Lekker weertje - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu Lekker weertje - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

Lekker weertje

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Halloooo :)

Daar ben ik weer hoor! Bij jullie lag er van de week weer sneeuw hoorde ik, nou hier geen spoortje van te zien! Het is hier de afgelopen week echt super mooi weer geweest, dus lekker in het zonnetje zitten haha.

Maandag moest ik werken van 9-5 en N had met Y gepraat over dat hij voortaan op tijd naar zijn werk moet gaan. Ik begin namelijk om 9 uur, maar hij is eigenlijk nooit voor 9.30 weg en soms gaat ie ook pas om 11 uur, dus dat is voor mij niet echt fijn en voor hun ook niet. Want dan werk ik dus als dat eigenlijk niet nodig is. Vorige week had ie zich er braaf aan gehouden, maar ik merk wel dat het nou weer wat minder wordt. Ik zou eigenlijk om 9 uur voor een playdate naar Valentine gaan, maar die was het vergeten. Wat waarschijnlijk ook maar goed was, want Y was weer met zijn ouders aan het skypen om 9 uur. Y komt dus uit India en zijn ouders wonen daar nog, natuurlijk snap ik wel dat je je ouders dan mist, maar drie keer in de week skypen en elke dag bellen (soms 2 keer per dag) gaat dan wel een beetje ver. O, en wat al helemaal erg is, als ie gaat ophangen gaat het altijd hetzelfde: 'Bye mom, bye dad, love you, mwaa mwaa' (dat mwaa, mwaa als in een kusgeluid). Toen ik dat hoorde moest ik vanbinnen toch wel hard lachen, hij is 29 geen 12! Maar ja culturen verschillen zullen we maar zeggen.

Dinsdag hadden we dus wel een playdate met Valentine en weer was Y aan het skypen met zijn ouders, maar ik had gewoon gezegd dat we om 9 uur weg moesten. We kwamen rond 9.30 aan bij Valentine en alhoewel ze maar een paar straten verderop woont, is dat echt een k*t stuk om te lopen! Ik moet namelijk een paar 'blokken' stijl omhoog en geloof me dat is geen pretje met een wandelwagen met twee baby's erin. Ik had dit keer het eten voor 11.00 meegenomen en het ging eigenlijk wel heel goed. V was niet de hele tijd aan het huilen, ze hebben allebei geslapen en gegeten en we gingen pas om 13.30 weer weg. 's Avonds hadden we weer au pair meeting, dit keer in de cheesecake factory waar ik dus lekker niet voor hoefde te betalen ;)

Woensdag, donderdag en vrijdag waren niet echt bijzonder. Behalve dat het een beetje irritant was dat ik er woensdag ineen achter kwam dat ik donderdag avond ook moest werken. Dat had N dus gewoon op de kalender verteld en dat vertelde ze mij ook pas woensdag avond. Dus dan moest ik donderdag werken van 9-17 en dan van 20-23, en toen hadden ze donderdag avond om 20.00 besloten om toch maar niet te gaan, terwijl ik voor hun was thuisgebleven...

Zaterdag heb ik eerst uitgeslapen en daarna had ik om 14.00 met Sandra afgesproken om naar Golden Gate Park te gaan. Daar hebben we een beetje rondgelopen en daarna zijn we naar Haigt street gegaan, naar de boekwinkel. En heb ik een pocket city guide gekocht voor New York, want het is bijna zover, de 21ste zit ik in het vliegtuig :) Daar meteen wat meer inspiratie voor reizen opgedaan en toen moest ik weer naar huis, want ik moest om 18.00 werken. Het was eigenlijk heel makkelijk A sliep en V was hartstikke wakker en gewoon zelf aan het spelen. Ze gaan om 7.30 naar bed, dan moet ik ze eerst verschonen en eten geven. Meestal als ik ze dan de fles geef vallen ze in slaap en leg ik ze in bed. Om 18.45 viel V in slaap en om half acht moest ik ze allebei wakker maken, maar om 20.00 lagen ze alweer in hun bedje, dus was lekker rustig voor mij.

Vandaag was het zondag en had ik met Sandra en Tamara afgesproken om naar de Golden Gate Bridge te gaan. Tamara is nu de au pair van de oude familie van Sandra in Belmont, en ook zij denkt al aan een rematch, die familie is gewoon niet helemaal normaal. Het was hartstikke mooi weer, dus gelukkig niet zo grijs als de vorige keer toen ik met Sandra ging en ook vonden we het wat gemakkelijk dit keer. We zijn de brug opgelopen en toen zijn we naar Baker Beach gelopen om vervolgens de bus te nemen naar Alamo Square, waar je de Painted Ladies kunt. Nou vind ik dat niet heel bijzonder, maar Tamara wilde er graag heen, en vandaar uit ben ik naar huis gelopen en hebben Sandra en Tamara de bus terug gepakt.

Nou dat was deze week al weer, de tijd gaat best snel! Ik zal trouwens van de week even een andere manier vinden om de foto's te laten zien. Ik heb namelijk geen ruimte meer op de site en anders moet je ervoor betalen. Dus voor nu zet ik ze op Facebook, maar ik zal in het volgende verslag een linkje plaatsen waar je alle foto's tot nu toe kan zien.

Weetjes:
- Ze hebben hier geen spuit deodorant, alleen van die rollers
- Dat ongezonde eten is echt een beetje een vooroordeel, tot nu toe hebben bijna alle au pairs een familie waar ze gezond eten. Sommige ook bijvoorbeeld alleen biologisch
- Ze recyclen hier alles, ook als je bijvoorbeeld iets wil weggooien bij een supermarkt staan er altijd drie bakken

Dat was het dan weer voor nu :)

Xx

  • 11 Februari 2013 - 08:40

    Heleen:

    Hoi Esther, wel fijn dat het bij jou lekker weer is. Hier is de sneeuw nu bijna weg, maar het is wel koud en er staat een koude wind. Gisteren bij de 'grote' carnavalsoptocht in Vught gehlopen. Was wel gezellig, vooral na afloop het borrelen in het (oude) gemeentehuis. Dinsdagmiddag de kinderoptocht en ook borrelen in het gemeentehuis. Dat was dan onze carnaval voor dit jaar. Fijne week verder en tot de volgende skype-afspraak. Liefs, mama

  • 18 Februari 2013 - 14:02

    Tante Anneke:

    Dag Esther
    Ga even proberen of dit lukt !
    Dank je wel voor je kaart. Heb net je allerlaatste berichten zitten lezen. Krijg de indruk dat je je best wel vermaakt en het dus naar je zin hebt. Ben het met mam eens , er is geen sneeuw meer, gelukkig.
    Volgende maand gaan mam en ik weer een afspraak maken, je weet dat is onze traditie eens in het jaar in de maand maart. Kan me erop verheugen even een dagje bijpraten. Nou meisje dit is het voor nu.Tot de volgende keer. Tante Anneke

  • 19 Februari 2013 - 19:12

    Hanny De Bruijn:

    Hoi, Esther ik heb snel de laatste 2 verslagen gelezen ik had er even geen tijd voor, maar nu maak ik tijd vrij voor. Wij zijn lekker op vakantie geweest naar de sneeuw met Carnaval. Dit jaar ook weer samen met Annet Pieter en de kinderen Thomas en Matthijs. Het was gezellig en we hebben fijn kunnen skiën, de eerste dagen was het -12 op de pistes. Hoe warm is het nu daar bij jouw?
    Ik hoorde dat de concerten van Lady Gaga niet doorgaan, ga nu toch naar NY of doe dat Later.
    We zullen dit vast nog wel lezen.
    Groetjes Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 39837

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: