Weekend Yosemite National Park - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu Weekend Yosemite National Park - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

Weekend Yosemite National Park

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Januari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo iedereen, daar ben ik dan weer met een nieuw verslagje. Ik zal proberen het een beetje kort te houden, door de week is er niet heel veel interessants gebeurd, dus het zal vooral over het weekend gaan ;)

Ik heb deze week gewoon gewerkt en er is niet heel veel bijzonders gebeurd. Donderdag heb ik met mama geskyped en die had erg goed nieuws! De doos met kleren die verdwenen was is weer terug in Nederland gearriveerd, nadat ze hem eerst hebben proberen af te leveren in LA. Dit is nogal heel erg raar want er stond duidelijk San Francisco op de doos en de postcodes lijken niet eens op elkaar. Maar gelukkig, mijn nagellak is gered! :) Toen heeft mama natuurlijk ook nog even de baby's gezien. Ik probeerde te skypen toen ze sliepen, maar ze werden al gauw weer wakker haha.

Vrijdag heb ik nog met Fleur geskyped, wat alweer veel te lang geleden was en dit was ook heel erg gezellig!

Ik zou dus zaterdag ochtend met 3 andere au pairs naar Yosemite National Park vertrekken. We hadden een auto gehuurd en zouden daar in ongeveer 4,5 uur heen rijden. Eerst zou ik eigenlijk op vrijdag bij iemand blijven slapen, maar dat kon op het laatste moment niet. Dus hebben ze mij 's ochtends bij mij thuis opgehaald. Nicole, een Duitse au pair reed en zou afwisselen met Celine, een Franse au pair. Dan was er nog Clarisse, die ook uit Frankrijk komt.

Met Nicole had ik wel een echt een klik, wat maar goed is ook aangezien we in mei samen naar Hawaii gaan, maar dat is een heel ander verhaal ;) Clarisse was ook wel aardig, maar een beetje saai, ze zei niet zoveel en ze sprak ook niet zo goed Engels, wat soms nogal lastig was. Celine was echt een beetje een apart persoon en Nicole en ik hebben ons eigenlijk het hele weekend aan haar geirriteerd. Maar ja, dat is het risico als je een reisje via Facebook regelt.

Maar we kwamen dus uiteindelijk rond een uur of één daar aan, dat was wel eerder geweest als Celine niet zo sloom had gereden. De snelheidslimiet was namelijk 35 mph (56km) en ze reed 21 mph33 op een weg waar geen stoplichten of ander verkeer was, echt belachelijk. Toen we bij het park aankwamen was er eigenlijk geen sneeuw te bekennen, maar zodra we het park verder in reden lag er een redelijk dik pak. We zijn toen naar een berg gereden waar ze van die hele grote bomen hadden. Alleen vanwege de sneeuw was een deel van de weg afgesloten en moest je te voet verder, kwamen die snowboots die ik speciaal had aangeschaft toch nog van pas! Onderweg kwamen nog een groep tegen die toen met ons meeliep en een zekere Tim begon een praatje met mij en Nicole aan te knopen. Hij is dus met ons meegegaan en heeft nog foto's gemaakt voor ons haha.

Daarna was het ongeveer half zes en konden we gaan inchecken. We hadden een verwarmde tent gehuurd, en toen we de sleutel hadden moesten we hem dus gaan zoeken. Dit was dus nog niet zo gemakkelijk, maar na ongeveer een uur hadden we hem gevonden. Toen moesten we alles wat een geur had; eten, toiletspullen etc. in een speciale 'bearbox'doen, want daar zitten dus beren en die wil je natuurlijk liever niet in je tent. Het was inmiddels half acht en we moesten nog eten, het restaurant zou tot negen uur open zijn dus zijn we maar snel daar naartoe gegaan. Daarna hebben we nog even in de lounge gezeten, maar die ging om tien uur ook dicht, dus gingen we toen maar naar de tent. Ik sliep in een bed samen met Nicole, want er was een tweepersoonsbed en twee eenpersoonsbedden. We hadden ieder vier dekens, dus we hadden het niet echt koud. Maar we hebben ook niet heel goed geslapen, die dekens waren namelijk heel zwaar en we konden maar geen fijne manier vinden om te liggen.

Zondag was de laatste dag in Yosemite en we hadden het plan om om negen uur op te staan. Toen ik wakker werd sliep iedereen nog en toen ik ging kijken hoe laat het was, moesten we even haasten. Het was namelijk half elf en om elf uur moesten we uitgecheckt zijn, gelukkig was dit wel op tijd gelukt en zijn we daarna nog gaan ontbijten. Vervolgens gingen we nog naar de giftshop en heb ik daar wat kaarten en een shotglaasje gekocht. Ik heb namelijk besloten dat ik voortaan voor elke reis een souvenir moet kopen. Daarna gingen we naar een Ranger walk over beren, maar we werden steeds de verkeerde kant opgestuurd, gelukkig waren we net op tijd.Het was eigenlijk een beetje een teleurstelling, want het was niet echt een wandeling, het was meer iemand die een praatje hield. Het verder wel interessant, maar niet echt wat we verwacht hadden. Daarna zijn we nog naar de waterval gegaan, wat ook heel mooi was en toen was het al vijf uur en begon het donker te worden. Toen zijn we dus terug gaan rijden en ik was uiteindelijk rond half tien thuis.

Nou dit was dan het reisje naar Yosemite, het beviel mij en Nicole heel goed en we waren ook wel benieuwd hoe het er in de lente uit ziet. Dus waarschijnlijk gaan we dan nog een keer terug, ze kan dan haar auto meenemen (omdat er dan geen sneeuw ligt) en daar passen 7 mensen in. Het plan is dus om de hele auto vol te laaien en dan nog een keer terug te gaan. Dit wordt dan ook goedkoper omdat we geen auto hoeven te huren en de prijs van het huisje gaat natuurlijk door zeven. So I'll keep you posted!

Xx

PS: Ik kan volgens mij geen foto's meer toevoegen, dus ik zal proberen of ik een andere manier kan vinden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 39869

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: