A bit of a boring week... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu A bit of a boring week... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

A bit of a boring week...

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 December 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoooi!

Daar ben ik dan weer met een nieuw verslagje :) Deze week was eigenlijk niet zo heel bijzonder, dus ik zal proberen het een beetje kort te houden.

Maandag heb ik weer gewerkt, zoals elke doordeweekse dag en 's avonds heb ik bitterballen gemaakt. Het was dus eigenlijk de bedoeling dat ik die met Thanksgiving zou maken, maar we hadden al zo veel dat ik het vandaag heb afgemaakt. Ik heb dus het recept gebruikt voor kroketten die in het Nederlandse kookboek stond, die ik aan mijn gastfamilie heb gegeven. Het was wel met kip, dus wel iets anders dan ik normaal gewend ben en ik had het dus echt nog nooit zelf gemaakt. Het leek heel ingewikkeld, maar uiteindelijk viel dat wel mee. Ze hebben hier geen frietpan, dus ik moest het in een gewone pan frituren, maar ze waren redelijk gelukt, alleen zagen ze er niet helemaal uit zoals ik gewend ben. Gelukkig vond mijn gastgezin het superlekker, dus misschien ga ik dit wel vaker maken.

De rest van de week was eigenlijk een beetje saai en ik heb door de week niet zoveel bijzonders gedaan.

Zaterdag had Sandra een interview met een nieuw gezin, ongeveer 10 minuten van mijn huis. Dus hadden we samen van te voren iets afgesproken, en heb ik haar daar naartoe gebracht. Terwijl zei dat gesprek had ben ik wat rond gaan lopen op Haight street. Maar jammer genoeg begon het te regenen en dat was dus niet zo'n succes. Dus uiteindelijk ben ik maar in een coffee shop gaan wachten totdat Sandra klaar was. Ik ben trouwens wel een vrouwtje tegengekomen die me een 'reading'voor $10 wilde aansmeren, schijnbaar had ik een 'goede' energie ofzo. En iemand kwam naar me toe en zei dat ie mijn jas mooi vond haha. Na ongeveer een uurtje smste Sandra dat ze klaar was en zijn we samen nog even door de buurt gelopen en heb ik haar ook laten zien waar ik woon. Ze heeft deze week 2 gesprekken gehad en nu weet ze niet welke ze moet kiezen. De eerste familie heeft een baby van 4 maanden en ze had wel een goede klik met hen. Alleen als ze bijvoorbeeld een cursus wil doen of naar een sportschool is dat 40 minuten met de bus. Ook hebben ze een heel klein huis en heeft haar kleine slaapkamer alleen een klein raampje vlakbij het plafond. De andere familie woont vlak bij winkels, hebben een kindje van 5 en verwachten een baby in december, hebben een groot huis, waar ze ook haar eigen badkamer heeft. Ook is het dichter bij het openbaar vervoer en als een bonus hebben ze een apartement in New York en een huisje aan Lake Tahoe, waar ze gebruik van mag maken in haar vrije weekenden. Als ik haar was zou ik voor de tweede gaan, aangezien het veel dichter bij alles is en ze hier ook meteen kan beginnen, bij de andere moet ze nog wachten to Januari. Ik ben dus benieuwd wat ze uiteindelijk gaat doen.

Vandaag is het zondag en was het plan om uit te slapen, maar dat lukte niet helemaal, dus ben ik er uiteindelijk maar uitgegaan. Daarna ben ik met N gaan winkelen, want ze moest nog was dingetjes hebben voor de kerst en we hebben meteen ook wat boodschappen gedaan. Toen we terugkwamen gingen N en Y wandelen met de baby's en ben ik maar even gaan stofzuigen. Vanavond moet ik oppassen van 6 tot 11 en dat was het weekend dan alweer.

Volgende week ga ik waarschijnlijk met een paar andere au pairs naar Twilight Breaking Dawn part two, en ik heb ook nog met twee andere au pairs plannen om iets af te spreken volgende week, dus dat wordt weer lekker druk.

Ik heb trouwens ook een meisje ontmoet die werkt als nanny en nu gaan we samen een paar keer in de week naar Golden Gate Park, dus dat is ook wel een leuke afwisseling.

Dat was het voor nu, en nog bedankt trouwens voor de reacties, nu weet ik tenminste zeker dat er mensen zijn die het lezen :)

Weetjes:
- Om de een of andere reden eten mensen hier echt supersnel (mijn gastgezin gelukkig niet), ik eet dus echt langzaam vergeleken met de meeste mensen hier.

Weetjes over de baby's:
- V is deze week voor het eerst van zijn buik naar zijn rug omgerold
- Deze week hebben de baby's voor het eerst sweet patatoes gegeten en vreemd genoeg vond V het helemaal niks. Hij maakte allemaal rare gezichten haha en A vond het wel lekker, terwijl hij normaal de kieskeurige is

Xx

  • 07 December 2012 - 17:22

    Hanny De Bruijn:

    Ha Esther,

    Door drukte onder andere door de Sint even je berichtje niet gelezen. Hoe was jouw Sint met dobbelsteen? Wij hebben gewoon wat pakjes gedaan waarvan sommige met gedicht en een paar surprises van mij (dat kan ik niet laten), het was lachen en erg gezellig. Vandaag heeft het aardig gesneeuwd en is er chaos op de wegen. Gisteren heeft een artiest van ons uit NY Ryan Shaw opgetreden op de master of jxry (voorheen miljonairs fair) en Sjaak en ik hebben daar tussen gelopen, dat was wel leuk om mee te maken.

    Je zult zien dat de baby's steeds grappiger worden, dus is de saaiheid snel genoeg over.

    Groetjes Hanny

    p.s. lopen er al Santa's?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 39845

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: