San Francisco Life - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu San Francisco Life - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther Have - WaarBenJij.nu

San Francisco Life

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo iedereen!

Daar ben ik weer hoor, ik zal proberen het weer kort te houden, veel lees plezier :)

Maandag zou ik eigenlijk bij Valentine met de baby's een playdate hebben. Maar Y ging skypen met zijn ouders en toen konden we er met geen mogelijkheid meer op tijd zijn. Dus hebben we het verzet naar Dinsdag. Valentine woont ongeveer een kwartiertje lopen bij mij vandaan en zorgt ook voor een baby van dezelfde leeftijd, dus vonden we playdates wel een goed idee. Verder heb ik nadat ik klaar was met werken niet zoveel gedaan, ik moet namelijk sparen haha. Dat betekent dus eigenlijk dat ik door de week niets doe en ik het weekend zo min mogelijk probeer uit te geven. Ik moet namelijk nog wat geld bij elkaar sparen voor als we NYC gaan. Alles is al geboekt, maar je wilt daar natuurlijk ook nog wel wat doen. En in Maart gaan we de vlucht naar Hawaii boeken, dus dat moet ik tegen die tijd ook nog bij elkaar hebben. Dus de enige manier is om de komende maand even heel zuinig te gaan doen haha.

Dinsdag moest ik om 8 uur beginnen in plaats van 9, wat alleen maar goed uitkwam voor de playdate, nu waren in ieder geval op tijd. Meteen toen we binnenkwamen begon V te huilen, dus dat was wat minder. Maar toen ik A op de grond legde vond ie het alleen maar leuk, vooral het speelgoed haha. Max was dus de andere baby en die kan al kruipen, dus die kroop allemaal over A heen en dat vond ie harstikke grappig. Maar zodra die bij V in de buurt kwam zette ie het op een huilen. Ik denk dat V vooral even moet wennen, maar maandag gaan we weer, dus hopelijk gaat het dan beter.

Woensdag en donderdag heb ik gewerkt, maar is er verder niet echt iets bijzonders gebeurd.

Vrijdag moest ik ook weer werken en ging ik s'avonds met Julia naar de bios. We gingen naar de film 'Warm Bodies' en hij was echt grappig. We hadden nog niet gegeten dus we hadden een pizza en M&Ms, en Julia had ook nog een grote Cola. Nou die cola was dus zo groot als een sapkan echt niet normaal. En ja, je kunt hier dus gewoon hele maaltijden bestellen in de bioscoop en niet alleen maar popcorn en snoep.

Zaterdag heb ik eerst uitgeslapen en s'middags had ik een date. Ja mensen, dat horen jullie goed, ik had een date. Julia had me een tijdje geleden overtuigd om een app te installeren om nieuwe mensen te ontmoeten. Dus ik zat al een tijdje op die app, maar had nog nooit wat met iemand afgesproken tot vandaag. We gingen picknicken in het park en het was wel leuk. Daarna moest ik werken, en heb ik de badkamer schoongemaakt.

Zondag moest ik oppassen bij een ander gezin. Ik heb een profiel aangemaakt op een aantal sites om op te passen. Vandaag is dus de Superbowl en er waren dus wel wat mensen die last minute een oppas nodig hadden. Ik had dus eerst iemand die een oppas nodig had voor 4+ kinderen, allemaal onder 3. Dat kon aardig wat geld opleveren dus dat wilde ik wel doen. En hij was ook geinteresseerd, dus vroeg hij of ik hem wilde bellen en dat heb ik gedaan. Alleen was hij aan het werk en zou hij me na een half uur terugbellen, wat nooit gebeurde. Dus ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar hij reageerde niet. Gelukkig had ik nog een ander adres die voor dezelfde tijd een oppas nodig had en daar ga ik dus vandaag oppassen.

...

Inmiddels ben ik weer terug en het is allemaal wel goed gegaan. Ik hoefde alleen op één meisje van 14 maanden te passen, want de ouders en het broertje gingen bij vrienden de SuperBowl kijken. Dat was weer mooi $85 verdiend op mijn vrije dagje haha :)

Nou dat was dan mijn week, hier heb ik nog wat weetjes:

- Er zit hier geen logica in de sloten. Normaal in Nederland ben je gewend dat als je de ene kant opdraait de deur open gaat en de andere op slot. Nou zo is dat hier dus niet, dus ik moet soms echt even nadenken welke kant ik ook alweer moet opdraaien.
- Het is hier gelukkig de afgelopen super mooi weer geweest
- Als het mooi weer is hier in het park, gaan ze allerlei dingen doen die je in Nederland nooit zou zien. Mensen zetten spontaan een volleybal net op en spannen een touw tussen bomen om erop te gaan balanceren. Ik zal proberen volgende keer een foto te maken.
- Er is inmiddels weer een reisje in het verschiet. N en Y gaan in Juni naar de College Reunion van N in Portland en dan gaan ze daar dus een roadtrip naartoe doen en ik mag mee :) Dat is trouwens in dezelfde week als de baby's 1 jaar worden.
- De baby's beginnen nu echt om te rollen, dus het gaat vast niet lang meer duren of ze kruipen, ik weet niet of ik daar nu zo blij mee moet zijn haha.

Dat was het weer en tot de volgende keer!

Xx

  • 05 Februari 2013 - 22:38

    Heleen:

    Hey, wat een leuke verhalen weer. En dat oppassesn daar zou ik hier ook wel willen, kom ik sneller van mijn rekeningen af (haha). Hoe was je date trouwens? Veel plezier verder en tot de volgende skype. Knuffel, mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 39819

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Oktober 2013

Au Pair San Francisco

06 Juli 2010 - 04 September 2010

Als au pair naar Engeland

06 Juni 2010 - 13 Juni 2010

Vakantie Mallorca 2010

06 Februari 2011 - 30 November -0001

Studeren in Australie

Landen bezocht: