Southern California Trip (Part 2) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu Southern California Trip (Part 2) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

Southern California Trip (Part 2)

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 December 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Vrijdag was dus de grote dag, ik ging Ben opzoeken in zuid Californië. Ik ging dus pas om 11 uur slapen, en daarna werd ik wakker om 1 uur en 3 uur en om 4 uur moest ik er al uit, want ik moest de eerste bus nemen om 5 uur. Om 5 uur nam ik dus de bus en daarna een trein om vervolgens rond een uur of 6 op het vliegveld te zijn. Mijn vlucht vertrok om 7.40 en ik had geen bagage om in te checken dus ik had ruim de tijd. Ik kwam om ongeveer 9 uur aan in Orange County, waar ben me kwam ophalen. We hadden eerst nog even wat problemen om elkaar te vinden, maar later bleek dat hij 2 verdiepingen lager aan het wachten was in de auto. Hij had al bedacht wat we gingen doen, dus we reden meteen door naar Hollywood om daar een Celebrity Houses tour te doen. We gingen dus in een minibusje en dan had je een gids die ging vertellen welke huizen van wie waren en wat grappige weetjes. Het was op zich wel grappig en we hebben best vee huizen gezien, zoals die van oudere andere Marilyn Monroe, John Travolta, Bruna Mars, Gwen Stefani, Denzel Washington, en Julia Roberts. Ik heb foto's gemaakt het enige proleem is dat ik niet meer precies weet welke van wie is haha. De tour duurde twee uur en dat was eigenlijk een beetje te lang, na ongeveer eender was het eigenlijk wel genoeg geweest en begon het een beetje saai te worden. Na de tour zij we een beetje rond gaan lopen in Hollywood en heb ik nog een paar foto's gemaakt. Daarna gingen we naar een straatje waar ze allemaal kleine kraampjes met Mexicaanse spulletjes had en ook eetkraampjes, maar ik ben vergeten hoe het straatje heette. Vervolgens hebben we de metro gepakt en zijn we naar Chinatown gegaan wat ook wel erg ureum was. Vervolgens gingen we teug naar de auto en zijn we naar Venice Beach gereden, waar we rond een uur of zes aan kwamen. En je zult het niet geloven, het was compleet uitgestorven op een paar wiet rokende hippies na. Toen zijn we dus maar iets gaan eten en vervolgens begonnen we aan de terugreis met een enorme file. Wat normaal ongeveer een uur zo duren, duurde nu vier uur. Maar gelukkig had Ben een GPS die de file ontweek en ware we na twee uur toch bij zijn huis aangekomen.
Zijn familie is best wel rijk zou je kunnen zeggen. Ze wonen zeg maar echt in een buurt waar je door zo'n hek moet met een slagboom ervoor om binnen te komen, echt een beetje desperate housewife achtig. Zijn ouders en zusje waren ook super aardig. Hij vertelde zelfs dat zijn moeder speciaal voor mij lakens wilde gaan kopen omdat ze niet machte met de kleuren op de muur haha. Nadat ik zijn familie had ontmoet ben ik eigenlijk meteen naar bed gegaan, omdat ik echt kapot was. Ik had maar zo'n hooguit 4 uurtjes geslapen en was al sinds 4 uur wakker, dus het werd wel eens tijd om naar bed te gaan.

Zaterdag werd het een dagje San Diego en gelukkig was het wat beter weer dan gisteren. Rond een uur ophalen tien reden we aan en onderweg kwamen we langs een viewpoint. Dan kan je langs de weg stoppen en hebben ze een speciale parkeerplaats waar je dan een heel mooi uitzicht hebt. Dus daar zijn we even gestopt en hebben we wat foto's gemaakt. Daarna gingen we door naar een andere plaatsje waar je de zeeleeuwen gewoon op het strand zag liggen en je kon ook nog redelijk dichtbij komen, dus ook daar weer wat foto momentjes. Je kon daar ook bij een soort klif maar beneden lopen en dat hebben we ook nog gedaan. Je kon daar echt hele mooie foto's maken, waar in de achtergrond het wat tegen de rotsen knalde. Vervolgens reden we door naar Cabrillo, een nationaal park. Hier had je een heel mooi uitzicht over San Diego en hebben we nog een stukje van de wandelroute meegepakt om vervolgens door te rijden naar San Diego Zoo.
Dit schijnt een van de beste dierentuinen ter wereld te zijn en ik snap wel waarom. Het is heel ruim opgebouwd en je hebt verschillende routes, voor verschillende werelddelen. En ze hebben er echt heel veel verschillende dieren. Wat wel grappig was, was toen we naar de leeuwen gingen. Er stond dus op een bordje voor de kooi dat ze sproeien tot wel 7-10 feet (geen idee hoeveel dat in meters is) ver. Wij waren net dat bordje aan het lezen toen die leeuw dus mensen begon te besproeien haha! Daarna zijn we maar verder gelopen en kon je mensen weer horen gillen omdat die leeuw weer bezig was, dat was echt heel komisch. Toen het donker begon te worden zij we maar gegaan, want er was toen ook niet veel meer te zien. Jammer genoeg heeft de batterij van mijn camera het na dit punt begeven en had ik geen oplader bij. Ik heb nog we, wat foto's gemaakt met mijn mobiel en Ben heeft nog foto's gemaakt, maar die moet hij nog naar mij doormailen, dus die volgen nog.
Daarna reden we door naar Coronado Island waar je een heel groot luxe hotel had met allemaal kerstverlichting, wat super mooi was om te zien. Ook hadden ze allerlei kraampjes en een ijsbaan. Dus we hebben daar nog even rondgelopen en foto's gemaakt. Daarna kwam Bens nicht Ashley ons ophalen om ergens iets te gaan eten. We gingen aar een Vietnamees restaurant waar ik Fung moest proberen. Dat is dus eigenlijk een soort van bouillon met selderij en dan wat vlees en noedels. Daar krijg je dan wat rouwe groente en kruiden bij die je er dan in doet. Vervolgens zorg je dat de noedels de rouwe groente bedekken en worden ze door de soep gekookt. Het was op zich wel lekker, maar het was niet heel erg bijzonder ofzo. Daarna zijn we naar Bens huis gereden en heb ik gedoucht, daarna gingen we nog een beetje film kijken en gingen we naar bed.

Vandaag was het zondag en de laatste dag in zuid Californië. We hadden eigenlijk het plan om naar Laguna Beach ( voor de kenners, hier is dus de serie Laguna Beach de voorganger van the Hills opgenomen) te gaan, ongeveer 20 minuten van zijn huis, maar het was niet echt mooi weer dus hebben we dat maar niet gedaan. We zijn wel even door de buurt gelopen en een berg op, om het uitzicht te zien. Vervolgens hebben we een beetje bij ben thuis rondgehangen en hadden we besloten dat Whale watching wel een goede activiteit was ondanks het weer. Zo gezegd, zo gedaan, Ben heeft geserveerd en daar gingen we dan naar Newport Beach. We gingen eerst nog iets eten bij Bear Flag Fish Company, die heel goed scheen te zijn en dat hebben we gemerkt. Er stond een rij tot buiten, dus hebben we daar alleen eten gehaald om het vervolgens mee te nemen naar de locatie van het Whale watching, en hebben we het daar in de auto opgegeten.
Daarna gingen we dus naar de boot en eigenlijk was het helemaal geen goed weer, geen zon, regen en het was koud, maar het was het zeker waard. De tour duurde twee uur en we hebben jammer genoeg geen walvissen gezien. Toen de gids vertelde dat de tour voor ons helemaal niets gezien had beloofde dat natuurlijk niet veel goede. Maar gelukkig na ongeveer een kwartiertje kwamen de eerste dolfijnen tevoorschijn. En het waren een super grote groep van tussen de 3 en 5 duizend dolfijnen. Ze bleven de boot maar volgen en sommige hadden zelfs baby'tjes bij zich. Jammer genoeg deed mijn camera het dus niet meer, maar ik heb wel wat filmpjes kunnen maken met mijn telefoon en gelukkig had Ben ook zijn camera bij. Na twee uur was het jammer genoeg voorbij en gingen we op weg naar het vliegveld Een link voor een filmpje dat Ben heeft gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?=0utLYI7E2TM&feature=youtube_gdata

Mijn vlucht zou om 6.12 vertrekken en ik was rond vijf uur bij het vliegveld. Toen ik eenmaal ingecheckt en door de beveiliging heen was, bleek dat de vlucht was vertraagd tot 20.27 vanwege de mist in San Francisco. Dus was het wachten geblazen, na een tijdje was de very raging veranderd naar 20.10 en toen ik terugkwam van de wc was het ineens 9.39 en er was een kans dat de vlucht geanuleerd zou worden. Want na 10.10 mochten er been vliegtuigen meer opstijgen. Gelukkig is dat niet gebeurd en kon ik gewoon terugvliegen naar San Francisco en zit ik nu in het vliegtuig hopelijk verloopt de rest van de reis iets voorspoediger.

...

Ik ben uiteindelijk rond elf uur, half twaalf aangekomen in San Francisco en moest toen nog een trein en bus nemen. Uiteindelijk was is rond half een thuis, wat dus echt veel later was dan de bedoeling. Maar ik heb het overleefd en ben weer terug in San Francisco. Ik heb een geweldig weekend gehad, op naar het volgende reisje met kerst; Arkansas!

Er staan trouwens meer foto's op facebook, ik weet dat niet iedereen facebook heeft, maar ik kan hier op de site maar 150 foto's in totaal plaatsen en anders moet ik extra ruimte kopen...

See ya next time!

Xx

  • 18 December 2012 - 19:26

    Kees En Paula:

    Hey meid,
    Wat een verhaal, wel erg leuk wat je allemaal doet, volgens mij kan je de rest van de week weer uitrusten als je dit soort dingen doet.
    Helemaal leuk en vast fijne Kerstdagen en een leuke jaarwisselig gewenst.
    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 39860

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: