Memorial Weekend, Alcatraz en Yosemite - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu Memorial Weekend, Alcatraz en Yosemite - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

Memorial Weekend, Alcatraz en Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo iedereen :)

Daar ben ik dan weer met een verslagje, ik loop nog steeds achter, dus dat hoop ik nu een beetje in te halen.

Wat ik de vorige keer nog niet verteld heb is dat de ouders van Yug uit India zijn overgekomen en hier voor 6 weken zouden blijven. Zij kwamen aan 2 dagen nadat ik vertrok naar Hawaii en zijn 9 juni weer vertrokken. Het was niet altijd even leuk dat die er waren, maar gelukkig zijn ze weer weg. Ze bemoeide zich namelijk overal mee en ik wist nooit wanneer ze zouden langskomen of voor hoe lang. Maar nu zal ik weer verder gaan waar ik de vorige keer gebleven was.

25, 26 en 27 mei was het Memorial Weekend, dit weekend was Nancy naar Frankrijk voor haar werk en ging Yug met zijn ouders en de babies een weekendje weg. Ik zou dus alleen thuis zijn en had niet echt plannen, dus had ik bedacht dat ik mijn haar maar eens zou verven. Op donderdag kwam ik toevallig een berichtje tegen op Facebook dat er twee Au pairs op zoek waren naar iemand die met hen mee wilde naar Santa Cruz, Carmel en Monterey. Al die plaatsen stonden nog op mijn lijstje dus dat leek me wel leuk, dus ik een berichtje gestuurd en ik kon mee! Dus heb ik mijn gegevens etc. doorgestuurd en konden ze het hostel gaan boeken. We zouden vertrekken op zondag, dus had ik nog wel een aantal dagen de tijd.

Zaterdag 25 mei had ik eerst afgesproken met Sandra om naar de Conservatory of Flowers te gaan in Golden Gate Park. Het was erg gezellig, maar het was best klein, dus het nam niet zoveel tijd in beslag. Toen zijn we nog even naar Haight Street gegaan en ging Sandra naar huis. Ik ging nog even naar de drogisterij, want ik had mijn haar gebleekt en het was geel, dus moest even een as blonde kleur gaan halen. 's Avonds ging ik uiteten met Silvia (Italiaanse Au pair die bij mij in de straat woont) en Natasha. Dit was ook weer geregeld via Facebook, Silvia had een berichtje geplaatst dat ze Italiaanse pizza miste en of er iemand mee wilde. Ik wilde wel mee en Natasha was een ander meisje dat ook wel mee wilde. Vlak voordat ik wegging, kreeg ik een berichtje van het meisje waar ik naar Santa Cruz zou gaan. Haar vriendin hoefde onverwachts niet te werken en wilde ook mee, dus ging zij mee maar hadden ze geen plek meer voor mij... Dat was dus wel lekker lullig, maar ja ik kon er verder ook niet zoveel aan doen. Toen gingen we pizza eten in de Mission, we hadden ieder een hele pizza en mensen keken ons echt raar aan haha. Natasha is super aardig, ze komt uit Duitsland, maar heeft een Nederlandse vriend en gaat na het Au pair programma studeren in Amsterdam. Het enige jammere is dat ze twee uur rijden van San Francisco woont. Het was een gezellige avond en toen ik thuis kwam heb ik het blond maar eens in mijn haren gedaan. Let dus maar niet op de foto's van deze dag, daar is mijn haar namelijk geel haha.

Zondag 26 mei had ik niet zoveel gepland, want ik moest mijn haar gaan doen. Ik heb mijn haar dus eerst blond geverfd op zaterdag en vandaag had ik de punten met roze en paars gedaan. Ik had het eerst verdund met conditioner omdat ik het wat meer pastel wilde. Dat was dus echt een klieder zooi, de hele badkamer zat onder. Ik had het er een uur in laten zitten en uiteindelijk zag je alleen heel licht roze, dat was ook weer niet de bedoeling. Gelukkig had ik nog genoeg over om er nog een keer overheen te gaan en heb ik dat dus gedaan. Toen was het eindelijk goed gelukt en was het proces van drie dagen voorbij. 's Avonds ging ik met Silvia naar de Hangover III, en hij was echt super leuk.

Maandag 27 mei was het dus Memorial Day en had ik vrij, want Yug was nog niet terug van het weekendje weg. Ik had niet zoveel gedaan, maar gewoon een beetje tv gekeken omdat ik dat normaal eigenlijk nooit kan. Overdag met de babies gaat het niet en Nancy en Yug kijken ook altijd hun eigen programma's 's avonds, die vind ik ook wel leuk, maar het was wel lekker om nu een keer lekker te doen waar ik zin in had. Rond 17.00 kwamen ze terug en de ouders van Yug vonden meteen maar dat ik de babies in bad moest doen. Dat heb ik dan maar gedaan, ik had namelijk geen zin in drama, dus ik doe maar gewoon wat ze willen na een paar weken zijn ze toch weg.

Dinsdag 27 mei was ik met Silvia naar een Meet-Up bijeenkomst geweest. Meet Up is een website waar je lid van kan worden en dan worden er allerlei activiteiten georganiseerd. Dit heette Mingle with Travelers and Locals, en het was Indisch eten in een restaurant voor $5. Dat leek ons wel leuk dus zijn we daarheen gegaan. We hebben daar wat aardige mensen ontmoet, onder andere een Austalische jongen, Alex die aan het rondreizen was en een jongen uit LA. Na het eten zijn we nog naar een Italiaans restaurant gegaan, waar we nog een toetje hadden gegeten en toen zijn we weer terug naar huis gegaan.

Donderdag 30 mei ging ik met Silvia, Alex en de jongen uit LA uiteten in Chinatown. Het was echt super grappig, want Silvia kan Alex zijn accent niet verstaan. We gingen naar een restaurant waar ze niet echt Engels verstonden en ze niet wisten wat we bedoelde met een glas water haha. Ook dit was weer een gezellige avond.

Zaterdag 1 juni ging ik weer uiteten haha. Dit keer met Silvia, Sandra, Natasha en James, een vriend van haar. We gingen naar een restaurantje dat echt typisch Amerikaans was, met hamburgers, dit was geloof ik de tweede keer dat ik een hamburger op had sinds ik hier ben.Daarna gingen we naar een pub, waar James iemand kende, die ons wel binnen kon krijgen. Natasha en ik zijn allebei geen 21 en dus kun je 's avonds niet echt uit gaan. Uiteindelijk was het niet gelukt en gingen we het ergens anders proberen, dit was meer een soort cafe en ze keken niet eens naar onze ID ;) Daarna gingen we James naar huis brengen en gingen we terug naar onze straat. Natasha bleef bij Silvia slapen, want morgen gaan we naar Alcatraz.

Zondag 2 juni ben ik eindelijk naar Alcatraz geweest. Ook weer via Facebook geregeld, uiteindelijk zouden we met zijn vieren zijn. Maar het andere meisje had een te late trein genomen en was dus te laat. Nu waren het alleen Silvia, Natasha en ik. Het was superleuk om gezien te hebben en we hadden ook een audio tour gedaan. Er werden verschillende dingen verteld, onder andere over een ontsnappingspoging, tot op de dag van vandaag weten ze nog steeds niet waar de mensen zijn. Dit was allemaal erg interessant en ik ben blij dat ik geweest ben.

Vrijdag 7 juni moest ik eerst werken tot 17.30 en daarna ging ik naar Natasha want we gingen een weekendje naar Yosemite :) Voor degene die het nog weten, daar ben ik in Januari ook geweest, toen er sneeuw lag en ik wilde het ook nog graag zien zonder sneeuw. Natasha had het er al eerder over gehad, en toen ze iets op Facebook plaatste wilde ik natuurlijk ook wel mee. Het enige was dat zij dus ongeveer 2 uur van mij vandaan woont, dus moest ik wel meteen uit het werk vertrekken. Ik moest eerst een bus nemen en daarna een trein naar San Jose waar ze me op zou halen. Er gingen ook nog twee andere meisjes mee, en we zouden allemaal bij Natasha slapen en dan de volgende ochtend vroeg vertrekken. Toen ik in de bus zat smste Natasha mij dat ik wel met een van de andere meisjes kon meerijden. Dus ben ik uitgestapt in Oakland en heeft ze me daar opgehaald. Ik heb daar toen 45 minuten zitten wachten, want ze was verdwaald en onderweg verdwaalde ze nog een keer, dus we waren pas om 21.30 bij Natasha's huis. Toen moesten we nog boodschappen doen, en Lily (het meisje waar ik mee meereed) deed echt een beetje bazig, alles moest op haar manier. Uiteindelijk hebben we nog wat gegeten en gingen we slapen. Lily en Lanya (het andere meisje) sliepen in de woonkamer en ik sliep bij Natasha op de kamer. We zouden om 7.00 vertrekken de volgende ochtend en het was ondertussen 24.00. Natasha en ik gingen nog even kletsen en toen was het 2.00 oeps! Toen zijn we toch nog maar snel gaan slapen, aangezien Natasha zou rijden.

Zaterdag 8 juni stonden we op tijd op en hebben we eerst wat ontbeten. Daarna alles in de auto laden en gaan met die banaan. O ja, we gingen kamperen, dus tent mee en we hadden geen luchtbedden, dus moesten we het doen met een slaapzak. Het was ongeveer 3,5/4 uur rijden en gelukkig zijn we niet verdwaald. Toen we in het park aankwamen moesten we eerst een permit aanvragen om in het wild te kamperen. Toen we daar aankwamen bleek dat de dichtsbijzijnde plek drie uur lopen was. Het was vlak naast de waterval, maar het was wel stijl omhoog en niet te vergeten het 38 graden buiten. Dat leek ons dus niet zo'n goed plan, want dan moesten we dus ook nog alle spullen mee slepen. Er was nog een camping die plek vrij had, dus zijn we daarheen gegaan. We hebben maar meteen onze tent opgezet en zijn toen het park in gegaan. Voor het avondeten hadden we pizza gegeten bij een café en daarna gingen we terug naar de camping. Daar hadden we nog even gezeten en we waren zo moe dat we rond 21.00 naar bed gingen. Wij hadden het idee om rond 7.00 op te staan, maar daar dacht Lily natuurlijk weer anders over en die wilde al om 6.00 opstaan. Maar dat gingen wij dus mooi niet doen.

Zondag 9 juni zijn we uiteindelijk om 7.00 opgestaan, hebben we aangekleed en de tent afgebroken. Om 8.00 waren we al klaar, dus hebben we eerst even iets gegeten en zijn we daarna gaan uitchecken. Eerst wilde Lily naar een 'trail' gaan, maar toen we daar aankwamen bleek het 2 uur te duren en we hadden niet zoveel tijd, dus hebben we dat maar niet gedaan. Toen zijn we naar een waterval geweest en de souvernirwinkel. Er was ook een 'swinging bridge' en dat leek ons wel leuk om te zien. Eerst gingen we met de shuttle, maar dat werkte niet echt en na een uur besloten we om met de auto te gaan. Toen zijn we eerst nog en paar keer verkeerd gereden, maar uiteindelijk hadden we het gevonden. Toen bleek het dus gewoon een normale brug te zijn en was het niet zoveel bijzonders... Een beetje een teleurstelling. Vanaf daar zijn we toen maar gaan terug rijden, want het was inmiddels 14.00. Onderweg zijn we nog ergens hamburgers gaan eten en daarna hebben we eerst Lanya naar huis gebracht. Daarna gingen we bij Natasha's huis Lily's auto ophalen en ben ik met haar terug gereden naar Oakland. Vanaf daar ben ik met het openbaar vervoer teruggegaan en was ik om 21.30 thuis. Ik ben daarna vroeg naar bed gegaan, want maandag ga ik op een roadtrip met het gezin, naar Portland :) Maar dat komt in het volgende verslag.

Xx

De foto's bij het vorige verslag (Queesnday, Weirdi Grass en Hawaii):

De foto's van dit verslag:

• 24 Juni 2013 - 19:18

Hanny De Bruijn:

Hallo Esther,

Je hebt weer heel wat mee gemaakt de laatste tijd, prachtig die foto's tussen de vissen en de schildpadden. Hier in Nederland breekt de vakantie tijd weer aan, maar voor de zomer moet je hier niet zijn. We hebben een soort van constante herfst, tot eind mei heeft de verwarming gebrand, maar dat is nu dan wel over.

Daan is geslaagd voor zijn HAVO en is aangenomen op zijn vervolg opleiding HBO commerciele economie bij Fontys in Tilburg, deze school heeft als specialisatie, international events, music en entertainment studies. Maar eerst feesten natuurlijk.

Veel plezier daar en tot de volgende keer.
    groet
    Hanny

• 25 Juni 2013 - 17:57

Heleen:

Hey Essie, leuke verhalen weer. Weer heel wat gezien en meegemaakt. Hoe is het trouwens met die jongen uit Australie, hen je daar nog contact mee? Geniet maar lekker van alle leuke dingen. Dikke knuffel, je mamsie