En het normale leven is weer begonnen.. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu En het normale leven is weer begonnen.. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

En het normale leven is weer begonnen..

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Januari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hier is dan het derde verslag in drie dagen, maar hierna ben ik weer helemaal bij :) Nu maar hopen dat ik niet weer achter raak, want het is behoorlijk wat werk om het weer in te halen haha.

Maandag was weer een normale dag en heb ik gewoon gewerkt. Verder weet ik niet meer precies wat ik heb gedaan, maar het zou wel niet zoveel bijzonders zijn geweest.

Dinsdag moest ik overdag gewoon werken en had ik 's avonds mijn maandelijkse au pair meeting. Normaal gesproken heb ik hier niet echt heel veel te melden maar dit keer heb ik toch maar even de kleine irritaties aangekaart. Mijn LCC, zeg maar een soort begeleider, Leslie, is dus ook hier thuis geweest voor ik hier kwam om het huis te inspecteren en te kijken of het geschikt was voor een au pair. Zij weet dus ook hoe klein het appartement is en nu begint dit bij mij soms toch wel irritaties op te leveren. Zoals ik vorige week al zei zit ik dus als ik vrij ben wat vaker in mijn kamer of spreek ik ergens anders met iemand af. Ook is het huis heel erg gehorig, en je hoort dus echt ALLES. Zo kan ik bijvoorbeeld de bovenburen horen als ze rondlopen, douchen of de wc doortrekken. Ook kan ik eigenlijk alles horen wat in het huis gebeurd vanuit mijn kamer. En met alles, bedoel ik ook alles, dus ook als Y en N even een 'moment' samen hebben, als je begrijpt wat ik bedoel. Aan dit laatste kan ik natuurlijk niet zoveel doen, het is niet dat ze echt veel lawaai maken, maar je hoort hier in huis gewoon alles. En als ik erover zou beginnen zou dat het alleen maar heel ongemakkelijk maken voor iedereen, dus hou ik mijn mond er maar over. Maar over de overige dingen heb ik het toch met Leslie gehad en zij zei dat ik anders misschien moet vragen of ik een tv op mijn kamer mag. Een ander meisje in mijn LCC groep had er nog eentje over en nu moet ik het dus alleen nog maar vragen. Maar ik wil niet dat ze denken dat ik ze ineens niet meer mag ofzo omdat ik nu meer op mijn kamer zit, dus dat vind ik dan nog best lastig. Verder was het wel een leuke meeting, daarna ben ik nog met Sandra naar de McDonalds gegaan en daarna gingen we allebei naar huis.

Woensdag moest ik ook weer gewoon werken en 's avonds ging ik met Julia naar de manicure. Dat had ik dus nog nooit gedaan en ik wilde dat dus toch wel een keer doen. Ik had een French Manicure en het was op zich wel leuk, het kostte $15. Ik zal het denk ik niet zo heel vaak doen, want wat ze daar doen qua nagellak kan ik zelf ook wel, maar het is misschien wel goed om het misschien eens in de maand ofzo te doen. Alleen doe ik dan denk ik wel een gewone manicure want ik denk dat dat toch net iets langer mooi blijft.

Donderdag moest ik dus ook weer werken en dit keer hadden we wel een playdate met Julia. Gelukkig sliepen allebei de baby's totdat V wakker werd en het dus weer de hele weg naar huis op een krijsen zette. s'Avonds heb ik eigenlijk niets gedaan en weer op mijn kamer gezeten.

Vrijdag moest ik ook weer werken en 's Avonds had ik afgesproken met een andere au pair Elena. We gingen naar de film en wat eten. We gingen dus eerst de kaartjes ophalen en toen had ze een vriendin bij en wat bleek nou? Die was dus Nederlands, dat is eigenlijk de eerste Nederlandse au pair die ik zo spontaan heb ontmoet hier. Jammer genoeg woont ze niet in San Francisco, maar in San Rafeal, maar was toch wel grappig. Daarna gingen we uiteten met zijn tweeen en ik had Mac&Cheese nog iets Amerikaans dat ik nog moest proberen. Daarna gingen we naar de film The Impossible en als je een potje wil janken moet je daar zeker naartoe gaan, die film was behoorlijk heftig. Het ging over een familie die op vakantie was in Thailand in 2004 en toen de tsunami hebben overleefd. Dat het gebasseerd is op een waargebeurd verhaal maakt het natuurlijk net even iets heftiger dan als het gewoon een verzinsel zou zijn. Na de film waren we allebei een beetje depri en zijn we naar huis gegaan.

Zaterdag heb ik eerst uitgeslapen en oma was natuurlijk jarig dus die heb ik ook nog even gebeld. N was ook jarig dus ik had een bloemetje voor haar gekocht en 's middags had ik met Sandra downtown afgesproken. We gingen kijken voor wat dingen voor in onze kamer en ik heb wat kussens, een sprei, een soort van kapstok die je aan je deur kan hangen en een sieradenkistje gekocht. Ik moest om 18.00 weer terug zijn want dan moest ik werken. N en Y gingen uiteiten voor N's verjaardag, maar ze waren rond 9.30 al weer terug. Ik heb toen dus ook aan Y gevraagd voor die tv en hij zei dat het in principe gewoon moet kunnen want ze hebben een extra kabel, alleen moest hij dan aan de huisbaas vragen of we die kunnen doortrekken naar mijn kamer. Dus misschien kan ik dan toch een tv op mijn kamer.

Zondag zou ik om 11.00 uur met Sandra en twee andere au pairs naar de film gaan en om 10.00 met mama skypen. Dat skypen dat was dus eigenlijk toen ik onderweg was, maar ik was nogal vroeg dus had ik toch nog genoeg tijd om nog even met mama te kletsen. Sandra's bus was niet komen opdagen en ze zou de film niet meer halen en dus had ze afgebeld. De andere au pairs zouden wel komen, dus heb ik gewacht tot die er waren en toen gingen we naar Les Miserables. We gingen voor de helft van de prijs omdat het in de ochtend was, en dat was eigenlijk maar goed ook. Het is op zich wel een goede film alleen vond ik hem veel te lang, en ze zingen echt alleen maar. Er wordt geen een keer normaal gesproken echt alles wordt gezongen wat dan op een gegeven moment een beetje irritant wordt, vooral omdat sommige acteurs dus echt niet fatsoenlijk zingen. Daarna ging ik naar huis en belde Julia mij of ik met haar wilde gaan lunchen in Haight Street. Dat wilde ik op zich wel, dus ik zou haar bellen als ik er was. Uiteindelijk heb ik haar 3 keer gebeld en een paar keer gesmst maar ze nam niet op dus ben ik naar huis gegaan. Daarna belde ze me nog een keer en wat bleek nou, ze had helemaal geen gemiste oproepen en ontving ook mijn smsjes niet. Toen zijn we dus alsnog gegaan en daarna gingen we een beetje rondkijken in wat vintage winkeltjes. Daarna ben ik naar huis gegaan, heb ik gestofzuigd, gedweild, mijn kamer opgeruimd en gedoucht en toen was de dag alweer voorbij.

Nou we zijn eindelijk weer helemaal bij met de verhaaltjes. Volgend weekend ga ik een weekend naar Yosemite National park, dus hopelijk komen er volgende week ook nog wat leuke verhalen.

Hier een linkje met dingen die je in Yosemite kan doen in de winter http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/upload/yg13-1.pdf

Nou tot volgende week maar weer!

Xx

  • 14 Januari 2013 - 20:12

    Hanny De Bruijn:

    Hallo Esther,

    Wat een belevenissen allemaal en wat jammer dat je zo weinig gezien hebt in Arkansas. Dat kerst heel anders is dan bij ons, heb ik wel vaker gehoord. De cadeautjes zijn het belangrijkste en eten aan een mooi gedekte tafel doen ze volgens mij nooit.
    Ook hier is het gewone leven gelukkig weer begonnen na al die feesten is dat wel weer goed zo. Het is koud (-2 overdag) in Nederland en er gaat wat sneeuw vallen (5 cm), het blijft de komende 2 weken waarschijnlijk koud, dus gaat het kriebelen bij de schaatsliefhebbers.
    Ik ben wel blij met dit weer, de kerst enzo was alleen maar grijs en regen. We roepen steeds het is weer 50 tinten grijs vandaag (ha,ha).

    Leuk dat je die verslagen zo volhoudt, dat kan je altijd leuk terug lezen.

    Tot lees en groetjes

    Hanny

    P.S. Je haar is leuk, maar wat een belachelijke prijzen voor de kapper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 39847

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: