Busy, busy week... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu Busy, busy week... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

Busy, busy week...

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 December 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallootjes :)

Hier ben ik dan weer met een verslagje vanuit het zonnige San Francisco. Nog twee weekjes en dan is het alweer kerst, de tijd gaat toch wel best snel :) Downtown staan al allerlei kerstbomen en zoals ik eerder heb verteld heb je ook speciale kerstwinkels. Helaas heb ik tot nu toe nog geen kertmannen gezien, maar die zullen vast en zeker nog wel komen. Er zijn nu aardig wat sales aan de gang, wat goed uitkomt, want ik heb tot nu toe alleen nog een kerst cadeautje voor de baby's. Dus zoals altijd bij mij komt alles weer op het laatste moment haha! Het is gewoon heel moeilijk om iets te vinden voor mijn gastouders en ik wil ook nog iets kopen voor de ouders van N. Dat laatste is nog moeilijker aangezien ik die nog nooit ontmoet heb en eigenlijk niet zo veel over ze weet. Maar met de kerst verblijven we een week in hun huis, dus dan vind ik wel dat ik ze toch iets moet geven. Nog even hard zoeken dus en hopelijk vind ik iets.

Dan ga ik nu maar eens beginnen met het verslag van deze week. Ik zal vast waarschuwen dat het waarschijnlijk weer behoorlijk lang wordt aangezien ik heel veel gedaan heb deze week.

Maandag moest ik zoals gewoonlijk weer werken van 9 tot 5 en ik wilde s'avonds eigenlijk naar yoga gaan. Maar in plaats daarvan heb ik iets afgesproken met een au pair hier in de buurt, die ik via facebook had leren kennen. Haar naam is Julia en ze komt uit Zweden, net als ik is ze 20, is in oktober begonnen en ze zorgt voor een tweeling van 6,5 maand. We hebben dus best veel gemeen en we hadden besloten vanavond samen iets te gaan eten. Het was heel erg gezellig en we vonden het allebei wel voor herhaling vatbaar, ook gaan we playdates doen met de baby's, wat eigenlijk inhoud dat we naar de speeltuin in Golden Gate Park gaan en wat kletsen terwijl de baby's liggen te slapen.

Dinsdag heb ik ook weer gewerkt en ben ik daarna naar yoga gegaan. Zoals jullie weten doe ik Bikram yoga, oftewel warmte yoga, alleen was er vandaag iets mis met de verwarming en was het dus veel warmer dan het hoorde te zijn. Ik ben wel de hele tijd in de zaal gebleven, maar moest toch iets vaker gaan zitten dan normaal gesproken. Het is denk ik wel algemeen bekend dat ik niet zo goed tegen hitte kan, dus mijn doel is meestal de hele 90 minuten in de zaal blijven en zoveel mogelijk oefeningen meedoen. Tot nu toe gaat dat allemaal nog wel goed, behalve vandaag dan.

Woensdag was het 5 december, SINTERKLAAS! Nu wordt dat hier natuurlijk normaal gesproken niet gevierd, maar dankzij Mario (de beneden buurman) heb ik toch nog een Sinterklaas avond gehad. Jammer genoeg moest hij zelf werken, maar hij had me het email adres gegeven van iemand die alles organiseerde en ik kon ook komen. Het was gelukkig heel dicht bij en we waren uiteindelijk met ongeveer 7 Nederlanders. We gingen een dobbelstenen spel doen en iedereen had een paar kleine dingen gekocht ter waarde van ongeveer $15. Toen moesten we dus alles in het midden neerleggen en gingen we dobbelen. We hadden regels van de kruidvat uitgeprint en die gingen we volgen, het was wel heel grappig. We hadden ook pepernoten, kruidnoten en gevulde speculaas :) Wat trouwens ook heel goed beviel bij een van de Amerikaanse huisgenoten. Het was verder wel heel gezellig en ik heb gelukkig toch nog een beetje Sinterklaas gehad.

Donderdag moest ik ook weer werken en ben ik 's avonds met drie andere au pairs naar de laatste Twilight film geweest. We gingen eerst ergens iets eten, het was echt zo'n typisch Amerikaanse diner, die je echt aan Grease doet denken, jammer genoeg heb ik geen foto's gemaakt. Ik was rond 23.15 thuis en ben toen eigenlijk meteen naar bed gegaan.

Vrijdag heb ik gewerkt en heb ik 's avonds niets gedaan, omdat ik de rest van de week eigenlijk helemaal volgepland had leek het me verstandig om in ieder geval één avondje thuis te blijven.

Zaterdag had ik downtown afegeproken met Aneta die ik in een van de eerste weken had leren kennen. We gingen een beetje rondkijken voor kerst cadeautjes, maar uiteindelijk heb ik alleen wat voor de baby's gevonden en heb ik een paar laarzen gekocht. 's Avonds moest ik oppassen vanaf 6 uur en dus ook weer de baby's naar bed brengen. Gelukkig dit keer geen gekrijs en gegil, ze lagen zo te slapen dus dat is een hele verbetering met de afgelopen keren.

Vandaag had ik afgesproken met Helen, het meisje waar ik in februari naar New York ga. Het duurde ongeveer 2 uur voor ik er was en toen hebben we gekeken naar waar we allemaal heen wilde en prijzen. Daarna had ze me naar de bushalte gebracht die we eerst niet konden vinden, maar gelukkig is het allemaal wel gelukt.

Volgend weekend ga ik naar Ben, die een uur van LA en een uur van San Diego af woont, dus we gaan naar beiden steden. We weten nog niet precies wat we gaan doen, maar het wordt vast leuk. En dan ga ik met de kerst een week naar Arkansas met mijn gastfamilie, dus dat is dan nog een reisje deze maand :)

Verder is mijn doos met spullen die mama heeft opgestuurd waarschijnlijk kwijt geraakt of gestolen ofzo, dus dat is dus echt balen! Maar het postkantoor hier weet ook niet waar ie is, dus hopelijk duikt hij nog ergens op...

Dat was het denk ik wel weer zo'n beetje, tot de volgende keer!

Xx

  • 10 December 2012 - 14:25

    Ada De Vries:

    Hallo,

    wat balen van dat pakket van je moeder.
    Kan mij voorstellen dat jij je er op verheugde om wat toe gestuurd te krijgen.
    Hier ook Sinterklaas gevierd met de hele fam.Hoogendoorn(18 man)
    Oma de Vries had ook een tasje met voor ons allemaal een kado.
    Daan heeft zijn rapport gehad en hij had een 5 voor engels,een6 voor scheik/natuurk. en de rest waren 7's en 8ten.
    Wij waren dus wel tevreden.
    Fijne tijd daar en we horen en lezen van je.

    Ada en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 39850

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: