Southern California Trip (Part 1) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu Southern California Trip (Part 1) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

Southern California Trip (Part 1)

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 December 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo iedereen :)

Daar ben ik weer met een behoorlijk verhaal haha. Zoals jullie weten ben ik dit weekend ben gaan opzoeken en zijn we onder andere een dag naar LA en San Diego geweest, dus ik heb weer een hoop met jullie te delen!

Maandag was niet zo heel erg bijzonder, ik heb gewoon gewerkt van 9 tot 5 en 'S avonds heb ik wat op internet opgezocht over cursussen die ik kan doen. Ik wilde dus eigenlijk een vak doen wat met social work te maken heeft en ik misschien gemist zou hebben in Australië en ik hier wel nodig zou hebben. Eigenlijk kwamen alle vakken wel overeen behalve politiek, dus ik zou eigenlijk Amerikaanse politiek moeten doen. Die wordt hier wel aangeboden, maar die kost $760 zonder boeken en is 3 credits. Vanwege de regels van mijn visum moet ik in ieder geval 6 credits doen en dat haal ik dan dus nog niet eens met die $760, dit is trouwens zonder boeken. Dus misschien kan ik toch beter iets anders doen, het probleem is dat ik nog steeds niet weet wat, maar ik beslis maar beter snel, want ik wil in januari beginnen. Dus dat moet ik deze week maar eens allemaal uit gaan zoeken en hopelijk kan ik dan in januari eindelijk beginnen.

Ook dinsdag moest ik weer werken van 9 tot 5 en ik had 's avonds om half acht mijn maandelijkse au pair meeting. Ik ben meteen toen ik klaar was naar downtown gegaan omdat ik vond dat ik wel eens wat nieuwe kleren mocht kopen. Zoals jullie weten heb ik de vorige keer verteld dat mama een doos had opgestuurd en dat die nu dus waarschijnlijk verdwenen is. In die doos zaten dus alle spullen die niet meer in mijn koffer pasten. Lees: ongeveer 3 blazer, 3 broeken, al mijn jurkjes behalve 2, shirtjes, 4 truien, al mijn nagellak ( ongeveer 50 stuks) en 3 pas schoenen. Daar ben ik dus niet zo blij mee en dus vond ik dat ik wel wat nieuwe kleren mocht, en ik moest ook nog een jurkje voor de kerst, dus die heb ik ook nog mooi even gescoord.
Vandaag was ook Sandra bij mijn au pair meeting, omdat ze vanaf dit weekend naar hier verhuisd en dus in mijn groep terecht komt. Bij de au pair meetings hoor je dus echt de raarste verhalen. Zo is e een meisje die werkt bij een man die altijd dronken is als hij thuis is en ze moet voor een 15 en 16 jarige zorgen, lijkt me een beetje onnodig, maar ja... Dan is er een meisje die bij een familie werkt met een tweeling en ze moet altijd veel langer werken dan is toegestaan. Lees 15 uur per dag in plaats van 10 en bijvoorbeeld 2 weken zonder een vrije dag. Nu heeft ze dus voor een half jaar bij die familie verlengd en 2 weken later vond ze een zwangerschapstest, blijkt die moeder zwanger te zijn! En dan is er nog een meisje waar de gastouders gescheiden zijn en zij is bij de gastmoeder, alleen praten ze nooit met elkaar. Zo heb ik nog heel wat meer verhalen, dus wat dat betreft heb ik echt wel geluk dat ik een beetje normale gastouders heb. Verder heb ik nog wat bijgekletst met Sandra, want die had ik een tijdje niet gezien en zijn we bij de Mac Donalds gaan eten.

Woensdag moest ik werken van 9 tot 7 omdat Y en N allebei een vergadering hadden. Toen ik klaar was met werken ben ik wat gaan drinken met Julia en ze is echt heel aardig. We hebben ook wel best veel gemeen, dus het is wel fijn dat nu eindelijk een potentiële echt vriendin heb gevonden die dichtbij woont. We willen ook wat vaker dingen samen gaan doen, dus dat is wel leuk. Ze kon alleen maar voor een uurtje omdat ze om 8 uur yoga had, nu loopt mijn groupon 15 januari af en dan ga ik misschiennnaar dezelfde als haar. Het is namelijk dezelfde yoga, alleen dan een stuk dichtbij. Toen ik thuiskwam ben ik vast een beetje begonnen met inpakken, want ik zou vrijdag ochtend heel vroeg vertrekken naar Orange County. Daarna heb ik niet veel meer gedaan en ben ik gaan slapen.

Donderdag ook weer werken van 9 tot 5 en rond een uur of 3 hadden we een playdate met Julia en haar baby's, James en Elisa. Het was best wel koud buiten en dus zijn we gewoon ergens koffie gaan drinken en kletsen haha. Rond half 5 was ik weer thuis, dus de baby's verschoont en wachten tot N thuis kwam. Daarna ben ik naar haight street gegaan om mijn wenkbrauwen te laten harsen en ben ik langs gegaan bij een kapper. Zoals sommige van jullie misschien wel weten was ik van plan om echt iets heel anders met mijn haar te doen, alleen wist ik niet wat. Nu is de kapper hier superduur, dus duurde het even voor ik ook echt de knoop had doorgehakt om te gaan. Ik ben dus maar gewoon naar binnen gelopen en heb uitgelegd dat ik iets heel anders wilde, maar wel deze lengte en geen blond. Dat waren eigenlijk de enige eisen en toen werd en dus een stylist bijgehaald, Hannah, en die ging dus even kijken wat mooi zou zijn. Het wordt dus ombre geverfd, maar dan wordt het bovenaan een donkerbruin en onder wordt het dan wat lichter. Ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week zondag, dus foto's zullen nog volgen. Het wordt wel een duur grapje want het verven gaan rond de $130 kosten en knippen gaat vanaf $60, maar ik wil het gewoon een keer goed gedaan hebben en dan zien we daarna wel weer verder haha. Daarna ben ik naar huis gegaan en heb ik de laatste dingen ingepakt en was het de bedoeling om vroeg te gaan slapen, maar uiteindelijk was het alsnog een uur of 11.

Omdat het anders zo'n lang verslag wordt, heb ik het in twee delen gedaan, dus deel twee komt eraan. Daar komen ook de foto's bij en gaat het dus over het weekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 39855

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: