Big Apple, Amazing Trip and Amazing Saturday :) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu Big Apple, Amazing Trip and Amazing Saturday :) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

Big Apple, Amazing Trip and Amazing Saturday :)

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Maart 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoi iedereen!

Het is inmiddels alweer twee weken geleden dat ik een verslagje geplaatst heb, ik had niet echt heel veel tijd. Ik weet niet meer echt wat ik twee weken geleden gedaan had, maar het was niet heel interessant. Dus beginnen we maar bij vorige week donderdag. Ik waarschuw vast, dit wordt een heel lang verslag.

Donderdag (21 feb) moest ik eerst gewoon werken, maar 's avonds was het dan eindelijk zo ver, ik zou vertrekken voor 4 dagen New York! Het was eigenlijk de bedoeling dat we zaterdag 23 februari naar het Lady Gaga concert zouden gaan, maar jammer genoeg was de hele tour gecanceled :( Maar we gingen natuurlijk nog wel mooi naar New York. Ik was om vijf uur klaar met werken en toen ben ik snel onder de douche gesprongen. Rond een uur of zes, half zeven ben ik op de bus gestapt richting het vliegveld.Ik had alleen handbagage, want het was natuurlijk maar voor 4 dagen haha. Ik ging samen met een andere au pair, Helen, die via facebook iemand zocht om mee naar New York te gaan. Ze woont ongeveer 2 uur bij mij vandaan, dus hadden we afgesproken bij de check-in balie op het vliegveld. We hadden nog even twijfels over welke terminal het nou was, maar we hebben het uiteindelijk gevonden. We waren allebei een beetje vroeg en zijn maar meteen gaan inchecken. Toen hebben we nog een beetje gekletst en om 22.40 vertrok het vliegtuig. Er was niet genoeg plek in het vleigtuig voor de handbagage dus moest ik mijn koffertje inchecken. De vlucht duurde ongeveer 5 uur, maar we konden niet echt slapen, dus misschien hebben we een uurtje geslapen...

Vrijdag ochtend om 7.30 kwamen we aan op JFK en moesten we eerst mijn koffer ophalen, die natuurlijk weer een van de laatste was. Daarna gingen we op zoek naar de hostel. Er waren verschillende manieren om er te komen, maar we zijn uiteindelijk met de metro gegaan, het duurde ongeveer 2 uur voor we er waren. We konden pas vanaf 15.00 inchecken, maar we konden wel vast onze bagage daar achterlaten. Toen moesten we onze naam op een kaartje met een nummer schrijven en dat werd dan aan je koffer vastgemaakt. Je kreeg dan zelf ook een kaartje met hetzelfde nummer aan je koffer, wat je moest laten zien als je er iets uit wilde halen. Ons hostel was op West 88 Street, ongveer 5 minuten van Central Park, dus daar zijn we eerst maar doorheen gelopen. Jammer genoeg viel het een beetje tegen, omdat het winter is waren alle bomen kaal en was er niet zo heel veel te zien. We hebben we wat foto's gemaakt en toen hadden we het heel erg koud en we wilden iets eten, dus opzoek naar een betaalbare eetgelegenheid. Uiteindelijk gingen we ontbijten bij een klein cafeetje. We hadden allebei de 'Breakfast Basket' besteld. Daarbij kreeg je drie stukken brood, een chocolade croissant, warme chocolade melk, sinaasappelsap en een ei. Toen we een beetje waren opgewarmd zijn we naar Times Square gelopen, waar we op de foto zijn geweest met een paar Disney figuren en omdat we het koud hadden zijn we even binnen gelopen bij de Forever 21. Toen wilden we naar Rockefeller, waar je top of the rock kon doen, dan heb je dus een heel goed uitzicht. Maar dat was $25, dus gingen we kijken hoeveel het was bij de Empire State Building, maar de prijs was hetzelfde. Toen hadden we besloten dat we toch liever die wilde doen omdat Helen die andere al een keer gedaan had. Dus dat wilde we dan de volgende dag gaan doen. Inmiddels waren we al harstikke moe, omdat we dus al bijna 2 dagen wakker waren en we helemaal naar Rockfeller (42nd street geloof ik) vanaf het hostel en nu moesten we dus nog terug naar 88 Street. We waren rond 18.00 terug bij de hostel en toen gingen we inchecken en naar onze kamer. We hadden een kamer voor 10 personen en deelde de kamer met 3 Australische jongens en een meisje. Het is ons gelukt om wakker te blijven tot 20.30, maar toen gingen we toch echt slapen.

Zaterdag waren we de laatste die wakker waren. We hadden vrijdag wat cornflakes en brood gekocht, dus we hadden die cornflakes als ontbijt gegeten en daarna vertrokken we. We zouden vandaag een vriendin van Helen ontmoeten, Sandra, die vlak bij New York een au pair is. We hadden een heel plan met dingen die we wilden doen, als eerste gingen we naar Times Square en daar gingen we naar de M&M store, dat was wel leuk om even te zien en daarna zijn we doorgegaan naar de Public Library, jeetje wat is dat groot, lijkt net een museum! Vervolgens gingen we naar Grand Central, waar we wat foto's hebben gemaakt en daarna hebben we een cupcake gegeten bij 'Crumbs Bake Cupcake' Vandaag regende het de hele dag, dus zijn we ook nog even bij Forever 21 geweest, dit keer heb ik wel iets gekocht. Daarna nog even naar een andere winkel en daarna hadden we geluncht. We deden alles zo low-budget mogelijk, dus hadden we de helft van het avondeten de avond ervoor als lunch, en zijn we gewoon ergens in een soort van McDonald's ons eigen eten gaan opeten. We zijn ook nog langs de New York University gelopen en toen moest Sandra weer naar huis. Toen ben ik samen met Helen naar de Empire State Building gelopen, maar het was te mistig, dus je kon niets zien, dus zijn we maar weer dat hele eind (vanaf 34 street, naar 88 street) terug gelopen naar het hostel. We hadden ondertussen wat nieuwe kamergenoten, 7 Franse studenten. Het was alleen wel een beetje jammer dat ze alleen maar tegen elkaar spraken, en in het Frans. We hadden wel geprobeerd een gesprek aan te knopen, maar dat lukte ook niet echt, dat was wel jammer. Rond 22.30 zijn we naar bed gegaan, want we wilden de volgende dag wat eerder opstaan.

Zondag hadden we een volgeplande dag. We hadden weer afgesproken met Sandra en gingen als eerste naar Chelsea Market. Daar had ik een doosje met dropveters gekocht en hebben we wat rondgelopen. Vervolgens gingen we naar het Carrie Bradshaw Apartment, waan Sex and the City is opgenomen en naar een Zweedse snoepwinkel, want daar wilde Helen graag heen. Dat was wel echt belachelijk duur, $12 voor een pond! Daarna hebben we het appartementen complex waar Friends is opgenomen gezien en zijn we door gelopen naar de World Trade Center Site.We moesten eerst een kaartje halen en daarna door de beveiliging, en toen zijn we naar de memorial gegaan. Daarna moest Sandra weer naar huis en ben ik met Helen naar het Flatiron building gegaan en vervolgens een nieuwe poging bij de Empire State Building. De kaartjes waren $25, en dan ging je met een lift naar de 86ste verdieping waar je een heel mooi uitzicht had over New York. Wij gingen 's avonds, en het was dus donker, dat maakte het nog mooier met al die lichtjes. Het was wel super koud daarboven, vooral met al die wind, maar we hebben wat mooie foto's kunnen maken. Daarna namen we de metro terug, alleen hadden we drie keer de verkeerde genomen, oeps! Maar we zijn uiteindelijk weer bij de hostel aangekomen en zijn toen maar meteen naar bed gegaan.

Maandag zijn we om 7.00 opgestaan omdat we kaartjes met korting wilde halen voor een Broadway show.We wilden daar vroeg zijn en om 8.00 liepen we die kant op. Toen we daar aankwamen bleek dat de ticket office pas om 10.00 open ging, dus hebben we maar gewacht en wat foto's gemaakt op Times Square. Toen het eindelijk 10.00 was bleek dat ze de kaartjes met korting pas verkochten vanaf 15.00, dus zijn we maar wat anders gaan doen. We hebben de metro genomen en zijn naar de Staten Island Ferry geweest. Die gaat van New York naar Staten Island en dan ga je langs het Vrijheidsbeeld, dus hebben we daar ook wat foto's van gemaakt. Vervolgens liepen we door naar Wall Street, wat eigenlijk maar een heel klein straatje is en daarna naar de Brooklyn Bridge. Toen hebben we en kijkje genomen in Chinatown en daarna gingen we op zoek naar een metro terug. Toen kwamen we per ongeluk in Little Italy terecht, dus hebben we daar ook nog even rondgelopen, en toen terug naar Broadway. We dachten dat we echt heel lang in de rij moesten staan, maar uiteindelijk was het maar 45 minuten, dus dat viel nog mee. Dus vanavond gaan we naar Mamma Mia! De show begon om 20.00, dus we hadden nog wat uurtjes op te vullen, dus zijn we naar de Disney winkel geweest en gingen we rondkijken voor souvenirs. Om 20.00 was het dan eindelijk zover Mamma Mia! op Broadway :) We hadden hele goede plaatsen, de twaalfde rij en dan in het midden. Het was echt een hele goede show en op het einde ging iedereen meezingen en dansen, dus dat was super leuk! Daarna zijn we nog even naar Times Square geweest, in het donker en zijn we nog op de foto geweest met een politie agent. Daarna zijn we terug gegaan naar de hostel, want we moesten de volgende dag om 10.00 uitchecken.

Dinsdag moesten we om 10.00 uitchecken en daarna zijn we nog naar een winkel geweest, waar ik een dagboek had gekocht. We zijn nog een beetje door Central Park gelopen, maar we hadden al onze bagage bij, dus zijn daarna maar richting het vliegveld gegaan, dat duurde ongeveer 2.5 uur en rond 14.00 waren we op het vliegveld. Ons vliegtuig ging pas om 17.45, dus we hadden nog aardig wat tijd. De vlcuht zelf leek heel lang te duren, het was maar 5 uur, maar het leken er wel 8. We zijn om 21.30 geland en toen heb ik afscheid genomen van Helen.Waarschijnlijk zie ik haar niet meer want ze gaat al bijna naar huis en woont nu zo'n 2 uur bij mij vandaan. Toen heb ik de bus/trein naar huis genomen en toen ik thuis kwam lag mijn doos met spullen uit Nederland op me te wachten! Eindelijk na 4 maanden en een hele omweg was ie aangekomen in San Francisco. Behalve een kapot nagellak flesje, was alles nog heel, dus heb ik die doos opengemaakt en gekeken wat er ook alweer allemaal in zat en vervolgens ben ik naar bed gegaan.

Woensdag moest ik weer gewoon werken en ik dacht dat ik heel moe zou zijn, maar dat viel echt heel erg mee. Er was verder niet heel veel bijzonders geweest, we hadden afgesproken met Julia in het park en dat was het wel zo'n beetje.

Donderdag was ook niet heel bijzonder. Ik had met mama geskyped en afgesproken met Valentine in het park. Haar zusje uit Frankrijk was hier ook, om haar op te zoeken, maar ze sprak niet echt Engels, dus dat was wel een beetje lastig.

Vrijdag hadden we een playdate bij Valentine en daarna zijn we naar het park gegaan. Het was echt super mooi weer, dus hadden we lekker met een kleedje in het park gezeten.

Zaterdag was een leuke dag! Dit was de eerste zaterdag sinds november die ik echt vrij had. Normaal gesproken werk ik altijd 's avonds en elke keer als ik wel een heel weekend vrij had was ik niet in San Francisco. Eerst ging ik met Julia naar een picknick van een ander Zweeds meisje, Isabella. Er waren ook nog wat vrienden van haar en later kwamen er nog twee meisjes Neserin en Ipak, uit Duitsland en Turkije. Het was best wel koud, dus na een tijdje besloten we, Julia, Neserin, Ipak en ik, om naar Haight street te gaan. Toen ben ik tussendoor even naar huis gegaan om iets warmers aan te trekken en het picknick kleed daar achter te laten. Daarna weer terug naar Haight street en toen kwam er nog een vriendin van Julia, Caroline met ons mee. Het blijkt dus dat zij een paar starten bij mij vandaan woont, dus dat is wel leuk. Toen zijn we iets gaan eten bij een noodle house en daarna wilde Neserin en Ipak een crepe als toetje, dus zijn we naar Crepe Express gegaan. Julia, Caroline en ik vonden dat we naar een houseparty moesten, maar we wisten er geen. Dus hadden we een oproep geplaatst op een dating app. Julia wilde zich omkleden, dus zijn we richting haar huis gegaan, alleen mag ze geen vrienden meenemen dus zijn Caroline en ik naar een bar gegaan. Julia en ik zijn geen 21, dus dat was een beetje een probleem. Dus meteen nadat we binnen waren ging ik naar de wc en had Caroline de drankjes besteld. Na een tijdje kwam Julia weer terug en hadden we nog een drankje besteld. We verveelden ons, dus gingen we darten, alleen kende we de regels niet, dus hadden we ze zelf maar bedacht. Toen hadden we nog even met een jongen daar gepraat en die had ons uitgenodigd bij een feestje bij een vriendin van hem, maar later had hij zich bedacht ofzo, beetje raar. In ieder geval ging om 2.00 de bar dicht en zijn we naar een Bonfire Party van Julia's buurjongen geweest. Rond 3.30 wilde Caroline naar huis, dus zijn we samen naar huis gelopen.Toen kwamen we onderweg nog een bus tegen, dus hebben we die genomen en zijn hebben toen het laatste stukje gelopen. Toen heb ik thuis nog wat gegeten en na twee bier, een wijn en drie wodka redbulls, was het nu om 4.45 toch echt bedtijd :)

Zondag was ik om 10.00 al wakker, dus ik had niet zo heel lang geslapen. Ik zou met Sandra naar Golden Gate park gaan, maar eerst had ik nog een crepe gegeten bij Crepe Express, eentje met Nutella, banaan en slagroom jammm! Daarna sloeg het weer ineens om dus zijn we niet naar het park geweest, maar ergens gaan koffie drinken. Daarna hadden we een beetje rondgelopen en vervolgens nog iets gedronken. Daarna ben ik naar huis gegaan want ik moest werken van 18.00 tot 22.00. Daarna ben ik dit verslag gaan schrijven en toen viel mijn laptop uit, was de helft weg...

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een cursus en ben al drie weken aan het proberen om iemand van de College hierover aan de telefoon te krijgen, maar het lukt niet echt. Dus hopelijk dat ik het deze week eindelijk voor elkaar krijg.

Hier is een link voor de foto's, ze zijn ook nog van Yosemite National Park en de hele maand februari.

https://plus.google.com/photos/111349742237107254876/albums/5851292917244806049?authkey=CMOQvPCcl4792wE

Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 39856

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: