Christmas in Arkansas - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu Christmas in Arkansas - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

Christmas in Arkansas

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Januari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo iedereen :)

Het heeft even iets langer geduurd, maar hier is dan het volgende verslag. Ik had namelijk van iedere dag een kleine samenvatting gemaakt op mijn Ipad, maar toen deed ie een beetje raar en kon ik ze niet openen, dus moest ik wachten tot de batterij leeg was en nu doet ie het weer gewoon gelukkig. Nou hier gaan we dan.

Maandag 24 december was ik nog steeds ziek, maar gelukkig waren N en Y de hele dag thuis om spullen in te pakken, morgen zouden we namelijk naar Arkansas vertrekken. Ook was opa natuurlijk nog jarig, dus die heb ik ook nog even gebeld, maar jammer genoeg hadden we niet zo'n goede verbinding en was het dus niet zo'n lang gesprek. Ik heb vandaag niet echt gewerkt, want het was natuurlijk belangrijker om proberen beter te zijn voor de reis van morgen. Ik heb heel even op de baby's gepast zodat N en Y konden inpakken, daarna heb ik zelf mijn spullen ingepakt en heb ik eigenlijk de hele dag in bed gelegen. We zouden 's nachts om 3.00 vertrekken dus heb ik een poging gedaan om vroeg te gaan slapen. Maar doordat ik dus de hele dag al had geslapen lukte dat niet echt. Dus ik ging rond een uur of 11 slapen.

Dinsdag 25 december werd ik dus al om 1.00 wakker en had ik dus maar 2 uurtjes geslapen, gelukkig daarna nog even verder geslapen tot om 2.30 de wekker ging. Om 3.00 ging Y de auto halen, maar de accu was leeg. Toen moesten ze dus een garage bellen om die accu op te laden en N was allemaal aan het stressen dat we het vliegtuig zouden missen. Gelukkig was de auto op tijd gemaakt en konden we rond 3.45 alsnog vertrekken. Eenmaal bij het vliegveld aangekomen ging ik samen met N en de baby's vast inchecken en in de tussentijd ging Y de auto parkeren. Ik was dus nog steeds ziek en deze dag was dan ook niet zo'n pretje, maar ik heb het overleefd. Om 6.10 vertrok ons vliegtuig, we moesten overstappen in Denver en rond 14.00 kwamen we aan in Little Rock, Arkansas. Natalie en Ron, de zus en vader van N, kwamen ons ophalen op het vliegveld en toen we aankwamen was er dus een hagelstorm, niet echt al te prettig. Daarna ging de hagelstorm over in een sneeuwstorm, wat heel ongebruikelijk is daar, het sneeuwt daar namelijk nooit. En nu viel er ineens super veel sneeuw, ik had in ieder geval wel een witte kerst ;) Rond 16.00 kwam de rest van de familie om de cadeautjes uit te pakken. N broer Todd met zijn vrouw Anetra en kinderen Emily en Johnathan, Cathy, de zus van Anetra, met haar kinderen, Arielle, Clarissa, Maya en Gabriel, Laura, een vriendin van Leilani, N's moeder, Natalie en haar man Scott en N's andere broer Tim. Dat was dus best druk, maar eigenlijk was het niet zo heel bijzonder. Als avondeten hadden we Lasagna van een papieren bord met plastic bestek en dat was het, dat is toch iets anders dan ik normaal gewend ben met kerst. Vervolgens gingen eerst de kinderen de cadeautjes uitpakken en daarna de volwassen. Er waren echt superveel cadeautjes, ik denk dat er zo'n 100 onder de boom lagen. Dat was best wel gezellig, tot rond een uur of acht de stroom ineens uitviel. Dit betekende ook dat we geen warm water hadden, want dat ging dus ook met stroom. Toen gingen we dus maar verder met kaarslicht en ik had ook nog wat cadeautjes gekregen. Van Anetra had ik oorbellen gekregen, van Natalie nagellak en lipbalsems en van Leilani thee en een gevulde kerstsok, dus dat was wel leuk. 's Avonds ging Cathy met haar 4 kinderen weer naar huis, maar zij hadden ook geen stroom. Ook Todd en Anetra met de kinderen gingen naar huis, maar bij hun viel later op de avond ook de stroom uit. Tim heeft die avond in een kast geslapen omdat bij hem thuis ook de stroom uit was gevallen en we geen andere plek voor hem hadden. s'Nachts werden de baby's ziek en waren ze de hele nacht aan het huilen, dus niemand had echt een goede nachtrust gehad.

Woensdag 26 december hadden we nog steeds geen stroom en had iedereen dus ook slecht geslapen. Ik sliep trouwens in de kelder waar ze een bioscoop hadden, ik sliep dus in die bioscoop in een hoekje waar ze een bed hadden neergezet. Dit bed was niet echt heel comfortabel, het voelde namelijk alsof er een stalen balk ofzo in het midden zat en dan vanaf die balk liep het matras naar buiten af. Dus je kon niet in het midden liggen, want dan rolde je automatisch naar een van de zijkanten en het was gewoon een eenpersoonsbed, dus dat was niet echt heel fijn. Allebei de baby's waren ziek en iedereen was een beetje chagrijnig, verder hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. Ze hebben hier geen tweede kerstdag, dus dit was eigenlijk weer een 'normale'dag, maar dan zonder stroom haha. Todd en Anetra waren met hun kinderen hier naartoe gekomen omdat ze nu dus ook geen stroom hadden. Gelukkig hadden we een openhaard in de woonkamer, dus gelukkig was het niet koud. En Todd en Anetra hebben daar geslapen.

Donderdag 27 december was eigenlijk een beetje hetzelfde als gisteren. We hadden nog steeds geen stroom, ik was nog ziek, de baby's ook en de baby's hadden al wat andere mensen aangestoken.Verder waren mensen nu alleen maar nog chagrijniger.

Vrijdag 28 december om 4.00 kwam eindelijk de stroom weer aan. Ik sliep natuurlijk, maar zodra ik wakker was ging ik natuurlijk meteen douchen. Dat kon dus drie dagen niet en na die vliegreis kon ik eigenlijk wel een douche gebruiken, dus gelukkig deed de stroom het eindelijk weer. Ook kwam de zus van Ron, Brenda vandaag voor een paar dagen en was Laura weer naar huis. Ze kwam 's avonds aan en we gingen meteen nadat ze was aangekomen naar een Comedy Club. Dat is dus een soort bar, waar dan een stand-up comedian komt, dit keer was het Matt Sandler (de broer van Adam Sandler), en het was op zich wel leuk. Todd en Anetra gingen niet mee want die pastte op de baby's. Dit was trouwens de eerste keer dat ik het huis uit ben geweest sinds we zijn aangekomen. Daarna gingen we naar huis en gingen we nog spelletjes doen en daarna slapen.

Zaterdag 29 december was ik nog steeds niet beter en ook waren de baby's nog ziek. Todd en Anetra zouden dus op de baby's passen en moesten voordat ze de baby's naar bed brachten de luiers verschonen, maar dat hadden ze dus niet gedaan. Met het gevolg dat de baby's 15 uur niet verschoond waren en dus enorme luieruitslag hadden, tot bloedens toe. Dus N was nogal boos op Todd en Anetra, wat de sfeer er niet echt beter op maakte. Vandaag probeerde Leilani mij ook nog aan Tim te koppelen, ze vind namelijk dat hij een vrouw nodig heeft en ik was blijkbaar een geschikte kandidaat haha. 's Avonds gingen we in de bioscoop in de kelder The Avengers kijken en daarna gingen we slapen.

Zondag 30 december gingen Scott en Natalie naar huis en kreeg ik hun kamer. Dat was een stuk comfortabeler, een tweepersoonsbed en een eigen badkamer :) Ook zijn we nog even naar downtown Little Rock geweest, alleen was het zondag en was dus bijna alles dicht. Toen hebben we ergens geluncht en zijn we daarna terug gegaan. 's Avonds had Brenda spaghetti gemaakt en dat was de zondag alweer.

We zouden eigenlijk deze week ook nog naar Memphis gaan, maar uiteindelijk hebben ze besloten dat toch maar niet te doen. Best wel een beetje een teleurstelling voor mij, want uiteindelijk heb ik eigenlijk helemaal niets gezien...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 39859

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: