Aparte week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu Aparte week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

Aparte week

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Januari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Daar ben ik weer!

Het is even geleden en ik loop geloof ik zo'n drie verslagen achter, maar die komen er nu aan :) Ik ga gewoon verder waar ik gebleven was en per week post ik opnieuw, anders wordt dit wel heel lang en het is me teveel werk om alles in een keer te doen haha!

We waren gebleven bij maandag 17 december. Allereerst Happy B-Day Fleur! ;) Gister avond ben ik dus terug gekomen uit Orange County, maar vandaag moest ik weer gewoon werken. Ik was wel behoorlijk moe, dus ben maar niet gaan wandelen met de baby's vandaag, en ben vroeg naar bed gegaan. Verder was het niet heel interessant.

Dinsdag was ik eigenlijk van plan om wel te gaan wandelen, maar dat ging dus niet door omdat we zulke fijne buren hebben, die geen rekening houden met die wandelwagen. Ik moet dus achterom komen zeg maar met de wandelwagen, maar daar parkeren de buren altijd hun auto, dat is namelijk de oprit. Er staan meestal twee auto's naast elkaar, en normaal gesproken kan ik er net langs met de wandelwagen. Vandaag dus mooi niet, ik paste er dus niet door, aan geen van de kanten want ze hadden ook nog scheef geparkeerd, dus het paadje werd alleen maar smaller. Erg fijn, toen kon ik dus weer gezellig terug naar binnen en de baby's weer helemaal gaan uitladen. Ik moet dus een baby naar boven brengen (we wonen op de tweede verdieping en de wandelwagen zit zeg maar in de kelder), die moet ik dan ergens neerplanten, in de hoop dat ie het niet op een krijsen zet en dan moet ik weer terug naar beneden om de andere te halen. Dat is allemaal een heel gedoe, en nou was het ook nog voor niks want we konden niet eens naar buiten... s'Avonds moest ik ook werken van 20.00 tot 22.00 omdat de zus van Y in San Francisco was deze week en ze gingen met zijn alle uiteten. Gelukkig voor mij lagen de baby's al in bed voor ze weggingen, dus ik hoefde niet echt iets te doen. Wel jammer dat er niet echt iets te eten voor mij in huis was, maar gelukkig had ik die middag sushi gehaald en heb ik die maar opgegeten.

Woensdag was een beetje een rare dag, want de baby's kregen vandaag hun controle en inentingen. Dus ik moest in de ochtend gewoon om 9 uur beginnen en om 13.00 kwamen Y en N thuis om de baby's op te halen. De afspraak was om 13.30 en ze kwamen pas rond 16.00 terug, dus voor mij lekker tijd om gtst terug te kijken. Daarna hoefde ik dus nog maar een uurtje te werken en was mijn werkdagje alweer voorbij. Met de baby's was alles gelukkig goed, alleen heeft A een plat hoofd aan de achterkant. Dit heeft meerdere oorzaken, zo zat hij onder andere klem met de bevalling en sliep en lag hij lange tijd met zijn hoofd plat. Daardoor heeft hij nu de een plat hoofd (oké, dit klinkt echt heel raar, hopelijk snap je wat ik bedoel) en moet hij binnenkort nog een keer terug voor extra controle. Als het dan niet verbeterd is moet hij voor een maand of 4 een helm dragen, om zijn hoofd een goede vorm te geven. 's Avonds had ik afgeproken met Julia om nog wat kerstcadeautjes te gaan kopen en te gaan eten bij de Cheesecake Factory. We gingen eerst kijken voor kerstcadeautjes, want we hadden allebei nog bijna niets. Het is altijd super grappig als ik met Julia ergens heen ga, want we krijgen altijd nogal rare opmerkingen en aanbiedingen haha. Als we bijvoorbeeld op Haight street lopen krijgen we altijd drugs aangeboden. We doen volgens mij niets vreemds, we lopen alleen voorbij, maar elke keer is het weer raak. Dit keer gingen we dus downtown kerst inkopen doen en hier kregen we spontaan dates aangeboden haha! Eerst stonden we in een winkel en ik ging vast afrekenen, terwijl Julia voor schoenen ging kijken. Toen ik klaar was ging ik haar dus zoeken, staat daar een of andere gast tegen haar te praten. Hij vond ons geloof ik nogal interessant, maar uiteindelijk gingen we dus weer verder. Schijnbaar was zijn openingszin: '' Cows are singing in heaven right now, because you really rock that leather jacket!'' (vertaling: Koeien zingen in de hemel, omdat dat leren jack je zo goed staat.) En Julia had echt zoiets van WTF?! Maar het was wel grappig. Toen gingen we op weg naar de Cheesecake Factory en kwamen we 2 Australiers tegen die de weg naar de bioscoop wilde weten. En daarna vroegen ze dus of we met ze mee wilden, maar dat hebben we maar niet gedaan, want we moesten ook nog eten haha! Toen we bij de Cheesecake Factory aankwamen gingen we maar eens kijken hoe laat het was, 22.30?! Oeps! Ze gingen dus om 23.00 dicht en we hebben dus maar gewoon cheesecake gehaald om mee te nemen en dat thuis opgegeten.

Donderdag hadden de baby's koorts door de inentingen, maar gelukkig sliepen ze veel dus dat scheelde voor mij. N kwam eerder thuis van haar werk, omdat ze ziek was. Ze was naar de dokter geweest en ze had een infectie aan het borstweefsel. Er was iets geblokkeerd ofzo, omdat ze te veel borstvoeding gaf in dezelfde positie. Daardoor had ze dus koorts, maar ze had er ook nog een griepje bovenop. Verder ben ik vroeg naar bed gegaan en dat was het wel.

Vrijdag is N de hele dag thuis gebleven en gaf ze dus borstvoeding omdat dat hielp tegen die blokkade. Dus elke keer als het etenstijd was voor de baby's moest ik haar wakker maken. Verder had ik wat last van mijn keel en waren de baby's nog steeds niet helemaal lekker.

Zaterdag werd ik dus ziek wakker, met koorts en ik had eigenlijk mijn hele dag al volgepland. Ik zou met Sandra downtown afspreken en dan meegaan naar haar huis en daar slapen. We zijn dus alleen even downtown gegaan, en dat was ook een beetje omdat ik niet echt een keus had aangezien ik nog steeds geen kerstcadeaus voor Y en N had en dat kon ik natuurlijk niet maken. Dus toch maar even gegaan en zodra ik thuis was ben ik mijn bed weer ingedoken.

Zondag was ik nog steeds ziek, maar ook vandaag was behoorlijk volgepland. Ik had om 11.00 een afspraak bij de kapper om mijn haar te laten knippen en kleuren. Dit stond al heel lang in de planning, maar het is hier gewoon zo ontzettend duur om naar de kapper te gaan dat ik nog even had gewacht. Uiteindelijk wilde ik het voor de kerst wel gedaan hebben, dus heb ik maar een afspraak gemaakt. Het qua model eigenlijk redelijk hetzelfde gebleven. Alleen is het nu bruin geverfd, in ombre stijl. Het is dus boven donkerder dan beneden en er zijn drie verschillende kleuren gebruikt. Uiteindelijke schade.... $210, zonder fooi (dat hoort 20% te zijn, ik heb er geloof ik $240 van gemaakt) En dat wordt hier dan nog verstaan onder redelijk goedkoop, je zit hier zo aan de $500 als je naar de kapper gaat. Daarna zou ik eigenlijk met Julia afspreken, maar dat heb ik afgezegd om nog maar even mijn bed in te duiken. Want 's avonds hadden nog een kerstdiner met andere au pairs. Julia en ik waren vroeg dus we liepen daar een beetje rond, en je raadt het al, de opmerkingen vlogen ons weer om de oren haha. Nu was dit een beetje een vage buurt, dus waren we er niet echt blij mee, allemaal van die rare gasten die voorbij reden riepen allemaal naar ons, dus dat was het niet helemaal. Gelukkig kwam al snel het meisje dat de reservering had gemaakt en zijn we naar binnen gegaan. Er waren 18 mensen die zich hadden aangemeld, en uiteindelijk zijn er maar 10 komen opdagen, dus dat was wel jammer. We gingen eten in een tapas restaurant en iedereen had een cadeautje meegenomen. Ik had kerstsokken gekocht haha. Na het eten werden de cadeautjes op tafel gelegd en trok iedereen een nummertje. Nummer 1 mocht een cadeau pakken en openmaken, dan was nummer 2, die kon een cadeau pakken of het cadeau van nummer 1 'stelen'. Je wilde dus de laatste zijn, dan kon je namelijk van alles kiezen. Ik was dus de laatste, maar ik heb gewoon het laatste cadeautje opengemaakt, ik wist namelijk wat het was ;) Het was een cadeaubon voor de Starbucks en Julia had hem gekocht haha. Daarna zijn we nog even naar een bar gegaan, waar ze gelukkig bij de ingang niet om je id vroegen en daarna naar huis en naar bed.

Dit was dus verslag nummer 1, er komen er dus nog een paar aan, maar die worden verspreid over verschillende dagen anders is het wel heel veel werk.

Ik heb wat foto's van het kerstdiner, en misschien kan je mijn haar ook een beetje zien, daar heb ik namelijk nog niet echt een goede foto van ;)

  • 04 Januari 2013 - 16:44

    Kees En Paula:

    Hey meid,
    Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar !! Ik hoop dat je leuke kerstdagen en oud en nieuw hebt gehad, maar dat lezen we nog wel in je vervolg verslagen :), je moeder is samen met Jan, Laura en Stef bij ons geweest op Kerstavond en dat was erg gezellig. Voor zover ik het kan zien heeft je haar een mooie kleur, ik hoop dat je gauw wat andere foto's hebt.
    Hier is alles rustig geweest en het gewone leven is weer van start gegaan.
    Ik heb hier nog een brief van je oma liggen maar die wil ik eigenlijk even gewoon naar je mailen, wil je dus ffs je mailadres doorgeven of hebben we die al (?).
    Nou ben weer benieuwd naar de rest van je avonturen en volgens mij heb je wel een leuke tijd daar tot nu toe.
    Veel liefs vanuit Linschoten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 39867

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: