Laura:

    Het is inderdaad een lang verslag, maar heb ookal met je gepraat via skypee dus wist al wat dingetjes. Hopelijk vind je snel een baan xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 39849

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: