De rest van de maand Maart - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu De rest van de maand Maart - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

De rest van de maand Maart

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 April 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo iedereen!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, dus het wordt weer eens tijd. Ik heb het de laatste tijd een beetje druk gehad en had niet echt tijd om iets te schrijven. Ook heb ik niet heel veel bijzonders gedaan, dus ik had ook niet zoveel te vertellen. Dus zal ik nu de rest van de maand maart even samenvatten ;)

Ik heb dus inmiddels de test gedaan voor de college om daar lessen te gaan volgen en dat was eigenlijk een beetje tijd verspilling. Die test was dus om 16.00 en zou drie uur gaan duren, nu bleek dus dat de test zelf maar ongeveer een uur was, maar daarna kreeg je nog een orientatie en een gesprek met een counselor. Die test was echt belachelijk makkelijk, het eerste deel was lezen en je had 25 minuten voor 25 vragen. Dan kreeg je dus series deze vraag:

Je zag zeg maar een bordje met Exit erop en dan vroegen wat betekend dit?
A. Ga hierin
B. Ga hier omheen
C. Ga hier niet in

Ik bedoel dat weet een kleuter nog… Daarna kreeg je een deel wiskunde ook weer 25 vragen in 25 minuten. Die kreeg ik niet helemaal af dus ik heb er een paar gegokt om toch maar wat in te vullen. Het was niet echt moeilijk maar je kreeg bijvoorbeeld deze vraag:

1 1/3: 2 2.3 = …

Dat is dus inmiddels een aantal jaren geleden dat ik dat gedaan heb dus moest ik wat langer nadenken en daar had ik dus geen tijd voor haha.
Daarna moest je een korte essay schrijven bijvoorbeeld over wat je na je opleiding voor werk wilt gaan doen, dus dat was ook niet zo moeilijk. Daarna was er een praatje van ongeveer een half uur om uit te leggen hoe alles werkt in de college en vervolgens moest iedereen individueel praten met een counselor. Ik was natuurlijk als laatste aan de beurt en die vent lachte me eigenlijk gewoon vierkant uit dat ik met mijn niveau die lessen wilde gaan volgen. Daar was ik dus niet zo blij mee dus ik heb geprobeerd hem uit te leggen dat ik voor oktober 72 uur aan lessen moet hebben gevolgd voor het au pair programma en dat ik anders niet kan verlengen. Toen stuurde die me dus naar de les Engelse literatuur, die les is al 10 weken bezig, dus hij zei dat ik het aan de lerares moest vragen en die wilde me dus niet toelaten. Ik kan alleen maar s’avonds en binnenkort beginnen de zomerlessen, maar die zijn daar dus allemaal overdag. Drama, drama, drama! Nu moet ik dus even gaan kijken of er op andere locaties wel lessen ’s avonds zijn en dan ga ik waarschijnlijk gewoon hele makkelijk Engelse lessen doen, omdat je daar snel veel uren voor hebt. En dan ben ik er maar vanaf, maar deze week was het springbreak en waren ze dicht dus dat moet ik dan maandag even bekijken.

17 maart was het St. Patrick’s Day en ging ik met Valentine, Sandra en een vriendin van Sandra naar een optocht downtown. Ik nam met Valentine de metro daar naartoe en we hadden daar afgesproken met de rest. Dit reisje ging alleen niet helemaal voorspoedig, het was superdruk in die metro en we stonden daar dus echt in een hoekje gepropt en het was ook nog eens hartstikke benauwd, geen goede combinatie voor mij. Dus na een tijdje werd ik dus helemaal duizelig en ben ik daar maar op de grond gaan zitten en toen kwamen we dus bij de halte waar we eruit moesten en het volgende moment lag ik dus daar op de grond in de metro… Lekker genant, was ik dus flauw gevallen en allemaal mensen daar aan het panikeren en die wilden dus de ambulance gaan bellen en alles. Dat vond ik nou ook weer niet nodig, dus we zijn er gewoon uit gegaan en iets gaan eten en drinken en daarna voelde ik me alweer normaal. Valentine zei dat ik wel mijn ogen open had, maar dat ik helemaal weg was… Nou hebben we dat ook weer meegemaakt. Daarna gingen we gewoon naar de optocht en het was opzich wel leuk, alleen super lang dus na een uur zijn we ergens iets gaan eten en daarna ben ik naar huis gegaan. ’s Avonds moest ik bij een ander gezin oppassen en dat was ook wel leuk. Het waren een meisje van 3,5 en een jongetje van 1,5 en hun opa was Nederlands haha. Het was wel een beetje apart want die kinderen waren dus vegan (veganistisch? Geen idee hoe je dat in het Nederlands zegt) Zelfs dat jongetje, lijkt me niet helemaal gezond voor zulke jonge kinderen, maar ja…

Met de baby’tjes gaat verder ook alles goed, ze beginnen al wat meer te bewegen, maar kruipen nog steeds niet, gelukkig voor mij haha. Het schijnt dus dat dat normaal is, als je een houten vloer hebt kruipen ze minder snel dan als je tapijt zou hebben. En V krijgt nu twee tandjes onderin, dus hopelijk gaat ie nou niet bijten haha.

Vorig weekend heb ik niet heel veel bijzonders gedaan. Op vrijdag ging ik samen met Julia een tv ophalen die ik via internet van iemand kon overnemen, voor $15. Het was dus wel zo’n oude brede haha, en we hadden dus geen auto. Hij was eigenlijk net te groot om goed vast te kunnen houden, dus stonden we daar op straat met die tv. Ik had Y gesmst of hij me eventueel kon ophalen, maar het was al best laat dus zijn we hem naar Julia’s huis gaan brengen want zij woonde drie straten verderop. Alleen was dus allemaal heuvel op en dat ging zo dus nooit lukken, dus had zij haar hostdad gebeld of z’on karretje had waar je bierkratjes enzo kan opladen en die hadden ze. Dus is ze die gaan halen, hebben we die tv erop geladen en hebben we dat ding de heuvel opgeduwd haha. Zaterdag had ik toen niet zoveel gedaan en zondag was ik met Julia naar Golden Gate Park geweest want het was super lekker weer. Eerst ging ik met de hele hostfamily naar haar huis, want ze gingen naar Target en dan eerst de tv ophalen. Dus die tv in de auto en toen ben ik bij Julia gebleven en gingen we eerst iets te eten halen. Uiteindelijk zijn we voor fish and chips gegaan en het was super lekker, dat hebben we toen mee naar het park genomen en toen hebben we daar een paar uur in de zon gelegen. We lagen op hippie hill en dat is altijd super leuk, want je kan daar dus lekker mensen kijken en er zijn ook altijd mensen die daar muziek maken, ik heb er een filmpje van gemaakt, dus ik zal proberen die te uploaden. Rond een uur of 17.00 was ik thuis en was ik verbrand haha, in ieder geval was ik wel verkleurd.

Verder ben ik nog steeds bezig met sporten en ben ik inmiddels in 3 weken 2,5 kg afgevallen en er is tot nu 7 cm van mijn buik af  Dus misschien is er nog hoop voor ik naar Hawaii vertrek haha. Mijn vlucht is geboekt voor 2 mei en ik kom de 14de heel vroeg terug, dus lekker bijna twee weken vakantie en met mijn luie kont op het strand liggen. De hostel is ook geboekt, en we hebben twee tours die we graag willen doen, dat zijn deze http://www.discoverhawaiitours.com/to/oahudolphinsnorkel_70.html en deze http://www.discoverhawaiitours.com/to/uss-arizona-memorial-south-shore-oahu-tour.html Voor de rest hebben we nog niet echt dingen gepland, dat zien we wel als we daar zijn. Ik ga daar ook kijken naar de universiteit, maar daar weet ik nog geen datum van. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

Zaterdag heb ik niet zoveel gedaan, uitgeslapen en daarna een beetje in huis rondgehangen, dus niet zo heel veel bijzonders.

Vandaag (zondag) was het dus Pasen, dat is hier maar één dag en ik had afgesproken met Julia. We gingen eerst naar Treasure Island, want daar was een rommelmarkt. Toen we weggingen was het best mooi weer, maar zodra we daar waren sloeg het weer helemaal om. Het begon te regenen, maar gelukkig was het grootste deel van de markt binnen, dus zijn we snel naar binnen gevlucht. We hebben daar een hele tijd rondgelopen, en ik had niets gekocht ;) en toen kwamen langs iemand die gratis een ‘reading’gaf, dus leek het ons wel leuk om dat eens te proberen. Ze ging dus eerst de kaarten schudden en daarna moest je de kaarten zelf ook nog schudden. Daarna ging ze de kaarten op tafel leggen en begon ze dingen te vragen. Ze vroeg of er veel jongens in mijn gedachten waren en of er iemand ‘mindgames’met mij aan het spelen was, waarbij voor beide het antwoord dus nee was. En toen ging ze nog andere dingen vragen, maar ik had dus geen idee waar ze het over had. Toen ging ze dus opnieuw schudden en moest ik ook opnieuw schudden en begonnen we opnieuw. Ze zei dat het kwam omdat ze al 25 mensen voor mij had gedaan en dat de kaarten nu veel beter voelden. Toen begonnen we dus opnieuw en zei ze dat ik een objectief persoon ben en dat ik goed dingen van buitenaf kan bekijken. Ook wist ik wat ik wilde en kwam er een relatie mijn kant op en dat was goed want ik had mijn vrouwelijkheid ontdekt en dat ging ik nu tot uitvoering brengen. Daar kwam het allemaal een beetje op neer haha, daarna ging Julia ook en dat ging wel in één keer goed ;) Daarna wilde we de bus nemen, maar het regende super hard dus moesten we rennen. We waren denk ik nog geen 3 minuten buiten en al helemaal doorweekt. Toen gingen we naar Doloros Park want daar was een Jesus Contest, alleen hadden we die net gemist. We zagen er daar nog wel een paar rondlopen, maar zijn maar weer verder gegaan. Onderweg waren een Belgisch cafe tegen gekomen en zijn we daar heen gegaan. We hadden een crêpe met slagroom, nutella, gekarameliseerde peer en amandelen. En een wafel met aardbeien, banaan, slagroom en nutella, echt super lekker! Ik weet niet of ik dit al eerder verteld heb, maar dat is een beetje ons dingen, als we ergens gaan eten, eten we eigenlijk altijd ‘breakfast food’haha. In Nederland eet je dat niet echt als ontbijt, maar bijvoorbeeld die crêpe en wafels worden hier meer als ontbijt gezien. Daarna gingen opweg naar huis, en heb ik thuis nog even een workout gedaan, die mocht ik natuurlijk niet overslaan. Ik ben nu op dag 25, dus nog 5 te gaan en tot nu toe nog niets overgeslagen en dat zijn we ook niet van plan ;) Je begint trouwens op mijn buik al twee lijnen aan de zijkant te zien, en dat na maar 3 weken, dus ik ben benieuwd hoe het er over een paar weken uitziet.

De baby’tjes zijn nu allebei ziek, ze hebben allebei koorts, dus hopelijk is het morgen wat beter, anders heb ik morgen mijn handen vol!

Dat was het dan weer, tot de volgende keer.

Xx

Foto’s: https://plus.google.com/u/0/photos/111349742237107254876/albums/5851292917244806049?authkey=CMOQvPCcl4792wE

Ik heb ze onder de foto's van de vorige keer gezet, dus je moet waarschijnlijk even naar beneden scrollen. Volgende keer zal ik ze in een aparte map zetten ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 39832

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: