Roadtrip Portland - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu Roadtrip Portland - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

Roadtrip Portland

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Zoals ik de vorige keer al schreef ging ik met mijn host familie naar Portland, en daar gaat dit verlag dan ook voornamelijk over. Ik probeer het wat korter te houden, maar kan niets beloven ;)

Maandag 10 juni vertrokken we om 9.00 richting de Redwoods. We zouden namelijk in een huisje in het Redwood National Park verblijven. De rit zou ongeveer 5 uur duren, uiteindelijk duurde het wat langer. Onderweg zijn we één keer gestopt om te lunchen, de babies eten te geven en te verschonen. Dit gaat natuurlijk allemaal niet zo snel met 2 van die kleintjes, dus anderhalf uur later zaten we weer in de auto. Het was super warm buiten en op een gegeven moment gingen we dus de bergen in, dat was echt twee uur lang bocht na bocht en af en toe zagen we een verdwaalde boerderij, maar verder was er echt niets. Nancy zat achterin met de babies en die was wagenziek, dus ging zij rijden. Toen we volgens de GPS op de bestemming waren aangekomen, bleek dat we geen huisnummer of iets dergelijks hadden en alleen een straat, die natuurlijk heel lang bleek te zijn. We zaten daar dus in de middle of nowhere en we hadden geen internet of telefoonbereik, dus moesten we maar rondrijden tot we het gevonden hadden. Uiteindelijk hebben we er 8 uur over gedaan in plaats van 5, maar we zijn aangekomen! Het huisje bleek zo'n 2 uur van de Redwoods te zijn en we hadden geen eten, want Yug dacht dat we daar wel boodschappen konden doen. Hij ging dus boodschappen doen en ik ging met Nancy de babies in bed leggen. Twee uur later was Yug eindelijk terug en ondertussen hadden we super honger, het avondeten; grilled cheese sandwiches met soep.

Dinsdag 11 juni besloten we dat we een wandeling wilde gaan maken, maar niet al te lang aangezien de babies ook meegingen. De babies zaten dus in zo'n draagding en dan wil je niet uren gaan wandelen haha. Het bleek dat er een route was rondom het huisje dus gingen we dat doen, maar eerst gingen we even de geiten die daar rondliepen gedag zeggen. Dat hadden we beter niet kunnen doen, want die hebben ons de hele route gevolgd. Het was nogal komisch wij liepen daar en een hele kudde geiten en twee honden volgden ons de hele tijd haha. Daarna gingen we naar een beekje, waar volgens de eigenaren van het huisje mensen vaak heen gaan met kleine kinderen. Toen we daar aankwamen bleek het niet heel geschikt te zijn het lag namelijk vol met grote stenen. Maar we gingen toch een kijken hoe V erop reageerde, aangezien hij altijd de grote bangerik is. Verbazend genoeg begon hij niet te huilen en wilde alleen maar het water in, hij werd boos toen we weggingen. A daarentegen vond het helemaal niets, zodra hij één teen in het water had begon ie te gillen. Verder hebben we een beetje buiten gezeten en zijn we 's avonds niet al te laat naar bed gegaan omdat we de volgende ochten om 6.00 weer in de auto moesten zitten om door te rijden naar Portland.

Woensdag 12 juni zaten we dus om 6.00 in de auto onderweg naar Portland, een rit van ongeveer 8 uur. Dit keer gingen we ook ergens lunchen en verder alleen om de paar uur stoppen om de babies te verschonen en naar de wc te gaan. We kwamen uiteindelijk om 16.30 aan in Portland en we verbleven op de campus. Ik had mijn eigen kamer naast die van Nancy en Yug. Het was echt superkoud, vooral 's avonds, dus heb ik maar met een extra deken geslapen. Ik moest ook oppassen in de avond, zoals eigenlijk de hele rest van de week. De reden dat we in Portland waren, was dat Nancy haar 10 jarige reunie had van Reed College. We konden een week lang gratis op de campus verblijven, vandaar dat ze er maar meteen een vakantie van gemaakt hebben.

Donderdag 13 juni gingen we eerst op bezoek bij een vriendin van Nancy en daarna gingen we Portland in. Die vriendin had een zoontje van twee en die heeft ze nog nooit meer dan 2 uur alleen gelaten. Hij slaapt zelfs elke nacht bij haar in bed, dit is dus typisch een van die rare Amerikaanse dingen haha. Nancy heeft wel eens verteld dat hier een groep mensen is die gelooft dat het slecht is om je kind alleen te laten en die mensen dragen hun kind de hele dag. Ook slapen die altijd bij de ouders in bed, maar later wordt dat dan natuurlijk een probleem.. Anyway, die vriendin had ook een hondje en vorige week was ik met V in het park en was er ook een klein hondje, maar hij was er hartstikke bang van, dit keer dus niet. Hij ging er zelfs naartoe om hem te aaien en als ie te dicht bij kwam duwde hij hem gewoon weg. Daarna gingen we dus naar downtown en 's avonds rond 5 uur moest ik oppassen en gingen Nancy en Yug uiteten.

Vrijdag 14 juni werden de babies 1 jaar! We hadden daar verder niet heel veel bijzonders voor gedaan. We gingen naar de tweedehands winkels in Portland en hebben daar een beetje rondgehangen en 's avonds moest ik weer oppassen.

Zaterdag 15 juni gingen we naar Rozentuin in Portland en daarna naar de Japanese Garden, wat heel leuk was. 's Middags was er een soort kermis op de campus en om 15.00 gingen Nancy en Yug naar een activiteit van de reunie samen met de babies. In die tijd ben ik even naar de Starbucks geweest en ook deze avond heb ik weer opgepast.

Zondag 16 juni gingen we naar een aantal watervallen ongeveer 30 minuten van Portland. We gingen dus een hike doen van 0.6 miles en ik had dus A in zo'n draagding, maar de hele weg was een berg op en het was superwarm, dus het was een behoorlijke workout. De terugweg naar beneden ging een stuk gemakkelijker :) Daarna gingen we lunchen bij een restaurant in de buurt en A was de hele tijd aan het gillen... Ik had een hamburger wat niet de eerste en de laatste was deze week (in totaal heb ik geloof 4/5 hamburgers op die week, wat meer is dan de hele tijd dat ik hier ben haha). Daarna gingen we terug naar de campus en heb ik 's avonds weer opgepast.

Maandag 17 juni vertrokken we om 6.00 terug richting San Francisco, we zouden hier twee dagen over doen omdat we over Highway 101 gingen en dat was langer. In totaal zou het 12 uur zijn en reden 6 uur per dag. Het was heel erg mistig en regenachtig wat wel een beetje jammer was, maar we reden wel de hele weg langs de oceaan. Om 17.00 stopte we en gingen we naar een hotel. Zo eentje naast de weg die je altijd in films ziet, waar meestal een moord is gepleegd ofzo haha. Het was gelukkig niet zo erg, het was schoon en nog best groot en ik had zelfs een eigen kamer, waar we niet op gerekend hadden. 's Avonds ging Yug de babies in bed leggen en ging ik met Nancy eten in het restaurant, ja alweer een burger...Daarna gingen we terug naar de hotel kamer, hebben we nog even tv gekeken en daarna gingen we naar bed.

Dinsdag 18 juni zaten we weer om 6.00 in de auto en was het laatste gedeelte van de rit aangebroken. We reden een stuk door het Redwood National Park dus zijn we een aantal keer gestopt om foto's te maken. We gingen lunchen bij een soort van McDonald's, dus weer een burger en we waren rond 14.00 weer thuis. Toen ging Yug naar zijn werk en gingen Nancy en ik uitpakken. Op een gegeven moment zag ik de poep over V's rug lopen, dus gelukkig waren we met zijn tweeen. Hij zar helemaal onder dus hebben we ze maar meteen in bad gedaan. 's Avonds had Nancy eten besteld, soep en dan de gezondste versie die ze hadden haha. De komende tijd zijn we hier in huis even op de gezonde tour na al die hamburgers ;)

Nou dit was dus het reisje naar Portland, hopelijk was het niet al te lang.

Xx

Foto's: https://plus.google.com/photos/111349742237107254876/albums/5893644443618665777?authkey=COfh_5qSm6ah_QE Spoiler alert: er zitten een paar foto's van de babies bij ;)

En ik heb trouwens ook nog een andere blog: