Excercise, excercise, excercise... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu Excercise, excercise, excercise... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

Excercise, excercise, excercise...

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Maart 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo iedereen!

Daar ben ik dan weer met een nieuw verhaaltje. Ik heb deze week niet heel veel bijzonders gedaan, maar wel veel gesport...

Maandag had ik een 3 Day Free Pass aangevraagd bij een sportschool, dus die wilde ik vandaag wel eens gaan gebruiken. De sportschool is een half uur lopen vanaf mijn huis. En ik wil niet elke keer $2 tot $4 uitgeven aan de bus als ik daarheen ga, en ik heb ook (nog) geen fiets, dus voor nu loop ik. Ik daar dus na mijn werk heen lopen, kom ik daar aan kan ik die pas niet gebruiken omdat ik geen Californisch identiteits bewijs heb... Ook fijn, toen kon ik dus weer lekker een half uur terug lopen, pluspunt, ik heb wel een uur gelopen, telt ook mee als sport vind ik ;)

Dinsdag moest ik ook weer gewoon werken en heb ik eindelijk de College aan de telefoon gekregen voor de cursus die ik wil volgen. Nou moet ik schijnbaar eerst een test doen om mijn niveau te bepalen, en die is pas 19 maart. Die test is om 8.30 of om 16.00, wanneer ik normaal gesproken dus moet werken. Maar Nancy komt eerder naar huis zodat ik hem om 16.00 kan doen, want die test duurt ook nog eens minstens 3 uur! Hopelijk kan ik dan snel beginnen, want ik moet voor oktober wel 72 uur gedaan hebben. Ook heb ik vandaag mijn vlucht naar Hawaii geboekt! Van 2 tot en met 13 mei lig ik lekker op het strand, in de staat van de ananassen. Ik kreeg ook een aanbod van de sportschool, een lidmaatschap voor $29,99 per maand. Dat was wel een hele goede deal, en maar twee dagen geldig, dus heb ik dat maar gedaan. Sandra is trouwens lid van dezelfde sportschool, maar een ander filiaal, dus dat is ook wel leuk.

Woensdag heb ik gewoon gewerkt en verder heb ik volgens mij niet zo heel veel gedaan.

Donderdag ook weer gewerkt, en nog even met mama geskyped. 's Avonds ging ik dus naar de sportschool, waar ik dus ook een gratis orientatie zou krijgen. Toen ik daar aan kwam, bleek dus dat ik daar een afspraak voor moest maken, dus heb ik dat maar gedaan, maar het kon pas zaterdag om 11.00. Toen heb ik nog even de crosstrainer gedaan, maar ik had al spierpijn, dus na 20 minuten ben ik maar weer naar huis gegaan. De reden dat ik dus al spierpijn had is omdat ik ben begonnen aan Jillian Michaels 30 Day Shred. Dat is dus een workout video en die moet je 30 dagen elke dag doen. Je doet 10 dagen level 1, dan 10 dagen level 2, en 10 dagen level 3, en dan zou je resultaat moeten zien. Zij is trouwens een personal trainer van The Biggest Loser, voor degene die zich dat afvragen. Maar daar was ik dus mee begonnen, en ik had al wel spierpijn.

Vrijdag heb ik ook weer gewerkt en met Fleur geskyped. Vandaag was Y degene die op tijd thuis was en toen heb ik dus ook nog de 30 Day Shred gedaan. Verder heb ik geloof ik niet echt iets bijzonders gedaan.

Zaterdag was een lange dag. Ik had om 11.00 een afspraak bij de sportschool met een personal trainer voor de orientatie. Ik moest daar dus eerst een half uur heenlopen. Bij de orientatie werd ik dus eerst gewogen, 160lb (72.5kg), dat is vreemd genoeg al minder dat voordat ik vertrok uit Nederland, en zo gezond at ik hier toen niet... Daarna werd dus mijn vetpercentage gemeten, 30%, dat is dus best wel veel. Maar die personal trainer zei dat dat niet echt kon kloppen, hij dacht dat het eerder 27% was. Ik weet niet wat 'normaal' is, maar we gaan nu toch maar wat meer sporten en gezonder eten. Daarna moest ik dus een paar oefeningen doen, en dat was nou niet bepaald leuk haha. Zo moest ik bijvoorbeeld 90 seconden opdrukken. Ik, die nog nooit meer dan 3 keer in mijn leven heeft opgedrukt, moest dat dus 90 seconden volhouden :S We hadden 4 verschillende oefeningen gedaan en daarna nog een ronde, maar die had ie iets vergemakkelijkt. Daarna nog even een gesprekje en toen had ik met Sandra afgesproken bij haar sportschool. Daar ben ik dus ook naartoe gelopen (25 minuten). Toen gingen we eerst even iets drinken en toen gingen we wat cardio doen, en daarna de gewichten. Daarna ging ik naar huis lopen, wat dus een uur was, maar onderweg smste Julia of ik wilde lunchen, dus hadden we geluncht op Haight Street. Daarna ging ik naar huis want om 18.00 moest ik werken. De babies vielen om 18.45 in slaap, dus heb ik in de tussentijd de badkamer en wc schoongemaakt. Toen heb ik ze om 19.30 wakker gemaakt, verschoond en de fles gegeven en om 20.00 sliepen ze weer. Daarna heb ik de workout video gedaan, gedoucht en mijn kamer schoongemaakt en om 21.30 zat ik eindelijk aan mijn avondeten voor de tv. Een lange dag dus...

Vandaag (zondag) heb ik dus niet zoveel gedaan. Ik heb uitgeslapen, met mijn oordoppen haha, wat een goede uitvinding! A heeft namelijk besloten de laatste tijd s'nachts gillend wakker te worden, dus in het weekend gebruik ik die oordoppen, zodat ik dan in ieder geval door slaap en ik hoef dan toch mijn wekker niet te horen ;) Ik werd dus om 12.40 wakker, maar de zomertijd is hier vannacht ingegaan dus het was voor mijn gevoel een uur vroeger haha. Dat betekend trouwens dat het tijdverschil met Nederland de komende paar weken 8 uur is in plaats van 9. Toen heb ik wat gegeten en ben naar het park gegaan. Daar had ik wat in de zon gelegen en toen weer naar huis, waar ik mijn workout had gedaan, gedouht en nu ben ik dit aan het schrijven. Verder staat er de komende tijd niet heel veel op de planning, dus hopelijk worden de verslagen niet al te lang.

Nou dit was het dan weer, ik heb dit keer geen foto's want er was niet zo heel veel gebeurd ;) Tot de volgende keer!

Xx

  • 11 Maart 2013 - 07:50

    Heleen:

    Hey Essie, goed bezig. Lekker zo doorgaan met sporten. Dat buikkje is er wel af als je ananassen gaat eten. Verder veel plezier weer deze week en geniet van het mooie weer. Dikke kus, mamsie

  • 11 Maart 2013 - 11:11

    Hidde En Paula:

    hoi Esther,
    Eindelijk een berichtje van ons. Allereerst bedankt voor de kaart die je gestuurd hebt. Gelukkig gaat het met mij goed. Ik krijg nog weel een uitgebreid onderzoek in Utrecht. Dat wachten wij maar af en zien wel wat dat oplevert. Met Paula gaar ook alles goed, ze is wel geschrokken en heeft veel moeite om mij alleen te laten gaan, bang dat er iets gebeurd. Maar ook dat gaat alweer beter.
    Wij vinden het welo leuk om iedere keer een verslag van je te lezen. Volgens ons heb je het er erg naar je zin en beleefd ook veel.
    Geniet ervan den de groetjjes van ons.

  • 22 Maart 2013 - 16:06

    Tante Anneke En Mama:

    Dag Meisjelief.
    Nou daar zitten de twee gezworen vriendinnen op vriendinnendag en hebben de meest berichten zitten lezen. Hoe en waar zitten de vetrolletjes, kan ze niet vinden . Wij zijn een half uurtje wezen wandelen met Dinky maar weer gauw naar binnen, het is vreselijk koud. Nu lekker aan de thee met bossebollen én lekker, goed voor de lijn. Vanavond eten we spruitjes omdat Mama die zo lekker vindt. En in de avond gaat Mama weer met de trein naar huis. Op naar de vogende ronde, welke dat ook is.Mijn e-mail adres is weer anders geworden, ik hoop dat dit nu zo blijft, het was wat verwarrend voor mij, maar doe mijn best en het lukt toch iedere keer weer. Robbert onze zoon zegt dat hij mij een doorzetter vindt.
    Maar dat ben jij ook, ik bewonder je en ben er best trots op, vertel dit ook aan anderen. Veel plezier op Hawai, Ga maar lekker genieten. Een knusse knuffel Anneke

    Nou ik nog ff. Hoe was je dag verder gisteren? Ben weer eens met de trein geweest, dit keer zonder vertraging. Hopenlijk gaat dit vanavond ook goed. Fijn weekend en tot de volgende skype. Dikke kus, je mamsie

  • 22 Maart 2013 - 16:49

    Anneke En Heleen:

    Hoi Essie, nog even een berichtje. We hebben een uurtje al jouw foto's bekeken. Erg leuk!! Till next time. Anneke en Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 39851

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: